Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

beveiligd wachtwoord in html.

Pagina: 1
Acties:
  • 872 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
dus ik zit met een vraag: ik wil in html een inlogfunctie maken, maar dat als de mensen de source code bekijken, dat ze het wachtwoord niet kunnen zien.
ik heb al zoeits kunnen maken, maar dan kon je het wachtwoord zien in de source code.
ps dit mag ook in flash

Verwijderd

Met wat wou je dit beveiligen dan? MD5? Kwestie van copy/pasten en je bruteforcer aanzetten... afhangkelijk van hoe sterk het wachtwoord is kan het minder dan 15 min zijn eerdat je een MD5 Hash bruteforced hebt.

Ik denk dat je beter een serversided login kan maken, of bijv een password protected directory opzetten (bijv www.site.com/beveiligd/ )

Wat je van plan bent lijkt me niet echt slim..

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan zou ik als ik jou was eens HTML of Flash gaan leren.

Ey!! Macarena \o/

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

dus ik zal het eerder met .htaccess doen

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:44

Onbekend

...

Wat wil je met die login-functie bereiken?

Ik zou dat door de server laten bepalen wie of wat er toegang heeft. De client kant van de website kan eenvoudig aangepast worden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
data base aan je site hangen :+ PHP ik zou toch even verder kijken onder kopje hoe een web applicatie werkt

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heel simpel truukje om wachtwoordbeveiliging te maken zonder server-side code te hoeven schrijven:

Zet een tekstbestand in een map ("login" o.i.d.) op je server met daarin de locatie van de beveiligde pagina. Geef dit tekstbestand als naam het te gebruiken wachtwoord.

Laat vervolgens je loginpagina door middel van AJAX het wachtwoord controleren, door een pagina op te halen met het opgegeven wachtwoord. Is het wachtwoord fout, dan zal de server een 404 teruggeven en is het inloggen mislukt. Is het wachtwoord goed, dan krijg je een 200 terug en kun je de gebruiker doorverwijzen naar de URL in het tekstbestand.

Nadeel hiervan is dat dat tekstbestand wel eens in je browsercache zou kunnen blijven hangen. Dat, plus het feit dat dit echt heel smerig is... Maar het werkt wel ;)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Zoek maar eens op : Security through obscurity

Gebruik je HTML dan maak je gebruik van dat principe en is dus niet heel erg veilig.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:00

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

King_Louie schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:49:
Nadeel hiervan is dat dat tekstbestand wel eens in je browsercache zou kunnen blijven hangen. Dat, plus het feit dat dit echt heel smerig is... Maar het werkt wel ;)
Plus dat iedereen die in de source gaat kijken, ook wel ziet waar dat tekstbestand staat, en het dus net zo min helpt.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Victor
  • Niet online
MueR schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:48:
[...]

Plus dat iedereen die in de source gaat kijken, ook wel ziet waar dat tekstbestand staat, en het dus net zo min helpt.
Lees m'n post nog eens goed door... Het wachtwoord is de naam van het tekstbestand, zolang je dat niet weet, weet je dus ook niet waar dat bestand staat.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MueR schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:48:
[...]

Nee, want dat tekstbestand (de filename dus) is JUIST het wachtwoord ;) De URL wordt gegenereerd m.b.v. het opgegeven wachtwoord, snappie?

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-11 06:27
Heel simpel truukje om wachtwoordbeveiliging te maken zonder server-side code te hoeven schrijven:

Zet een tekstbestand in een map ("login" o.i.d.) op je server met daarin de locatie van de beveiligde pagina. Geef dit tekstbestand als naam het te gebruiken wachtwoord.

Laat vervolgens je loginpagina door middel van AJAX het wachtwoord controleren, door een pagina op te halen met het opgegeven wachtwoord. Is het wachtwoord fout, dan zal de server een 404 teruggeven en is het inloggen mislukt. Is het wachtwoord goed, dan krijg je een 200 terug en kun je de gebruiker doorverwijzen naar de URL in het tekstbestand.

Da's in feite nog steeds server-side. Bovendien als ze eenmaal die URL weten, is het systeem weer waardeloos. Dit moet eigenlijk toch server-side, dus dan zou ik dat gelijk maar goed doen met een Database.

• Victor
  • Niet online
doeternietoe schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:56:
[...]

Da's in feite nog steeds server-side. Bovendien als ze eenmaal die URL weten, is het systeem weer waardeloos. Dit moet eigenlijk toch server-side, dus dan zou ik dat gelijk maar goed doen met een Database.
Ik zei ook niet dat het een goede methode was, slecht een methode.

Bovendien, als ze de URL weten, weten ze dus je wachtwoord. Hoe je je authenticatie ook afhandelt, dan ben je gewoon fucked.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 13:41
doeternietoe schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:56:
[...]

Da's in feite nog steeds server-side.
Nee, dit is niet server-side. Je doet alles aan de kant van de client.
Bovendien als ze eenmaal die URL weten, is het systeem weer waardeloos.
Als je bij een ander systeem eenmaal het wachtwoord weet is het net zo waardeloos...
dus dan zou ik dat gelijk maar goed doen met een Database.
Waarom perse een database? Een simpel iets met .htpasswd werkt ook prima als het slechts voor enkele gebruikers is. Het is dan zelfs een stuk makkelijk.

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-11 06:27
robbert schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:02:
[...]

Nee, dit is niet server-side. Je doet alles aan de kant van de client.
Goed, programming is aan de kant van de client. Maar je maakt gebruik van een http-functie die daarvoor niet bedoeld is (status) het wachtwoord te accepteren of niet te accepteren. Deze controle vindt server-side plaats.
[...]

Als je bij een ander systeem eenmaal het wachtwoord weet is het net zo waardeloos...
Dan zou je er wel voor moet zorgen dat de URL een zeer onlogische inhoud heeft.

In het volgende voorbeeld, wat zou dan eerder geraden worden, ww of URL?
1) 10-karakter, gemixed wachtwoord met serverside controle
2) Een wachtwoord dat naar een bestand op de server verwijst, en dat je na een controle doorstuurt naar http://domein.tld/accept.html ?
[...]

Waarom perse een database? Een simpel iets met .htpasswd werkt ook prima als het slechts voor enkele gebruikers is. Het is dan zelfs een stuk makkelijk.
I agree, dat zou inderdaad ook kunnen. Ik vind een database wel een stuk flexibeler, maar het zou inderdaad met een .htpasswd kunnen.

Mijn punt is eigenlijk vooral dat het serverside moet.

• Victor
  • Niet online
doeternietoe schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:34:
In het volgende voorbeeld, wat zou dan eerder geraden worden, ww of URL?
1) 10-karakter, gemixed wachtwoord met serverside controle
2) Een wachtwoord dat naar een bestand op de server verwijst, en dat je na een controle doorstuurt naar http://domein.tld/accept.html ?
http://foo.bar/3HkqdCNbXt...CGBYr8iwYCRUw06rjxTbE.txt is best lastig te raden.

En als die dan weer doorverwijst naar http://QE6WEruVX7pPoGk9GO...dUKcezedPHXG7uvvueC4.html, dan is dat nog lastiger dan jouw wachtwoord van 10 tekens.

Verwijderd

Topicstarter

dit staat mij wel aan!
leg eens uit hoe je dat doet in AJAX :)

• Victor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:58:
[...]

dit staat mij wel aan!
Ruwweg zo:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function login(password) {
    var socket = new XmlHttpRequest();

socket.open("GET", "/login/" + password + ".txt", false);
    socket.send(null);

if (socket.status = 200) {
        location.href = socket.responseText;
    }

return false;
}

Verwijderd

Topicstarter
dit werkt niet, als ik dit in frontpage plak, komt de tekst er gewoon te staan :(
stuur eens een html bestand met die inlogfunctie aub

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Uiteraard wel dir-listing op die map /login/ uitzetten :+
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:16:
dit werkt niet, als ik dit in frontpage plak, komt de tekst er gewoon te staan :(
't Is JavaScript. Ook Frontpage heeft ongetwijfeld wel ergens een functie op javascripts aan het document toe te kunnen voegen. Vervolgens heb je nog een button oid nodig om die functie aan te roepen en uiteraard een invulvakje voor het wachtwoord.

Maar als zoiets je al te boven gaat, sja ...

[ Voor 81% gewijzigd door Osiris op 10-08-2007 21:18 ]

• Victor
  • Niet online
Succes

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Met hetzelfde truukje kun je in javascript de naam van het beveiligde html-bestand gelijk maken aan het wachtwoord. Is het wachtwoord fout, 404, is het wachtwoord goed dan kom je op de beveiligde pagina.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
ok dit is me al gelukt en nu het invulvakje en de submit button nog.

help aub :)

• Victor
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:20:
[...]

Met hetzelfde truukje kun je in javascript de naam van het beveiligde html-bestand gelijk maken aan het wachtwoord. Is het wachtwoord fout, 404, is het wachtwoord goed dan kom je op de beveiligde pagina.
Inderdaad, maar op deze manier kun je je wachtwoord gescheiden houden van de beveiligde pagina en kun je bovendien wat netter omspringen met mislukte pogingen tot inloggen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:58:
[...]

dit staat mij wel aan!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:24:
ok dit is me al gelukt en nu het invulvakje en de submit button nog.

help aub :)
Euh, zo werken we hier niet (zie quickfix). We verwachten hier dat je zélf ook moeite doet en nadenkt. We zijn hier geen afhaalbalie voor kant-en-klare oplossingen.

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 10-08-2007 21:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.