Speedtouch 716 Dns probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:56
Na een hele avond zoeken geef ik het op; ik vrees dat ik voor het eerst van m'n leven de helpdesk moet bellen. Voor het echt zover is, hier is het probleem:

Sinds vanmorgen ligt bij mijn ouders het internet eruit. Het gekke is, dat het maar gedeeltelijk is. Skype, mail (over pop3), LogMeIn, VOIP (xs4all) werkt wel, internetten (IE6) en msnnen werkt niet. Pingen naar websites ook niet.

Via LogMeIn kan ik dus remote op hun pc, en in de connectivity check van de modem (speedtouch 716) krijg ik een foutmelding op de beide DNS servers. Het dns ip adres klopt wel gewoon, zowel ik als mijn ouders zitten bij xs4all, en ik heb het probleem niet. Bij mijn connectivity check krijg ik allemaal groene vinken. Ik woon overigens wel in een andere regio. Er is geen storing gemeld bij xs4all.
Ze kunnen zelf niet in de modem rommelen, want die is beveiligd met een wachtwoord. Web browsing interception heb ik disabled geprobeerd, geeft geen verschil. Rechtstreeks browsen op ip adres blijkt ook niet te werken. Verder is het vreemd dat hun mailclient ook gewoon met pop3.xs4all.nl connecteert, en dat gaat goed. Ook nadat ik een ipconfig /flushdns had gedaan.

Op het modem is de 6.2.17.5 firmware geinstalleerd. Modem heeft het de afgelopen maanden probleemloos gedaan.

Ik wil er vooralsnog niet naartoe rijden, iemand enig idee hoe dit op te lossen?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Stel de DNS servers van OpenDNS is in op de PC daar en controleer of het dan weer werkt. Zo niet, dan kan het in de modem liggen (doe ook eens een factory default reset).

• Mistraller
trolleystad schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:30:
Stel de DNS servers van OpenDNS is in op de PC daar en controleer of het dan weer werkt. Zo niet, dan kan het in de modem liggen (doe ook eens een factory default reset).
Nee ik kan ook niet ip based browsen, dus dat is het niet. Opnieuw inrichten zal het wel worden inderdaad, maar daar baal ik dus van, want dan moet ik een eind rijden, en ik heb er een gruwelijke hekel aan, om dat ik dan niet weet wat er nu precies fout is gegaan. Dat ding draait al een paar maanden en valt zomaar om...

---------------

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Mistraller schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:04:
[...]

Nee ik kan ook niet ip based browsen, dus dat is het niet. Opnieuw inrichten zal het wel worden inderdaad, maar daar baal ik dus van, want dan moet ik een eind rijden, en ik heb er een gruwelijke hekel aan, om dat ik dan niet weet wat er nu precies fout is gegaan. Dat ding draait al een paar maanden en valt zomaar om...
Vaagjes allemaal. Overijverige firewall van de Speedtouch?

Als je nog kunt telnetten naar het modem:

code:
1
2
3
:dsd config state=disabled
:firewall config state=disabled
:saveall

• Mistraller
Oorzaak gevonden: Ze blijken een trojan op een of andere pc te hebben, en de boel is door XS4ALL geblocked.

---------------