Ik heb een vreemd en complex probleem.
Een week geleden heb ik een hardware upgrade van mijn computer uitgevoerd,
Ik heb een:
Een Q6600, een P5B-Plus Vista edition, 2G geheugen en een R HD2900XT gekocht en respectievelijk de oudere onderdelen uit mijn pc vervangen.
Wat er in is blijven zitten is een Audigy 2 ZS.
De hele Combinatie werkte perfect, tot ik per ongeluk struikelde over de kabel van mijn head set, wat naast kabelbreuk en een dus kapotte head set opleverde ook mijn probleem creëerde.
De Audigy 2 ZS kaart maakt nu geen geluid meer, met werkende speakers aangesloten.
Alles wordt in Vista en in XP gewoon herkend en Creative Diagnostics kan geen HWare fouten ontdekken.
Wat ik al geprobeerd heb:
Ik heb op dit moment geen ideeën meer over wat ik nog zou kunnen proberen om de audigy weer fatsoenlijk te laten werken, dus zoek ik nu hulp bij onze collectieve computer kennis vergaarbak ummm.. hier dus
Omdat het niet echt aan de geluidskaart leek te liggen heb ik hier in het cpu, mobo en geheugen forum gepost
Een week geleden heb ik een hardware upgrade van mijn computer uitgevoerd,
Ik heb een:
Een Q6600, een P5B-Plus Vista edition, 2G geheugen en een R HD2900XT gekocht en respectievelijk de oudere onderdelen uit mijn pc vervangen.
Wat er in is blijven zitten is een Audigy 2 ZS.
De hele Combinatie werkte perfect, tot ik per ongeluk struikelde over de kabel van mijn head set, wat naast kabelbreuk en een dus kapotte head set opleverde ook mijn probleem creëerde.
De Audigy 2 ZS kaart maakt nu geen geluid meer, met werkende speakers aangesloten.
Alles wordt in Vista en in XP gewoon herkend en Creative Diagnostics kan geen HWare fouten ontdekken.
Wat ik al geprobeerd heb:
- De kaart in een andere PC testen, ( Succes, de Kaart werkt hier normaal en maakt geluid )
- De kaart in een ander PCI slot testen, ( Gefaald, Het probleem blijft aanwezig )
- Drivers de-installeren en opnieuw installeren ( Gefaald, geen geluid )
- XP opnieuw instaleren, ( Gefaald, nog steeds geen geluid )
- De Audigy 2 (non ZS ) uit de andere PC testen, ( Gefaald, geen geluid
)
- Onboard Geluid testen, ( Succes, ik kan dingen horen, helaas met de verkeerde kaart )
- Bios instellingen Resetten ( Gefaald )
- toevoeging Het opnemen van geluid (de microfoon werkt prima)
Ik heb op dit moment geen ideeën meer over wat ik nog zou kunnen proberen om de audigy weer fatsoenlijk te laten werken, dus zoek ik nu hulp bij onze collectieve computer kennis vergaarbak ummm.. hier dus
Omdat het niet echt aan de geluidskaart leek te liggen heb ik hier in het cpu, mobo en geheugen forum gepost