VW Polo 6N - tellers werken soms niet

Pagina: 1
Acties:
  • 3.130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 12:04

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Sinds enige dagen heeft mijn VW Polo 6N (1.4 benzine uit 1995) een vreemd probleem. Toen ik laatst vertrok naar mijn werk, bleven de wijzers van de snelheidsmeter en toerenteller helemaal stil liggen. Gelukkig had ik mijn PDA met navigatiesoftware bij me en kon ik die gebruiken als snelheidsmeter :P Toen ik 's avonds echter weer naar huis ging, deden de tellers het wel weer. :?
Er zit niet echt een logica in, soms doen ze het wel en soms doen ze het niet. De auto uit- en weer aanzetten verhelpt het probleem niet, het lijkt meestal te verdwijnen als de auto enige uren uit gestaan heeft.Ik heb mijn kop al in het zekeringenblok gestoken, maar alles lijkt daar nog in orde.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-05 14:29
Hoor je wel vaker over de 6N, schijnt een bekend euvel te zijn.
Ik heb zelf een 6N uit 1996 en heel af en toe weigeren mijn ruitenwissers gewoon. Even de auto opnieuw starten en het is verholpen...
Ik denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Klinkt alsof er een stekker-verbinding ligt te "rammelen". Wij hebben thuis iets soortgelijks gehad met de aanjager van de kachel.

Bij de eerste kuil viel 'ie uit, bij de 2e deed 'ie het weer...

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-05 14:38
Blijft je kilometerstand ook gelijk? Dat zou dan wel weer gunstig zijn eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Topicstarter
Ricardo87 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:56:
Blijft je kilometerstand ook gelijk? Dat zou dan wel weer gunstig zijn eigenlijk :P
Nee, de odometers (ja zo heten die dingen :P) tellen vrolijk door.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:22

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wij hebben hetzelfde, maar dan in een Ford Focus uit 2000. Tijdens de rit valt de snelheidsmeter soms uit, 2 minuten later doet hij het dan weer. Volgens de garage is er iets van een "klok" kapot (ze hebben het mijn vader vertelt, dus ik weet het niet precies..).

Een nieuwe "klok" zou €500 kosten, 2e hands €250. Ze adviseerden er nog een tijdje mee door te rijden, om te zien of we het irritant genoeg vonden om er een smak geld tegenaan te gooien :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-05 14:38
Gizz schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:05:
Wij hebben hetzelfde, maar dan in een Ford Focus uit 2000. Tijdens de rit valt de snelheidsmeter soms uit, 2 minuten later doet hij het dan weer. Volgens de garage is er iets van een "klok" kapot (ze hebben het mijn vader vertelt, dus ik weet het niet precies..).

Een nieuwe "klok" zou €500 kosten, 2e hands €250. Ze adviseerden er nog een tijdje mee door te rijden, om te zien of we het irritant genoeg vonden om er een smak geld tegenaan te gooien :P
Ik zeg dan haal een goedkoop GPS frutseltje wat de snelheid aangeeft. Kan nooit meer dan 250 euro kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Topicstarter
Ik heb vandaag MioMap maar geïnstalleerd, die kan tenminste snelheid aangeven in het navigatiescherm. Bij Tomtom moet je daarvoor helaas naar het schermpje waar je alleen de signaalsterkte van de satellieten en je coördinaten ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:22

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Tomtom kan dat al jaren hoor? Bij instellingen kun je ergens kiezen wat er in de blauwe balken onderaan komt te staan (huidige tijd/aankomsttijd/snelheid/aantal kilometers te gaan etc.).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 13:30

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Met niet zo stom hierboven. Btw als je een pda hebt probeer dan gps-dash ofzo. Gewoon 1 grote snelheids meter op heel je scherm.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-05 16:41

dj_dysaster

Stoom \o/

Tja wat wil je als je ook zo rijd zoals jij doet :+

Maar ff zonder gekheid, wat ik zelf is meegemaakt heb is dat er een aantal printbanen van aan de achterkant van de tellerunit losgefakkelt waren van het folie. Als je het aandurft zou ik (hoewel je dan waarschijnlijk je hele dashbord der uit moet hebben) je tellerunit demonteren en kijken of de printbanen er nog goed uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 16:02
Bij mijn Volvo 440 is dat euvel echt makkelijk te verhelpen.
Als de snelheidsmeter stil blijft staan, ff een tikje met de vinger tegen het kunststof glaasje wat er voor zit, en hij springt wel weer tot leven...

Oplossingen kunnen af en toe zo makkelijk zijn...

[ Voor 11% gewijzigd door Brede P op 11-08-2007 19:54 ]

Systemspecs

Pagina: 1