Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Autoradio onthoudt geen zenders.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.561 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:43
hallo,

sinds kort heb ik een Opel Astra uit '94.
nu heb ik de radio die er origineel in zat (een Blaupunkt) eruit gehaald en deze vervangen door een moderner exemplaar van Sony.
alles werkt, maar zodra dat de radio geen stroom meer krijgt verliest deze zijn ingestelde zenders, bij welke liedje het gebleven was, etc.

nu heb ik al wat onderzoek gedaan en er wordt gezegd op meerdere sites dat er alleen 'contactstroom' op zit (dmz alleen power als ik de sleutel omdraai op contact dus.)
de radio moet dus zo aangesloten worden dat deze constant stroom krijgt en dus dan ook de kans krijgt om zijn instellingen op te slaan.

heeft iemand een idee hoe ik dit zou moeten aansluiten in deze auto. de radio ondersteunt de functie wel want in mijn vorige auto werkte het wel.

bvd

This is the Way.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Gebruikt hij ISO euro connectors?

Soms moet er dan een verloopkabeltje tussen (bv bij VW), soms kun je het ook instellen op de achterkant van de radio (RTFM).

This footer is intentionally left blank

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 17:41

Beugelfles

I love rusty spoons

Idd. Makkelijkst is het om gebruik te maken van ISO connectors. Als het goed is staat er in de handleiding van de radio welke kabel dan de vaste spanning krijgt en welke de geschakelde spanning.

Moet je even meten welke dat zijn.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Was iets met het rode en gele draadje, omwisselen ofzo. In menig VW dat moeten doen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Ben je een beetje handig?
Heb je ook een voltmeter bij de hand?

Makkelijke oplossing: Sleutels uit contactslot en op zoek naar de draad met 12v er op. Die aansluiten (RTFM!) op de juiste aansluiting in je connector voor de permanente stroom, en de tijdelijke stroom aansluiten op de juiste connector (meestal is dit een kwestie van omwisselen) en je bent er.

Edit: wat Beugelfles dus zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Swaptor op 10-08-2007 11:38 . Reden: spuit-12 O-) ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Idd, vaak is het een kwestie van geel en rood omwisselen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 08:43
sorry ik heb geen handleiding meer.
maar goed ik ga eens kijken of ik die kan downloaden.

bedankt voor de reacties.

This is the Way.

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

niks handleiding: geel en rood omwisselen, of bij elkaar knopen. meer niet.

Wise enough to play the fool

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

teacher schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:14:
Niet zomaar bij elkaar knopen. Dan moet je de radio elke keer handmatig aan of uit zetten. ( dat heb ik graag zo, want ik haat het zodra mijn contact uit gaat dat de radio ook stopt)

Maar wil je het zo dat de radio uitgaat bij concact uit?

Doe het dus zo: Rode draad van radio naar contact, gele draad van radio(is 12 volt continu voor geheugen) naar een 12 volt continu in de auto. Dat is meestal een draad voor accesoires. Denk hierbij aan het lampje wat gaat branden als je instapt.
Zwarte draad naar Massa

Op deze manier kun je de motor uitzetten als je de sleutel 1 standje terug zet zodat je radio toch blijft spelen ( Contact acces stand)

[ Voor 13% gewijzigd door Bestla op 10-08-2007 14:21 ]

Verwijderd

hahhaha,ja tuurlijk vooral doen tot je derachterkomt dat het rood en bijvoorbeeld grijs is,is niet bij elke auto het zelfde namelijk

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die kleurcodes komen volgens mij wel overeen bij verschillende auto's, iig rood en geel wel. Maar er is een reden dat de ene geschakeld is en de ander permanent: dat geheugen volhouden is prima te doen, maar een permanent aanstaande autoradio is niet de bedoeling natuurlijk :)

Ik zou gewoon 's kijken of er bij de Halfords of MediaMarkt geen verloopstekkertje te krijgen is van ISO naar Opel ofzo :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Bestla schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:18:
[...]

( dat heb ik graag zo, want ik haat het zodra mijn contact uit gaat dat de radio ook stopt)
Ik dus ook.. 8)

Wise enough to play the fool

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 19:25
Zoals zovaak genoemd: rood en geel omdraaien van de ISO-stekker. Deze draden zijn zelf als het goed is al voorzien van een stekker, zodat je ze op een nette manier kan loshalen.

* Sabelhout kan het weten, heeft hetzelfde probleem in een Vectra uit '94 gehad. Omwisselen van de draden verhielp het probleem...

.....

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:40:

hahhaha,ja tuurlijk vooral doen tot je derachterkomt dat het rood en bijvoorbeeld grijs is,is niet bij elke auto het zelfde namelijk
Het gaat over de kabeltjes die uit de radio komen. Vaak is er een rode en een gele ( op de stekker die in de radio gaat en van daaruit naar de iso stekkers) die je makkelijk kan verwisselen. Dat doen en het werkt.

.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 15:16
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:40:
Yup, ondanks ISO had ik hetzelfde met mij Seat Leon.. omwisselen en klaar...

wijze woorden

Pagina: 1