mobo/cpu fsb

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-03 01:18
Ik sta nu op het punt een nieuwe PC te kopen. Nu heb ik als mobo een Gigabyte GA-965P-DS3 gekozen, deels omdat ie op voorraad was en deels omdat mijn eerste keus pas over 2 weken geleverd kon worden (P35-DS3P). Na wat overleggen heb ik besloten om de eerste te nemen en de nieuwe PC wat sneller te laten aankomen.

Nu had ik dus wat geld over en heb ik de Core 2 Duo E4400 vervangen door een Core 2 Duo E6550 (in de bestelling). Nu zag ik echter dat het mobo een FSB van max 1066 aan kan, en de CPU een fsb van 1333 heeft. Kan dit omzeild worden door de fsb/multiplier aan te passen van de CPU of moet ik de CPU weer vervangen? Of zou dit gewoon werken?

(en nee, de faq zegt hier niets specifieks over)

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
ChromeBallz schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:06:
(en nee, de faq zegt hier niets specifieks over)
Het is ook de bedoeling dat je zelf zoekt. Kwestie van wat sleutelwoorden invoeren en je krijgt tientallen eerdere topics over precies dit onderwerp te zien. Kortom, eerst zoeken dan vragen.

http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. De FAQ is er niet om alles voor te kauwen, maar om je houvasten te geven. Het aanpassen van de FSB heet in de volksmond trouwens "overclocken" (danwel "underclocken") en hebben we een heel subforum aan gewijd, incl FAQ die er wel degelijk veel over zegt. Begin daar eens te lezen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.