mijn lens is uit elkaar gevallen, zelf repareren?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hai hai,

Ik heb een oude digitale Canon Powershot A75. Dit ding deed het al een jaar niet meer ivm dee E18 error....Nu ben ik effe gaan rammelen aan dat ding en nu doet hij het tot mijn grote verbazing weer, alleen nu heb ik een ander mogelijk nog groter probleem!

De lens is er vanaf gevlogen. Hiermee bedoel ik dat ronde ding op de lens.. Ik heb nu een paar veertjes en plastic stukjes los liggen....maar de camera doet het wel.
Wie heeft er of een afbeelding voor mij hoe ik dit weer in elkaar moet zetten? Of misschien een makkelijke uitleg? Ik denk dat dit wel te maken moet zijn. Anders gaat het ding in de prullebak!

Thanks alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-08 19:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat bedoel je in 's hemelsnaam met 'dat ronde ding op de lens' :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 13:25
vind een andere camera en lever goede foto's van het defect aan, van alle deeltjes, waar ze zaten, documenteer het voor ons, kristallen bollen zijn zo schaars hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B0001G6U4S.01.LZZZZZZZ.jpg
Die ring rondom de lens kun je eraf halen door die knop linksonder de ring in te drukken. Dat is allemaal losgekomen?

[ Voor 24% gewijzigd door ajhaverkamp op 10-08-2007 15:06 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:06

YellowCube

Wait...what?

ik zal 'm niet direct dichtgooien, maar zet er a.u.b inderdaad even wat foto's of tekeningen bij, want op deze manier is het erg onduidelijk wat je precies bedoelt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sja, beetje overbodig dit.

[ Voor 91% gewijzigd door YellowCube op 10-08-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uuhhmm Ik ben een leek op dit gebied, dusss be nice to mee :)

Maar tja. Ik kan alleen een betere uitleg geven. Misschien dat dat helpt.

Het bovenste gedeelte van de lens is er af gevallen. NIET de ring. Die kan je loshalen idd. Ik bedoel het bovenste gedeelte van de zoom, waar de tekst "canon zoom lens 3 x" op staat. Het is dus dat kleine metalen plaatje wat er nu af is. Ik kijk dus nu recht op het glas. Met twee plastic (sluiter??) schuifjes. Ik hoop dat ik het nu iets beter uitgelegd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Kun je een foto maken van de camera? Dus even richten op een spiegel. En deze foto ergens uploaden.
Uit je verhaal kan ik enkel opmaken dat je nu een soort van puzzel hebt. En dat het nu een beetje een kwestie van proberen is om het weer in elkaar te krijgen. Daar zullen heel weinig zelf ervaring mee hebben.
Die veertjes zullen waarschijnlijk de lensafdichtingklepjes op hun plaats drukken als de lens inschuift bij uitschakelen. Op de foto zie ik onder de "mm" tekst op de ring een soort uitsparing alsof hij ergens inklikt.
Zelf een beetje aanpielen heeft nog niet mogen helpen?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil zelf graag gaan pielen, maar ik wil wel graag weten in welke volgorde alles inelkaar gezet moet worden. En hoe die veertjes precies zaten. Ik zal eens even kijken of ik met een ander toestel mijn camera kan fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:01

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

zo te horen ga je het niet meer fixen, maar ik ben benieuwd naar de foto's :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i192.photobucket.com/albums/z298/Fornhuisje/Afbeelding529.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i192.photobucket.com/albums/z298/Fornhuisje/Afbeelding531.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het zijn maar een paar onderdeeltjes die er weer in moeten. Hopelijk is er toch een techneut die mij kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

ik heb hier een stukke a70 liggen, zal eens kijken.

heb hem zal wat foto's maken

[ Voor 24% gewijzigd door ikman op 10-08-2007 16:08 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik maar een voorbeeld heb. Misschien doet hij het dan helemaal niet meer haha. Maar dan heb ik het in iedergeval geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-08 22:53
Je camera ziet er zo wel cool eruit. }:O Gewoon zo laten zou ik zeggen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

foto1 foto2

ik hoef er verder weinig over te zeggen plaatjes spreken voor zich.

die ring met canon erop kan je links om vast draaien.

[ Voor 43% gewijzigd door ikman op 10-08-2007 16:29 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Hier heb ik idd wat aan. Maar het lukt me nog niet echt om het weer in elkaar te zetten.
In iedergeval heel erg bedankt voor jullie hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen! Bedankt. Hij is gemaakt :) Ja ja, deze dame kan nog wel wat haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat ie weer in elkaar zit , en leuk om te zien dat zon handig meid niet bang is voor een paar schroefjes.
Pagina: 1