Toon posts:

Sennheiser EM3 microfoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mede Tweakers,

Na aanschaf van een nieuwe geluidskaart werkt de headset die ik tot nu toe altijd heb gebruikt niet meer door compabiliteits problemen. De Sennheiser PC-150 die ik tot dusverre met volle tevredenheid heb gebruikt is geen universeel systeem door de manier waarop het geluid van de koptelefoon en de microfoon word verwerkt en door de bekabeling van deze.

Om er zeker van te zijn dat ik niet weer tegen dit probleem aanloop heb ik gezocht naar een microfoon headset zonder koptelefoon of iets dergelijks. Ik heb nog niet alle informatie over de verschillende type's die ik heb gezien, maar tot dusver springen de 'AKG C 520' en de 'Sennheiser EM3' er uit. De AKG is leverbaar in twee varianten, eentje met een 3-polige XLR stekker en een 3-polige mini-XLR stekker. De mini-XLR dient vooral voor wireless systemen en dat is voor mij niet nodig waardoor automatisch de XLR overblijft.

Wat betreft de Sennheiser EM3 zit ik met een vraag waarop ik eigenlijk nergens een antwoord kan vinden. Deze heeft als aansluiting een 3,5mm jack, maar dan een uitvoering van Sennheiser zelf, namelijk de 'Evolution 3,5mm jack'. Deze word ook vaak gebruikt in combinatie met een wireless systeem waarop deze stekker past. Nu is mijn vraag, is de 'Evolution 3,5mm jack' stekker te gebruiken op een studio systeem zonder een zogeheten bodypack of beltpack, of is een van de genoemde packs een noodzaak om deze headset te gebruiken.