VMware gebruiken om installatie images te maken

Pagina: 1
Acties:

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Hallo,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om in Vmware een image te maken en deze dan vervolgens ergens op een PC te installeren. Het is namelijk zo dat ik al een tijd lang op een PC een vmware server draai en hier op 1 bepaald image heb draaien, voorheen gebruikte ik meerdere images op deze vmware server maar al een paar maanden gebruik ik alleen de webserver image die ik heb draaien.

Ik heb natuurlijk een grote performance winst als ik deze direct installeer op de PC.

Het betreft een Linux vmware image dus als het zo simpel is als de complete inhoud van de image op een cd knallen en op de harddisk van de PC knallen hoor ik het graag.

Groeten,
Lars

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ja dat kan en het is vrij eenvoudig als je wat tijdelijke ruimte hebt om de image naartoe te exporteren en je linux-distro een beetje flexibel is. Wat had je zelf al gezocht en gevonden?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• lgeraeds
Eigenlijk niks, mijn zoekkwaliteiten zullen wel niet goed genoeg zijn want ik heb er niet duidelijk iets over kunnen vinden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je nou ook nog even nadenkt wáár je je topic neerzet, dan hoeven wij het achteraf ook niet te verhuizen :)
Dit forum is bedoeld voor Windows Client OS varianten, waarom je dan een vraag over Linux images binnen VMware hier neerzet ontgaat me even :)

Ik verplaats je topic dan maar naar [CSA] voorlopig :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• lgeraeds
Het was mij onduidelijk waar ik het moest plaatsen omdat ik VMware op Windows draai maar het image Linux is.

Maar wellicht heb je gelijk want Linux heeft de overhand in dit issue want het is een Linux image wat uiteindelijk een Linux server moet worden het enkele Windows deel is dat VMWare nu op Windows draait, dus 2 keer linux en 1 keer VMWare.

• lgeraeds
Het kan dus, maar ik weet nog steeds niet hoe.. Iemand?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je VMware gewoon ziet als virtualisatiesoftware dan is het toch niet zo lastig te bedenken dat je gewoon het ene naar het andere [linux] systeem wilt kopieren? Dan is het dus een kwestie van zoeken op [google=linux backup harddisk] en dan kom je oa http://www.inference.phy....hard-disk-partitions.html tegen

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• lgeraeds
Thanks!
Pagina: 1