[Imagetank] Welke harde schijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik wil een (lege) imagetank kopen en daar een 2,5" hardeschijf in zetten (is goedkoper dan complete imagetank + hd te kopen én ik heb de keuze in merk/type hd).

Maar nu ben ik dus aan het rondkijken naar een 2,5" hd en zie veel merken (fuijtsu, wd, samsung, seagate, ....).

Voor mijn pc zweerde ik altijd bij WD. Maar ik idee of WD bij notebook hd's ook goed zijn.

Criteria:
Snelheid is niet belangrijk (tot 20mb/s halen ze allemaal wel burst);
Zo schokbestendig mogelijk
IDE, geen SATA.

Hebben jullie tips?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Zover bekend zijn alle hardeschijven van goede kwaliteit tegenwoordig en bieden alle fabrikanten goede garantie. Dus in feite maakt het niks uit wat je koopt als het maar een recent schijfje is.

Je kunt in principe een splitsing maken tussen opslagruimte, cache en toerental. Snelheid maakt je niks uit nou dan blijft opslagruimte over. Waar je wel naar kunt kijken is stroomverbuik, een 7200 toeren schijfje zal de accu sneller leegtrekken dan een 5400 versie.

Western digital (Scorpio) zijn overigens prima en je bent er al van overtuigd...dus?

[ Voor 38% gewijzigd door Dukey op 10-08-2007 11:51 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 08:07
Toshiba heeft naar mijn weten altijd de beste notebook harddisks gehad. Echte slechte zullen er niet meer zijn maar er zijn natuurlijk nog altijd wel betere dan de rest. Fujitsu schijfjes doen het ook goed (eigen ervaring) en ik verwacht niets negatiefs van WD schijfjes.

Ik zou gewoon voor de beste prijs/capaciteit gaan, dan wel natuurlijk geen vaag merk.

• IONDictator
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik kies zelf bijna altijd voor Seagate maar de WD die ik heb presteren net zo goed. Ik denk dat het niet zo zeer uitmaakt. Zolang je maar veel voor je geld krijgt.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Voor een image-tank is snelheid niet echt belangrijk, maar stroomverbruik lijkt me wel relevant, en ik denk dat de 7200 rpm disks meer stroom verbruiken.
Bovendien zijn 5400 rpm disk vaak ook goedkoper per GB.

Ow, dat had Dukey ook al gezegd dus.

[ Voor 8% gewijzigd door u_nix_we_all op 10-08-2007 16:22 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.