[Ratatouille] Geen stemgeluid bij DD5.1 instellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Vandaag de PS3 game Ratatouille gekocht bij MM (was maar 39,-EUR) en natuurlijk mijn dochter helemaal blij.

Echter doen de stemmen het niet bij 5.1 instellingen, er komen allerlei geluiden uit de centerspeaker maar geen stemmen zoals die van 'Emile' (de muis die je door het eerste veld heen helpt.)

Ik heb alle instellingen al eens gewijzigd, maar we krijgen de stemmen alleen te horen als we het geluid via HDMI naar de TV sturen.

Heeft iemand dit ook? Ligt het mogelijk aan het spel of aan de PS3?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Kun je stereo wel instellen en doet dat het qua geluid wel goed? Heb je wel een 5.1 setup en juist aangesloten?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
PcDealer schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:13:
Kun je stereo wel instellen en doet dat het qua geluid wel goed? Heb je wel een 5.1 setup en juist aangesloten?
Anders dan in het boekje staat bevat het menu geen geluids instellingen, volgens het boekje moet je kunnen kiezen uit mono, stereo, en dolby stereo maar dit kan dus niet.
Hoe dan ook, zelfs met gewoon stereo moet ik (middels Dolby prologic II uit de center speaker) stemmen te horen krijgen.
Kan iemand eens uitproberen of hij/zij dit ook heeft.

En geloof me, alles is hier juist aangesloten.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Ik verplaats je topic even naar SPV aangezien het hier een probleem betreft :)

Verwijderd

Ik heb twee weken geleden dit spel voor mijn vriendin gekocht en
ik heb dit probleem ook....... Alles goed ingesteld, alles eruit, alleen de PS3 erin.
Nog steeds niks... Alle instellingen doorgelopen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

Alles ik alles eruit haal en het geluid alleen via de RGB scart laat lopen, hoor ik alles behalve
de stemmen .......

Echt irritant. Ik wil dit ook graag oplossen, maar ik weet alleen niet hoe.

Alle hulp is welkom!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb laatst begrepen bij een winkel dat de PS3 geen 5.1 zou kunnen geven alleen doorgeven aan je eigen 5.1 set die dan de kanalen scheidt.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Het vreemde is wel dat in het begin zie dat mijn versterker een 5.1 signaal ontvangt.
Op het moment dat ik het spel start schakelt hij meteen terug naar 2.0.....
Door deze terugschakeling hoor je dus niet de stemmen uit je centerspeaker komen.
En dan maakt het niet meer uit welke surround/stereo varianten je uitprobeert.
UIt geen enkele komen de stemmen .....

Wie heeft de oplossing ?
Pagina: 1