[Mobo&Audigy2]

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 20:05
Ik heb een vreemd en complex probleem.
Een week geleden heb ik een hardware upgrade van mijn computer uitgevoerd,
Ik heb een:
Een Q6600, een P5B-Plus Vista edition, 2G geheugen en een R HD2900XT gekocht en respectievelijk de oudere onderdelen uit mijn pc vervangen.
Wat er in is blijven zitten is een Audigy 2 ZS.

De hele Combinatie werkte perfect, tot ik per ongeluk struikelde over de kabel van mijn head set, wat naast kabelbreuk en een dus kapotte head set opleverde ook mijn probleem creëerde.

De Audigy 2 ZS kaart maakt nu geen geluid meer, met werkende speakers aangesloten.
Alles wordt in Vista en in XP gewoon herkend en Creative Diagnostics kan geen HWare fouten ontdekken.
Wat ik al geprobeerd heb:
  1. De kaart in een andere PC testen, ( Succes, de Kaart werkt hier normaal en maakt geluid )
  2. De kaart in een ander PCI slot testen, ( Gefaald, Het probleem blijft aanwezig )
  3. Drivers de-installeren en opnieuw installeren ( Gefaald, geen geluid )
  4. XP opnieuw instaleren, ( Gefaald, nog steeds geen geluid )
  5. De Audigy 2 (non ZS ) uit de andere PC testen, ( Gefaald, geen geluid :? )
  6. Onboard Geluid testen, ( Succes, ik kan dingen horen, helaas met de verkeerde kaart )
  7. Bios instellingen Resetten ( Gefaald )
  8. toevoeging Het opnemen van geluid (de microfoon werkt prima)
Het enige wat ik nog niet heb kunnen proberen, is het aansluiten van de Digitale uitgang om de output daarvan te testen.
Ik heb op dit moment geen ideeën meer over wat ik nog zou kunnen proberen om de audigy weer fatsoenlijk te laten werken, dus zoek ik nu hulp bij onze collectieve computer kennis vergaarbak ummm.. hier dus :+
Omdat het niet echt aan de geluidskaart leek te liggen heb ik hier in het cpu, mobo en geheugen forum gepost

• Sir Guinhill
Gut, nu zie ik dat ik de naam van het topic niet afgemaakt heb...
iets van: [Mobo&Audigy2] Geen geluid na ongelukje, klinkt wel goed

BTW:
Mijn ATI 550 Tv kaart lijkt wel goed te werken. ( nog niet op kabel aangeloten, maar ik krijg wel ruis ( en ruis met Onboard geluidskaart. )

[ Voor 41% gewijzigd door Sir Guinhill op 10-08-2007 10:27 ]

• Sir Guinhill
Schopje

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
Edit: zie net dat je al in andere computer hebt getest..

tja vind het een erg raar probleem. Zeker gezien een andere audigy kaart ook niet werkt..Kan denkk beter even met de fabrikant contact openemn gezien ik met google ook niks vind...

[ Voor 72% gewijzigd door darkpluisje op 11-08-2007 23:02 ]

• Sir Guinhill
Ik heb Creative ondertussen aangeschreven, en hoop dat ze mij kunnen helpen.

• Sir Guinhill
Ik kreeg een mail van creative dat mijn geluidskaart kapot moet zijn... en dat ik maar een nieuwe moet kopen.
Dat terwijl ik toch duidelijk er bij schreef dat de kaart het in een andere pc wel gewoon goed doet.

Eigenlijk zou ik nou iets van een totaal ander model en type geluidskaart in mijn pc moeten proberen om te zien of het echt niet aan het moederbord ligt, wat ik ook niet geloof want mijn tv kaart doet het toch nog prima. ( in bijde slots )

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:45
Heb je onboard soundkaart uitgezet via de bios?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Sir Guinhill
Ja, onboard was allemaal uit.
Heb ook geen IRQ conflicten kunnen vinden.

Het vreemde is de geluidskaart is op een bepaald punt weer wat geluid gaan maken, eerst zwak en krakend. ( ben blijven proberen ), en op ten duur deed de kaart het weer als vanouds. :o , ik wist dat de kaart het nog deed, de tests in de andere pc maakten dat duidelijk, dus hier werdt ik wel blij van.
Echter had ik toen al de nieuwe Auzen Prelude besteld, dus heb ik nu een Audigy 2 over :p .
Al met al een vreemde loop van zaken, maar geen slechte ontwikkeling :+

Verwijderd

Hmm ik heb zelf ook een Audigy 2 ZS en ook zeker 2x hetzelfde probleem gehad, maar hij werkte weer als ik m weggooide bij apparaatbeheer en opnieuw de drivers installeerde van de creative site.

• Sir Guinhill
Het werkt gelukkig allemaal weer, en ik weet nog wel iemand die ik blij kan maken met een audigy 2

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is dus de standaard Creative + interrupt sharing issue.

Let op dat een interrupt NIET hetzelfde is als een IRQ - deze issue kan prima optreden bij verschillende IRQs. Het gaat er puur om welke interrupts gedeeld worden. Dat kun je bij jouw bord in de handleiding zien. Zo uit m'n hoofd is de bovenste PCI slot ongedeeld (maar je hebt er weinig aan omdat de PCIe 16x koeling erover hangt), de tweede is gedeeld met onboard geluid en nog iets en de onderste is gedeeld met een van de twee USB hubs.

In eerdere topics hierover bleek dat het met de bovenste twee meestal goed gaat maar de onderste niet.

Maar goed, je hebt wel de beste oplossing gekozen, nameljik een kwalitatief goede kaart kopen van een merk dat wel normaal met interrupt sharing omgaat :)

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 12-09-2007 14:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1