Toon posts:

Geforce FX5500 op Iiyama E2200WSV

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een nieuwe monitor aangeschaft. De keus is gevallen op de liyama E2200WSV met DVI ingang.

Mijn videokaart is een FX5500 die de reolutie van 1680*1050 in ieder geval goed aankan.

Nu het volgende probleem.

Als ik de monitor aansluit via de d-sub aansluiting kiest zowel de monitor als ook de videokaart de juiste resolutie (1680*1050).

Als ik de monitor aansluit via de DVI aansluiting dan heb ik een probleem. De videokaart staat op 1680*1050 maar de monitor geeft aan dat de resolutie 1280*1024 is???

Dit geeft ook een heel vreemd beeld. Ik moet als het ware door het bureublad scrollen om van links naar rechts een beeld te bekijken.

Heb de nieuwste drivers van het scherm en videokaart geinstalleerd. Dit wil niet helpen. Is er iemand die dit herkend en weet waaraan het ligt? Heb al een hele tijd veel verschillende instellingen geprobeerd. Echter tot nu toe alles zonder suc6.

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-07 15:27
2 dingen die ik zou proberen:

1: Omega drivers van http://www.omegadrivers.net/
2: Kijken of je een dual-link dvi-kabel hebt en zo nee eentje halen/lenen en die testen. (http://computer.howstuffworks.com/monitor3.htm)

Verwijderd

Topicstarter
De kabel was bijgeleverd dus ga ervan uit dat dit de goede kabel is. De omega drivers ga ik in ieder geval nog proberen. Het vreemde blijft dat de monitor gewoon aangeeft dat deze een ander signaal krijgt als dat de kaart afgeeft.

Ik sta open voor iedere aanbeveling!!

• Shaggy_NL
  • Laatst online: 01-07 22:13
Ik heb ditzelfde probleem met een E2200WS. (Zal jij ook wel hebben, want de WSV heeft juist geen DVI ingang).

Maar een FX5200 kan opzich ook deze resolutie aan, alleen komt het beeld er dan erg vreemd uit. Waarschijnlijk kan de 6200 en hoger de resolutie wel normaal aan, en anders kan je kijken naar een instap model uit de 7000-serie. Begrijp dat deze (breedbeeld) resolutie nog niet zo heel lang in gebruik is.

M'n 7900GT kan hem in iedergeval perfect aan omdat deze nieuw genoeg is, want ik vermoed dat met DVI de video kaart zelf al de resolutie hardwarematig moet kennen. Zo krijg ik in het POST scherm ook al alles binnen op 1680×1050, terwijl het van oudsher toch echt een lagere resolutie is. M'n video kaart upscaled deze beelden dan gelijk naar de max van wat m'n monitor doorgeeft aan de video kaart als Native resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die een oplossing weet voor dit probleem?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik meen mij te herinneren dat de hele Geforce FX5 series geen hogere resoluties dan 1280 aan op dvi

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees id. nu hetzelfde. Dit terwijl in de specificaties aangegeven staat dat het wel kan. Het domme is ook dat ik de resolutie wel kan kiezen. Ga meteen nvidia aanschrijven.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:03:
Ik lees id. nu hetzelfde. Dit terwijl in de specificaties aangegeven staat dat het wel kan. Het domme is ook dat ik de resolutie wel kan kiezen. Ga meteen nvidia aanschrijven.
kan je kiezen voor op je analoge uitgang

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het id. niet aan. Ben met de winkel overeengekomen dat ik deze mag omruilen. Nu een volgende vraag. Kan ik een grafische kaart nemen met DDRII geheugen als mijn moederbord alleen DDR ondersteund? Ga dan waarschijnlijk de passief gekoelde 7600GS kopen.

• flapstaart
  • Laatst online: 06-07 15:27
Wat voor geheugen op een videokaart zit staat helemaal lost van de rest van je systeem. Je kan dus gerust een pc hebben met ddr geheugen waarin een videokaart zit met ddr2 geheugen.

• Shaggy_NL
  • Laatst online: 01-07 22:13
En mika2604... Wat is 't nou geworden? Werkt 't nu allemaal een beetje?
Pagina: 1