Toon posts:

Surround set voor tv, help wanted.

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders hebben laatst een surround set/home cinema set (dvd-speler met 5.1 boxen) gekocht, een Samsung HT-THX22. Ik dacht dat je met zo'n set ook surround geluid hebt als je gewoon aan het tv kijken bent, maar ik weet niet hoe ik dat nu voor elkaar moet krijgen. Ik heb de klantenservice van Samsung al gebeld alleen ik kreeg een dikke retard ervoor, dus daar had ik ook niks aan. Als ik een film erin heb dan heb ik wel surround geluid maar als ik gewoon aan het tv kijken ben niet. Kan iemand mij hierbij helpen?

@ mods. Ik ben hier nieuw, sorry als dit topic overbodig is en ik dit beter in een ander topic had kunnen vragen.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 11:29
Als je normaal TV kijkt gaat het dan via je urround set/home cinema set :?

Ik kan vrijwel zeggen: nee. Gaat het dan over je surround set? NEE!
Verder: hoeveel zenders zenden in surround uit? 0

Beetje logisch nadenken.

let the past be the past.

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 18:22
dolby prologic probeert er toch nog wel wat van te brouwen.... ?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17
SPee schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:42:

Beetje logisch nadenken.
+2 voor vriendelijkheid SPee!

Anyway welkom! Via Digitale TV zijn er een aantal zender die digitaal geluid meezenden (DD.5.1 of dolby surround) Via reguliere CAI aansluiting kan je geen digitaal surround sound uit je 5.1 set persen.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-02 22:46

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wil je surround geluid bij het TV-Kijken, koop dan een 60-CM schoteltje, uitgeright op Astra en koop een decoder met een S/Pdif-aansluiting. Een aantal zenders waaronder WDR, ARD, Sat.1 zenden soms films uit met DD 5.1.

Mijn cinemaset heeft wel een optie, waardoor je via de normale rode+witte Audio-pluggs surround geluid krijgt. Het geluid wordt daardoor wel mooier.

Als je TV een koptelefoonaansluiting / audio out heeft, kun je zoals mij er een tulp verbinding maken, en die doorluizen naar de Audio/Video in van je home cinema set. Dan krijg je dus geluid over je set.

Suc6

Gulfstream G650

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32
Volgens mij wil hij geen 5.1 geluid, maar wil hij simpelweg z'n analoge tv-signaal door de boxjes van zijn set kunnen horen. Dan heb je op je televisie een audio output aansluitmogelijk nodig welke op de AUX IN van je HT set aangesloten moet worden. Kijk achterop je tv voor aansluitingen analog out L/R. Als het niet aanwezig is zou je het wellicht kunnen proberen met een scart out --> component, audio L/R adapter. Ik heb hier geen ervaring mee, dus ik weet niet of dat gaat werken om je signaal naar je setje te sturen, maar dat was wel het eerste dat in mij opkwam.

Je zou ook digitale tv kunnen nemen en dan via die ontvanger de kabel van het beeld op je tv aan te sluiten en de audiokabels op je HT set, wederom op AUX in. Meerkanaals tv-kijken gaat zowiezo niet lukken, want zover ik zie is er geen digitale of meerkanaals analoge ingang op je setje. Kijk maar op de achterkant:

http://downloadcenter.sam...4828_THX22-25_NL_0509.pdf

Pagina 5.

Mono- of stereogeluid over meerdere luidsprekers gaat waarschijnlijk wel lukken.

[ Voor 4% gewijzigd door PHiXioN op 10-08-2007 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter

Beetje logisch nadenken.
Nou uh sorry hoor, jezus. Het is een normale vraag hoor, sorry dat ik niet zo veel weet als jij ffs.

Ik dacht dat het normaal was dat als je een home cinema set hebt en je gewoon tv kijkt dat je dan dat tv geluid door alle boxen hoort. Ik zal het eens proberen via AUX met zo'n rood/wit kabel. Thnx voor de tips jongens.

Verwijderd

SPee schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:42:
Bij mij wel. :)
Op m'n 12 jaar oude TV (een 81cm breedbeeld bakbeest) zit een mooie schakelaar om de speakers uit te schakelen en een lijn uit aansluiting die naar m'n receiver (of beter gezegd een pre-tuner/amplifier combinatie) is gelinkt.
Klinkt veel beter, ook in gewoon stereo. En m'n surround set kan een stuk beter dolby prologic weergeven dan 't pseudo-surround systeempje in m'n TV.
Pagina: 1