[XL2003] SUMIF probleem

Pagina: 1
Acties:

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Ik heb een probleem met en simif funcie die een range over meerdere werkbladen moet controleren.

De functie is bedoel voor het checken van earned value. De kolom J bevat 1'en en 0'en. een 1 betekent dat de taak af is. het kan voorkomen dat een taak gepland is over meerdere weken. Elke week heeft zijn eigen tabblad.
De taak heeft ook een ID welke in kolom C. Het aantal geplande minuten staat in kolom M.

=IF(Jx="1";SUMIF('Week 1:Week 26'!C7:C66;Cx;'Week 1:Week 26'!M7:M66);0)

waarbij x het rijnummer is

nu wil ik graag als er een 1 staat bij een taak alle geplande minuten voor die taak optellen. ik had de bovenstaande formule bedacht, maar op de een of andere manier werkt ie niet. bij het analyseren krijg ik een probleem met de ranges. het is cruciaal dat ze over meerdere tabbladen werken, anders kan ik net zo goed de formule die ik eerst had gebruiken, maar die werkt maar per tabblad

ik heb geen verstand van macro's schrijven, en als ik het zonder af kan zou dat fijn zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door ocf81 op 10-08-2007 11:33 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 19:01
ocf81 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:54:
ik had de bovenstaande formule bedacht, maar op de een of andere manier werkt ie niet. bij het analyseren krijg ik een probleem met de ranges.
Kun je aangeven welk probleem met de ranges je hebt gezien. Bijvoorbeeld verschuiving van de ranges ($ gebruiken), .... ?

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
als resultaat zegt ie {...} als je die analyse tool gebruikt.
als je een range op een werkblad opgeeft werkt de SUMIF wel, maar zoals al aangegeven is dat nou net niet de bedoeling. tvens wordt het resultaat van de sumif neit goed weergegeven door de if functie, een 2e probleem. een verwijzing naar een locatie waar de sumif apart wordt uitgerekend werkt niet :?

iig een kloteprobleem. ik moet er misschien toch even voor gaan studeren om er een macro van te maken, maar ik heb nog nooit zoiets gedaan, dus dat zal me wel veel tijd kosten.

[ Voor 99% gewijzigd door ocf81 op 10-08-2007 16:40 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 19:01
Google op sumif multiple sheets en het eerste resultaat werkt voor jouw probleem (heb het even uitgeprobeerd):
www.exceltip.com

Alleen "'sheet" vervangen door "'week ": Let op apastrof en de spatie na week.
$A$1:$A$4 natuurlijk vervangen met $c$7:$c$66 en soortgelijk bij $B$1:$B$4.
Indirect(Rij 1 tm 3) levert de weeknummers. Succes !!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ik heb nog geen itjd gehad om het te proberen. meer iig zeer bedankt voor je hulp :)

© ocf81 1981-infinity