[VBScript] accounts toevoegen aan Users-groep

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 09:34
Hallo,

Ik ben bezig met het schrijven van een vbscript voor "multi-language" WindowsXP om lokale gebruikers toe te voegen aan een lokale systeem-groep.

Het is de bedoeling dat dit script gedraaid wordt bij het installeeren van een pakket. De mogelijkheid om dit met GPO te doen is uitgesloten.

Mijn probleem is nu dat de lokale groepen per taal anders heten. (bv. Gebruikers (NL), Users (EN), ...)

Mijn idee is nu om de SID van de systeemgroepen te gebruiken. Deze is immers bij iedere taal hetzelfde. Is dit mogelijk met VBscript?

@Equator: Bedankt voor het aangeven waar ik deze vraag kon stellen op het tweakers forum.

Daarnaast wist ik al dat ik de taal kan uitlezen en je dus een Case-statement kan gebruiken. Dit vind ik echter niet zo netjes. Tevens weet ik nu nog niet precies voor welke talen dit allemaal gebruikt gaat worden en zijn het nu iig NL, EN, FR, DU, GR, ES, IT. Dus een case-statement zou ook al vrij uitgebreid worden.

[ Voor 1% gewijzigd door dexter07051982 op 10-08-2007 09:45 . Reden: De eigenlijke vraag er maar even in gezet 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dexter07051982 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:26:
Mijn idee is nu om de SID van de systeemgroepen te gebruiken. Deze is immers bij iedere taal hetzelfde. Is dit mogelijk met VBscript?
Ja, maar niet echt simpel :)
Ik ben hier wel wat voorbeelden tegengekomen, maar echt eenvoudig is het nog niet.

Je kan eventueel ook de WMI CodeCreator (http://www.microsoft.com/technet/scriptcenter/createit.mspx ) gebruiken om eens na te of je met de win32_Group class je doel kan bereiken :)

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 10-08-2007 15:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device