Geen verbinding, wel netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 724 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lantash
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-02 14:28
Ik heb hier laats een laptop opnieuw geinstalleerd. Nu is het probleem dat als ik verbinding wil maken met het netwerk, geeft windows aan dat die er niet is, maar ik kan wel gewoon op internet en bestanden delen ed.

Ik heb wel eens gehoord dat er wel verbinding is maar geen internet. Maar dit heb ik nog nooit gezien.

Het gaat hier om een intel 2100 802.11b intern netwerk kaart die het voor de installatie wel gewoon deed.
De installatie (XP) is gedaan door cd's die bij de laptop zelf zaten dus de drivers zijn geinstalleerd.

Verwijderd

staat bij je netwerkverbindingen kabel niet aangesloten?
heb je alle microsoft updates binnen gehaald?
heb je een firewall of virusscanner erop staan?

• Lantash
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:38:
staat bij je netwerkverbindingen kabel niet aangesloten?
heb je alle microsoft updates binnen gehaald?
heb je een firewall of virusscanner erop staan?
Het is een draadloos netwerk. En er staat: 'Geen verbinding. Klik hier om *je kent het verhaal*'
Als hij echt geen verbinding heeft staat er: 'Kan geen verbinding maken met voorkeursnetwerk'.
Het lijkt ook alsof, wanneer er een nieuw netwerk gevonden wordt, de verbinding weg valt. Dan moet er dus weer uit de lijst met netwerken verbinding worden gemaakt met het netwerk.

Alle updates zijn geinstalleerd en ik gebruik NOD32 + ZoneAllarm 7 pro als firewall. (Werken op de andere 4 computers hier perfect)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat zijn je draadloze instellingen client access point?

• Lantash
Soldaatje schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:52:
Wat zijn je draadloze instellingen client access point?
Ik gebruik een belkin wireless router als access point. WEP 64 bit beveiliging (Omdat die laptop niet zwaarder kan draaien op een of andere manier). Er zitten nog 3 andere computers draadloos verbonden met de router, na morgen wordt dat er 1 vanwege bekabeling van de vaste pc's.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:09
Misschien de combinatie Windows XP + patches + drivers (hardware)

Ik heb op mijn werk bij collega's meerdere keren gezien dat mijn netwerkkabel het niet deed op hun laptop, terwijl het met mijn laptop gewoon doet. Hij blijft als 'not connected' staan, maar de lampjes branden wel. :)

let the past be the past.

• Lantash
SPee schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:46:
Misschien de combinatie Windows XP + patches + drivers (hardware)

Ik heb op mijn werk bij collega's meerdere keren gezien dat mijn netwerkkabel het niet deed op hun laptop, terwijl het met mijn laptop gewoon doet. Hij blijft als 'not connected' staan, maar de lampjes branden wel. :)
Geprobeerd.. Werkt niet.
Hij valt nu steeds uit om de 2 minuten en soms wil hij niet vanzelf verbinding maken na het opstarten. Als hij eenmaal verbinding heeft geeft hij het nu wel goed aan, dus dat probleem is al wel opgelost door de drivers _/-\o_

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer het sowieso eens zónder firewall.
Pagina: 1