Toon posts:

[XP] Ongeldige partitietabel bij herinstallatie *

Pagina: 1
Acties:
  • 598 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo

Ik heb hier op het forum al is gezocht en de "oplossing" fixmbr geprobeerd, maar geen resultaat.

Ik heb mijn pc geformatteerd en Xp opnieuw proberen installeren. Alles loopt goed tot de pc moet opstarten zonder CD dan krijg ik de foutboodschap "ongeldige partitietabel". Ik heb al met verschillende CD's geprobeerd en ook op mijn 2 verschillende schijven geprobeerd maar helaas pindakaas.

Wie o wie kan er mij verder helpen.

Alvast bedankt!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Kun je het op een nieuwe schone schijf proberen? Of anders op een schijf waarvan je de partitietabel helemaal weg kan flikkeren in een partitioneringstool? Windows setup zal dan nml gewoon een nieuwe partitietabe + partitie voor je aanmaken.

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Ik ga is proberen met 1 van mijn schijven aan een andere pc te hangen!

Verwijderd

booten met zon all-in-one cdtje met partion magic erop en alles eraf gooien en nieuwe partities maken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles er al af gegooid van beide schijven en al ontelbaar keer nieuwe partities aangemaakt, maar helaas zonder resultaat...

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Klinkt als een brakke windows-CD of een hardware-fout... de setup op een andere bak (een VM misschien?) proberen, memtest86 draaien, een diagnostics-tool op je harddisk(s) draaien.

Tenminste, dat is wat ik zou doen :)

日本!🎌

• Misluct
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2023
Gebruik je NTFS Of FAT32 bestandsysteem, heb dit probleem ook eens gehad nadat ik alle partities had weggegooid en de gehele schijf als FAT32 had geformateerd (niet snel), opnieuw opstarten partitie verwijderen en de juiste partities aanmaken en formateren als NTFS (niet snel).

Verwijderd

Topicstarter
Het is een officiële windows-CD...

Verwijderd

Topicstarter
Misluct schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:26:
Gebruik je NTFS Of FAT32 bestandsysteem, heb dit probleem ook eens gehad nadat ik alle partities had weggegooid en de gehele schijf als FAT32 had geformateerd (niet snel), opnieuw opstarten partitie verwijderen en de juiste partities aanmaken en formateren als NTFS (niet snel).
Ik gebruik NTFS bestandssystemen.

Ik heb ook alle partities weggegooid en geformatteerd als NTFS (niet snel)

• Misluct
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:27:
[...]

Ik gebruik NTFS bestandssystemen.

Ik heb ook alle partities weggegooid en geformatteerd als NTFS (niet snel)
Ja maar kies dan eerst eens FAT32 en daarna de juiste partities aanmaken en die formateren als NTFS

• marino_centrino
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 08:12
Download eens de Ultimate Boot CD. Daar staan allemaal tooltjes op om partitietabellen te herstellen enzo. Succes

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Misschien dat het niet werkt, maar het is het proberen waard. Maak je schijf, of tenmindste het begin van je schijf eens leeg/schoon met KillDisk. Als je geen tijd hebt om hem helemaal schoon te vegen, dan kan je het ook afkappen na zo'n 5% ofzo.

Enne, kies in KillDisk de hele schijf, en niet alleen een partitie, want dan wordt het begin van je schijf dus niet schoon gemaakt. En download een bootable versie, voor diskette of ISO voor CD-ROM, want aan de Windows versie heb je nu niet veel...

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ga er mij van't weekend is aanzetten :-))
Pagina: 1