magneetverf en draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 682 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44572

Topicstarter
Ik vraag me de invloed af van een muur die met magneetverf is geverft op het gebruik van een draadloos netwerk.
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Magneetverf :?

Ik heb hier geen ervaring mee maar het lijkt me niet bevorderlijk...

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

PowerSp00n

There is no spoon

Wat het effect is op je draadloos netwerk weet ik niet, maar ik zou niet graag met mijn laptop tussen 4 muren met magneetverf willen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik gok dat die verf zelf niet magnetisch is, maar metaaldeeltjes bevat, waardoor je er magneten tegenaan kan plakken, zoals je ook op een whiteboard ofzo doet?

Tsja, zou kunnen dat het niet echt bevorderlijk is voor de mate waarin een wifi signaal door die muur heen kan komen. Dus als het AP echt aan de andere kant van die muur staat zou het de ontvangst wel eens kunnen verminderen.

Als de muur al zo geverfd is maar je twijfelt of het mogelijk is om een draadloos netwerk aan te leggen dan zou ik zeggen: Leen ergens een accespoint en probeer het eens uit. Als je wel een draadloos netwerk hebt, maar twijfelt of het handig is om de muur zo te verven, tsja, dan wordt het lastiger om het uit te proberen :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:01
Wat Orion zegt klopt helemaal.

Ik werk zelf in een bouwmarkt en die magneetverf is inderdaad verf met metaaldeeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
de ervaring leert me dat muren die veel metaal bevatten het draadloos signaal zo goed als onbruikbaar maken., Mijn gok is dan ook dat je wifi-verbidning er serieus van zal afzien als je een tussenliggedne muur bekleedt met metaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Aan de andere kant, ik neem nou niet aan dat je hele lappen vierkante kilometers hebt zitten verven. Wat denk je dat er veel in kantoorpanden hangt ? Juist, whiteboards die dezelfde eigenschappen hebben als de muur die jij beschrijft, en daar is nou niet echt veel van te merken in de praktijk.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tenzij je natuurlijk alle muren verft en je daardoor een soort kooi van Faraday hebt. Maar als dat het geval is zou je GSM ook (nagenoeg) geen ontvangst moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

sanderdam schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:30:
Wat Orion zegt klopt helemaal.

Ik werk zelf in een bouwmarkt en die magneetverf is inderdaad verf met metaaldeeltjes.
dus je kan er (koelkast- :P )magneetjes aanhangen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 15:50
bartgrefte schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:56:
[...]

dus je kan er (koelkast- :P )magneetjes aanhangen?
Het ís al magnetisch ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:05

Caveman

whahoehaha

Je hebt hetzelfde probleem als met bv. een serre met warmte werend glas.
* Caveman heeft dat op de harde manier moeten leren, in de tuin geen enkele ontvangst. Ja, van alle buren enz. wel maar mijn eigen AP nooit kunnen zien, Na alles zo'n beetje uit elkaar gehaald te hebben (wat betreft het netwerk) :( Kwam ik erachter dat er gewoon metaal in warmte werend glas zit, en dus draadlose netwerken erg goed afschermd.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1