Ervaring met Zalman ZM-MFC2 fan controller

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 10:18
Heeft er iemand ervaring met deze fan-controller?
Zalman ZM-MFC2

Ik wil eigenlijk een uitgebreidere fancontroller die ongeveer hetzelfde kan maar omdat ik alleen de case-fans wil gaan aansturen is dit waarschijnlijk al voldoende.
Alleen door het bos zie ik de fancontrollers niet meer haha

Wat denken jullie? Is dit een goeie fan controller of kan ik beter een andere bestellen?

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb deze gisteren met de post binnen gekregen voor mijn nieuw systeem. Aangezien ik de processor nog niet binnen heb heb ik het product echter nog niet kunnen testen (zodra ik dit kan komt er ook een product survey).

Ik kan in ieder geval wel zeggen dat ik genoeg positieve reacties op het net heb gelezen voordat ik tot aanschaf overging en mijn eerste indruk is ook dat het een mooi en degelijke controller is. De handleiding is prima in orde, genoeg kabels om de boel aan te sluiten en verder geen problemen gehad met het installeren van het apparaat en het aansluiten van alle kabels.

• Fonta
Ik heb inderdaad ook een hoop positieve reacties gelezen, daarom is mijn keuze dan ook op deze gevallen alleen komt het volgende om de hoek, ik heb 5 case fans.
Misschien 2 van deze fancontrollers inbouwen :-P

Ik hoor graag van je als je je CPU hebt hoe hij het doet en waar je hem besteld hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Fonta op 10-08-2007 12:25 ]

• DJMurtz
Fonta schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:25:
Ik heb inderdaad ook een hoop positieve reacties gelezen, daarom is mijn keuze dan ook op deze gevallen alleen komt het volgende om de hoek, ik heb 5 case fans.
Misschien 2 van deze fancontrollers inbouwen :-P

Ik hoor graag van je als je je CPU hebt hoe hij het doet en waar je hem besteld hebt.
Als 1 van de 5 fans een 4-pins connector heeft dan kun je alle 5 de fans aansluiten. Er zitten 4 aansluitingen op de MFC2, 3 daarvan zijn voor 3-pins fans en eentje is voor een 4-pins fan. Je krijgt echter een Y-split kabel erbij waardoor je bijvoorbeeld de aansluiting van FAN1 kunt gebruiken om twee fans aan te sturen. Deze twee zullen dan altijd dezelfde RPM aanhouden (ze zijn dus niet appart instelbaar).

Ik heb alleen nog nooit een 4-pins fan gezien (ik bedoel hiermee niet een 4-pins molex aansluiting, het is iets anders) dus betwijfel of je zo'n fan hebt aangesloten.

Je kunt overigens natuurlijk ook zelf nog een tweedy Y-kabel maken of ergens eentje kopen (als je deze ergens ziet in een online winkel dan hoor ik dit graag, aangezien ik eigenlijk ook 5 fans moet besturen ;) )

• Fonta
Ik heb inderdaad geen fan met 4 pins aansluiting haha
zal eens kijken of er ergens zo'n kabeltje te bestellen is.
Heb het nu toch niet zo druk op me werk ;-)

Maar eigenlijk wil ik ze allemaal afzonderlijk aansturen.
Jammer dat ik dan straks maar 3 kanalen heb, CPU is bij mij namelijk waterkoeling.
Heb trouwens nu ik zit te denken nog wel ergens een oude cpu koeler, daar zou ik natuurlijk het stekkertje even vanaf kunnen halen en op een andere fan kunnen tweaken :-P

[ Voor 49% gewijzigd door Fonta op 10-08-2007 12:40 ]

• Fonta
gevonden (denk ik)
klikkerdeklik klik
hier een directe url:scheeld weer zoeken op die site ;-)

en nog 1:
http://www.pccasegear.com/prod286.htm

[ Voor 48% gewijzigd door Fonta op 10-08-2007 12:46 ]

• DJMurtz
Dit is inderdaad de juiste kabel. Heb er meteen eentje besteld en een extra casefan erbij besteld ;)

Ik gebruik overigens ook waterkoeling voor de CPU (en grafische kaart) dus het gezamelijk afstellen van casefans is in princiepe geen probleem (voor mij althans). Als je de intake fan iets stiller zet kun je ook de outtake wat stiller zetten lijkt me zo, het zal niet veel verschil uitmaken.

• Fonta
Dat lijkt mij inderdaad ook niet veel uitmaken alleen dat je dan minder "flow" krijgt en dus wordt het binnen in de kast minder gekoeld.
Lijkt mij niet heel veel uitmaken.
Ik heb 2x intake van 12cm en voor outtake 1x12 en 2x8, ook heb je de voeding nog die naar buiten blaast :)

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 12:11
Er loopt ook al een ouder topic over de Zalman ZM-MFC2.

Bull in "Zalman ZM-MFC2; eindelijk Digitaal zonde..."

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Is er ook een alternatief op deze fan controller?
Ook met een stroommeter, kvind het design namelijk niet echt mooi van dit ding. Ik denk dat het een smet is op me lian-li v1200 kast. Zoek eerder iets straks met geborsteld aluminium, dan zo'n autoradio :p

Verwijderd

Dit is een goede fancontroller waar ik (nog) geen problemen mee heb gehad. bij mij zitten er 3x 120mm fan's op. en idd het lijkt op een autoradio. zelf heb ik liever een anologe fan controller ipv een digitale :P

Verwijderd

ik dacht dat deze fancontroller alleen maar goed af te lezen is van voren, en schuin lastig af te lezen was..

ik zou gewoon de MFC1 plus nemen, wel niet digitaal, maar heerlijk simpel en effectief

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ja die ZM-MFC1 Plus vind ik er dus wel weer erg mooi eruit zien, ik snap de keuze ook niet van Zalman, om die ZM-MFC2 zo'n lelijk uiterlijk te geven.
Ik bedoel ze verkopen zelf nu mooie aluminium geborstelde strakke kasten.
En dan geven ze die ZM-MFC2 zo'n niet bijpassend uiterlijk, ik denk persoonlijk dat iedere kast beter af is als de ZM-MFC2 een neutraler uiterlijk had.
Ik vind de stroommeter dus erg mooi, maar het zal een smet zijn op mijn lian-li kast :(

[ Voor 12% gewijzigd door Dnc1n op 25-11-2007 16:40 ]

Pagina: 1