Toon posts:

videokaart doa

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik weet niet zeker of de topic hieronder hoort maar ik kon geen andere vinden waarin het beter past. Onlangs een videokaart besteld bij een webwinkel, na 4 dagen kon ik hem pas testen omdat
ik toen pas de rest van mijn systeem binnen kreeg. De videokaart bleek doa en meteen de volgende dag retour gestuurd naar de winkel. Nu wil ik graag mijn geld terug en mijn vraag is of ik hier recht op heb. Ik heb de winkel gebeld, maar de werknemer kon mij dit niet zeggen en moest nog overleggen met zijn collega.. Nu wacht ik op een antwoord en ik wil graag zeker weten wat mijn rechten zijn als de winkel mij dit weigert.

Ik heb dit geprobeerd op te zoeken en heb vele topics voorbij zien komen als de koop op afstand wet (binnen 7 dagen retour zonder opgaaf van reden) maar er staat nergens duidelijk bij
of dit ook geldt als je product defect blijkt te zijn.

Misschien kan iemand mij vertellen hoe dit afgehandeld 'normaal' wordt, aangezien jullie tweakers vaker bij webwinkels spullen bestellen (dit mijn eerste keer is :? ) en hier meer ervaring mee hebben gehad.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Waarom wil je niet gewoon een nieuwe kaart ervoor terug?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:15:
[...]
Ik heb dit geprobeerd op te zoeken en heb vele topics voorbij zien komen als de koop op afstand wet (binnen 7 dagen retour zonder opgaaf van reden) maar er staat nergens duidelijk bij of dit ook geldt als je product defect blijkt te zijn. [...]
[google="Wet koop op afstand"] !

Daarnaast heb je natuurlijk ook de gewone garantieregels; Je hebt nl. 2 jaar garantie op dit product. Dus ook op grond daarvan heb je recht op een nieuwe !

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 12:24 ]

Verwijderd

Je hebt hier inderdaad recht op, dus gewoon je geld terug eisen!

Edit:

Maar waarom wil je gewoon niet een nieuwe/andere kaart terug van die winkel?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik de bestelling plaatste, ging dit al een beetje verdacht naar mijn mening.. De kaart was niet op voorraad en dat vond ik niet zo erg want ik moest toch nog wachten op mijn andere onderdelen. Na een week kreeg ik een mail dat die in de backorder stond en ik kon rekenen op een levertijd van 2 weken. Mijn andere onderdelen waren inmiddels compleet en zou binnen paar dagen verzonden worden, ik wilde niet zo lang wachten op de kaart dus zocht ik een andere winkel die hem wel op voorraad hadden. Nou ik had er dus 1 gevonden die niet veel duurder was dus belde ik om mijn bestelling te annuleren. Toen kreeg ik te horen dat de kaart er wel was (?) en al verpakt en al en die middag verstuurd kon worden zodat ik hem de volgende dag had. Ik vond dit erg vreemd maar ja geen zin in gedoe met wachten op geldteruggave/annuleren dus ok verstuur maar. De kaart blijkt nu dus doa en op de site is die nog steeds vermeld met lange levertijd, ik heb daar geen zin in om erop te wachten en heb al de andere kaart gehaald bij die andere winkel en die doet het prima!

dus na een lang verhaal.. ik wil gewoon niet zo lang wachten op vervanging :)

ow ja ps. ja ik heb gegoogled op wet koop op afstand en de wet opgezocht etc maar er staat niks over als het product defect is bij aankomst dus daar twijfel ik over

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 12:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:24:
Toen ik de bestelling plaatste, ging dit al een beetje verdacht naar mijn mening.. De kaart was niet op voorraad en dat vond ik niet zo erg want ik moest toch nog wachten op mijn andere onderdelen. Na een week kreeg ik een mail dat die in de backorder stond en ik kon rekenen op een levertijd van 2 weken. Mijn andere onderdelen waren inmiddels compleet en zou binnen paar dagen verzonden worden, ik wilde niet zo lang wachten op de kaart dus zocht ik een andere winkel die hem wel op voorraad hadden. Nou ik had er dus 1 gevonden die niet veel duurder was dus belde ik om mijn bestelling te annuleren. Toen kreeg ik te horen dat de kaart er wel was (?) en al verpakt en al en die middag verstuurd kon worden zodat ik hem de volgende dag had. Ik vond dit erg vreemd maar ja geen zin in gedoe met wachten op geldteruggave/annuleren dus ok verstuur maar. De kaart blijkt nu dus doa en op de site is die nog steeds vermeld met lange levertijd, ik heb daar geen zin in om erop te wachten en heb al de andere kaart gehaald bij die andere winkel en die doet het prima!

dus na een lang verhaal.. ik wil gewoon niet zo lang wachten op vervanging :)

ow ja ps. ja ik heb gegoogled op wet koop op afstand en de wet opgezocht etc maar er staat niks over als het product defect is bij aankomst dus daar twijfel ik over
Dat is doa, dus je moet gewoon je geld terug krijgen zonder gezeur.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is dus een totaal niet-technische vraag. Voorzover deze zaken ueberhaupt op GoT thuishoren, horen ze in Stuffis Generalis.

Toegang tot SG krijg je pas na enige tijd en posts, en zover ben je nog niet. Moven daarheen heeft weinig zin dus -> dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.