2e hands MB voor nieuwprijs bij een Mac reseller

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
In mei heb ik bij een Mac Store een nieuwe 2Ghz MB gekocht.
Wat me binnen een week opviel was dat de topcase bol stond, dus ik vond dit wel een reden
om de topcase te laten vervangen.

Nu ben ik vandaag naar een reperateur gegaan die netjes de topcase heeft vervangen.
De ' spatiebalk' die in mijn scherm is te zien (en niet meer is weg te poetsen) heb ik volgens
hem te wijten aan het niet gebruiken van een berscherm-matje bij het dicht hebben van mijn laptop.
[toegevoegd naar aanleiding van opmerkingen hierover]
volgens de reperateur kwam dit veelal omdat de MB's in een sleeve worden vervoerd (de mijne ook) waarbij je hem dan meestal wel op dezelfde plek vasthoudt. Hierdoor druk je dus het toetsenbord tegen het scherm aan.
[/toegevoegd naar aanleiding van opmerkingen hierover]

Enfin, tussen de regels door wist hij mij te vertellen dat mijn MB in maart ook al een keer een topcase-vervaning had ondergaan, dit tot mijn schrik. Ik heb mijn MB in mei gekocht, en in maart is er dus een topcase vervangen. (Laptop is in februari uit de fabriek gekomen).

De Apple-store waar ik hem vandaan had wist mij te vertellen dat de 1e vervanging is gebeurd in Sittard, ver uit de buurt van waar ik woon en mijn MB heb gekocht. Ze gaan nu overleggen met Apple NL wat ze hiermee gaan doen.

Wat zijn mijn rechten en wat zouden jullie hiermee doen?

[ Voor 13% gewijzigd door whitehouse op 10-08-2007 00:39 ]

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-02 18:49
Lijkt mij dat je een nieuwe kunt krijgen.
Je hebt niet het product gekregen waar je voor hebt betaald.
Je betaald volle pond voor een nieuw exemplaar als je vervolgens een gebruikt exemplaar (in mijn ogen in waarde verminderd) en het is dus te bewijzen zou ik een nieuwe eisen of deel van het geld terug.

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Dit soort problemen zijn volgensmij ook al een tijdje geleden een keer bij kassa voor gekomen. Correct me if im wrong... maar volgensmij kan je gewoon een nieuwe mac eisen aangezien ze je een 2de hands product hebben verkocht alszijnde een nieuwe.

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 13:00
whitehouse schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:16:
Nu ben ik vandaag naar een reperateur gegaan die netjes de topcase heeft vervangen.
De ' spatiebalk' die in mijn scherm is te zien (en niet meer is weg te poetsen) heb ik volgens
hem te wijten aan het niet gebruiken van een berscherm-matje bij het dicht hebben van mijn laptop.
Mijn macbook is nu iets meer dan 1 jaar oud.. en mijn spatie balk zie je niet in mijn scherm. Ik gebruik ook geen bescherm-matje.

inno

• mr.inno
Mastasidaz schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:22:
Dit soort problemen zijn volgensmij ook al een tijdje geleden een keer bij kassa voor gekomen. Correct me if im wrong... maar volgensmij kan je gewoon een nieuwe mac eisen aangezien ze je een 2de hands product hebben verkocht alszijnde een nieuwe.
een tweedehands defect. er is niks mis met terug genomen producten... bijvoorbeeld 14 dagen niet goed geld terug garantie.

inno

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25

job

mr.inno schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:23:
Mijn macbook is nu iets meer dan 1 jaar oud.. en mijn spatie balk zie je niet in mijn scherm. Ik gebruik ook geen bescherm-matje.
Ik ken ook genoeg mensen met beschermmatje en een afdruk in hun scherm.
Ligt er maar net aan hoe je met je spullen omgaat. Steek je de laptop in een volle tas zodat er veel kracht op behuizing komt te staan? Gegarandeerd dat je na een tijd afdrukken krijgt.

Ontopic:
Een nieuwe macbook zou de beste oplossing zijn, maar de vraag is of je daar na zoveel maanden nog recht op hebt.
Je zou naar mijn idee minimaal een korting op de nieuwprijs moeten krijgen.
Het wachten is op iemand met rechten kennis :).

[ Voor 20% gewijzigd door job op 10-08-2007 00:39 ]

• whitehouse
Vergeten te vermelden (voorkomt discussie):

volgens de reperateur kwam dit veelal omdat de MB's in een sleeve worden vervoerd (de mijne ook) waarbij je hem dan meestal wel op dezelfde plek vasthoudt. Hierdoor druk je dus het toetsenbord tegen het scherm aan.

(zojuist ook even aangepast in startpost)

K was vandaag in de apple store.
K wil het liefst zo'n 20" TFT scherm (of korting) of een nieuwe MB :P

[ Voor 14% gewijzigd door whitehouse op 10-08-2007 00:41 ]

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
Apple heeft het in onderzoek? Dat is in ieder geval al heel netjes aangezien zij "erbuiten staan". Is natuurlijk ook niet helemaal waar maar jouw reseller koopt in bij een distributeur en volgens mij heeft die de fout gemaakt. Dan ga ik er dus wel even vanuit dat jouw reseller de waarheid spreekt en de Mac netjes als nieuw heeft ingekocht.

Ben benieuwd.

[ Voor 19% gewijzigd door ericafterdark op 10-08-2007 01:10 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-01 14:56
Offtopic: ivm die afdruk van je spatiebalk op je scherm, zijn er ook al gevallen waar zit gebeurt is bij een MBP ?

[ Voor 4% gewijzigd door Kameleman op 10-08-2007 01:30 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 03:45

alienfruit

the alien you never expected

Spatiebalk niet wel de letters erboven hier... Valt toch niks aan te doen volgens mij. Afgezien van hem niet vervoeren ;)

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
niets aan te doen? het zou gewoon niet moeten gebeuren in deze prijs klasse. Ik gebruik ook een matje bij mijn mbp sr 17" en het toetsenbord is zichtbaar op m'n scherm. Ik kan het nu nog voor 90% elke keer wegpoetsen.

• whitehouse
Heb vandaag nog even contact met de Apple Store gehad.
Ze zijn er nog mee bezig, en het lijkt er dik op dat ik een nieuwe MB ga krijgen.
Ik heb zelf de 2.0 Ghz, met Superdrive, 80GB HDD, en mijn geheugen uitgebreid.

Zouden ze ergens nog oudjes hebben liggen? de huidige 2Ghz MB's hebben allemaal een combodrive namelijk.

Ik denk dat ik dit keer een zwarte wil :9~

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

F r a n k D schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:22:
niets aan te doen? het zou gewoon niet moeten gebeuren in deze prijs klasse. Ik gebruik ook een matje bij mijn mbp sr 17" en het toetsenbord is zichtbaar op m'n scherm. Ik kan het nu nog voor 90% elke keer wegpoetsen.
Dat is netzoiets als roepen dat een dure Mercedes niet mag indeuken als je met 50 kmh vol op een boom inrijdt...

Laptops (ongeacht welk merk en welk type) worden 9 van de 10x in een tas gepropt die te klein is en waar nog heel veel spullen bij in moeten. De druk is dan zo hoog dat je dan inderdaad dingen ziet als witte vlekke in het scherm en/of afdrukken van toetsen op je scherm.

Het komt er toch echt op neer dat je spullen op een bepaalde manier moet behandelen. Een auto rijdt je ook niet botweg tegen een paal aan als botsauto. Zo prop je dus ook een laptop niet in een overvolle tas. Dat geldt voor alle prijssegmenten, voor alle merken en voor alle typen.

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
ppl schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:13:
[...]

Dat is netzoiets als roepen dat een dure Mercedes niet mag indeuken als je met 50 kmh vol op een boom inrijdt...

Laptops (ongeacht welk merk en welk type) worden 9 van de 10x in een tas gepropt die te klein is en waar nog heel veel spullen bij in moeten. De druk is dan zo hoog dat je dan inderdaad dingen ziet als witte vlekke in het scherm en/of afdrukken van toetsen op je scherm.

Het komt er toch echt op neer dat je spullen op een bepaalde manier moet behandelen. Een auto rijdt je ook niet botweg tegen een paal aan als botsauto. Zo prop je dus ook een laptop niet in een overvolle tas. Dat geldt voor alle prijssegmenten, voor alle merken en voor alle typen.
:D Auto's met laptops vergelijken. Zie het meer als de luchtwrijving die om je auto heen gaat. En dat de krassen maakt :P... ik ga zeker mijn laptop nergens tegen aanstoten en dan verwachten dat er niks gebeurd, maar goed steenslag happens ook. 'T zelfde met transport. Je hebt gelijk hoor, maar zeggen dat een auto niet mag indeuken met 50km/h is een beetje :+

• mr.inno
whitehouse schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:38:

A dat zou het verklaren.
mijne zit nooit in sleeve. en altijd anders in mijn tass vak. Enige manier op hem er uit te krijgen is op een hoek vast pakken.

Het zou heel mooi zijn. en logies als je een nieuwe in prijs vergelijkbaare macbook krijgt. dus gewoon core2duo.

inno

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 11:53
mr.inno schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:19:
[...]

A dat zou het verklaren.
mijne zit nooit in sleeve. en altijd anders in mijn tass vak. Enige manier op hem er uit te krijgen is op een hoek vast pakken.

Het zou heel mooi zijn. en logies als je een nieuwe in prijs vergelijkbaare macbook krijgt. dus gewoon core2duo.
Sorry, maar deze was te aanstootgevend om te laten gaan... ;)

LOGISCH... niet logies (met ontbijt)... :+

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
F r a n k D schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:22:
Ik denk dat dat matje het dan juist erger maakt, eerlijk gezegd. Ik heb zelf een 3 jaar oude Powerbook G4 (bijna dezelfde constructie dus), en ik heb nog geen afdrukken. Nooit een matje gebruikt, er lag er wel een in toen ik hem kocht maar die heb ik gelijk weggegooid. En ik ga er best veel mee op stap, ook in het vliegtuig enzo, altijd wel in de handbaggage natuurlijk.

Het lijkt me dat de kans dat er iets tegen het scherm aan drukt juist groter is met zo'n matje omdat er minder ruimte over is tussen het toetsenbord en scherm.

Nou moet ik wel zeggen dat ik in het laptop vak aan beide kanten twee extra-grote muismatten heb liggen, waar ik de Powerbook dan tussen steek. Daardoor ligt hij stabieler (het vak was een beetje te dik voor de slanke powerbook) en ik heb het idee dat dit de kracht ook beter verdeelt. Dus misschien is dat voor jou ook een optie.

De muismatten heb ik gemaakt door 2 muismatten aan elkaar te plakken en dan een beetje bij te knippen tot ze precies in het vak passen.

Verwijderd

Als je nu een zwarte MB hebt, dan krijg je nu weer een zwarte alleen dan een C2D model.
als je nu het middelste model hebt krijg je nu weer het middelste model, alleen dan het C2D model.
opzich vrij makkelijk te bedenken toch :> ??

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 22:53
Welke tent was dit zeg? Dan koop ik daar in ieder geval niks.

• whitehouse
Die tent waar ik hem kocht kon er nix aan doen.
Ik ga nog even niets zeggen omdat ik nog niet heb gehoord wat / waar het fout is gegaan.

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 09-02 22:53
O ok, da's heel netjes van je.

• whitehouse
Net even contact gehad met de Apple Store.
Ze vertelden me dat er een grote kans is (dus meest aannemelijk) dat ik wel een 1e hands heb, maar dat een reperateur bij het repareren van een MB een verkeerde Serial heeft ingevoerd, waardoor de reparatie niet op die MB is geboekt, maar op de mijne.
Als dat zo is, krijg ik natuurlijk geen nieuwe MB.
Mocht het wel zo zijn, met de nadruk op mocht, zou ik vanzelfsprekend een nieuwe krijgen.

Waarom vertrouw ik ze toch niet helemaal |:(

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

In het GSX (Global Service eXchange) systeem van Apple is te zien wanneer een unit ongeveer verkocht is (dit is dus een andere datum dan de productiedatum die uit het serienummer te halen is), en in welk land de unit verkocht is. Ik zou dit eens na laten zoeken als ik jou was.

Launching containers into space

• ericafterdark
Dat kun je ook terugzien door je serienummer in te vullen op http://www.apple.com/support/ als ik me niet vergis.

Verwijderd

Ik kocht mijn Macbook vorig jaar september. Vanaf het eerste moment had ik het ventilator probleem.
Apple gebeld en binnen een week had ik een nieuwe. Nog geen twee maanden begon het gezeur.
Overal scheurtjes in de topcase. Ik heb het idee dat deze onder spanning staat. Gelijk weer Apple
gebeld en ding naar een reseller gebracht. Volgens de reseller zijn de foto's tot in America geweest.
Reactie van Apple was: Dit hebben wij nog nooit gezien zal wel aan de klant zelf liggen...
Ik moest 100 euro betalen voor het onderzoek en was nog niets opgeschoten. Heel veel met Apple
gebeld maar mocht allemaal niet baten. Eenmaal afgescheept doet niemand er meer wat aan.
Zeer teleur gesteld in de garanatie bepaling van Apple. Hopenlijk zijn de nieuwere Macbooks beter.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@MacBook: verkeerde topic?

@tAnk: dat klopt inderdaad. Alleen de plaats van aanschaf wordt niet weergegeven, bij GSX wel.

Verwijderd

Ik wilde even benadrukken dat als Apple ook maar een gaatje vind om onder de garantie regeling uit te komen deze absoluut zal gebruiken...

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:03:
Ik wilde even benadrukken dat als Apple ook maar een gaatje vind om onder de garantie regeling uit te komen deze absoluut zal gebruiken...
En waar baseer je dat op?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Dat basseer ik op mijn eigen ervaring... Uiteraard is dat gebasseerd op een geval.
Ik kan hier niet detail plaatsen wat er allemaal gebeurd is maar ik ga altijd netjes met
mijn Macbook om en toch verschijnen er over de hele buiten zijde van de laptop scheurtjes.
Apple zegt dood leuk dit hebben we nooit eerder gezien zoek het maar uit.
Ook heb ik veel leugens gehoord aan de telefoon. Ik zal voor de grap eens wat foto's posten.
Klein voorafje. Daar waar het scherm land op de cover zijn gewoon stukken plastic kapot
gegaan door het magnetisch aantrekken van het scherm..

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Doe dat maar niet. Dit topic gaat over het verkopen van een tweedehands MacBook als nieuw zijnde. Je eigen problemen met Apple hebben hier niks mee te maken.

Het verzoek dus om ontopic te blijven en niet af te dwalen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:58:
Dat basseer ik op mijn eigen ervaring... Uiteraard is dat gebasseerd op een geval.
Ik kan hier niet detail plaatsen wat er allemaal gebeurd is maar ik ga altijd netjes met
mijn Macbook om en toch verschijnen er over de hele buiten zijde van de laptop scheurtjes.
Apple zegt dood leuk dit hebben we nooit eerder gezien zoek het maar uit.
Ook heb ik veel leugens gehoord aan de telefoon. Ik zal voor de grap eens wat foto's posten.
Klein voorafje. Daar waar het scherm land op de cover zijn gewoon stukken plastic kapot
gegaan door het magnetisch aantrekken van het scherm..
Da's gewoon garantie mits binnen 1 jaar, ga eens langs bij een ASP en je krijgt in principe een nieuwe behuizing.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 21:31

Osxy

Holy crap on a cracker

Eiríkr schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:08:
Apple heeft het in onderzoek? Dat is in ieder geval al heel netjes aangezien zij "erbuiten staan". Is natuurlijk ook niet helemaal waar maar jouw reseller koopt in bij een distributeur en volgens mij heeft die de fout gemaakt. Dan ga ik er dus wel even vanuit dat jouw reseller de waarheid spreekt en de Mac netjes als nieuw heeft ingekocht.

Ben benieuwd.
Apple staat er niet buiten, hun zijn namelijk ook de distributeur.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• ericafterdark
osxy schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:15:
[...]

Apple staat er niet buiten, hun zijn namelijk ook de distributeur.
Dan heeft mijn reseller me toch iets anders verteld.
Apple levert aan distributeurs en die verkopen weer aan resellers.

• whitehouse
Zojuist heb ik met de shop gesproken en daarna met Apple gebeld.

Volgens onderzoek van Apple zelf heeft een bedrijf in Sittard een macbook gerepareerd en
dit per ongeluk (typefout) op het serienummer van mijn mac geboekt.

Het volgende is hiermee niet verklaard: Het hoge aantal cycles van mijn accu en het feit dat toen mijn mac werd gerepareerd er een stukje plastic (waarmee de topcase wordt vastgemaakt) wat er niet hoorde (topcase wordt aan clips bevestigd, er was er 1 teveel die rondzwerfde in mijn MB) werd ontdekt. Volgens Apple is dit vast en zeker in de fabriek gebeurd.

K zit dus nog steeds met zo'n crappy gevoel. 1400,- voor een MB betaald, en nu zo'n shitgevoel. lekker is dat. :(

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Zoals ik al eerder zei: laat je serienummer analyseren in GSX. Dat de MB in februari geproduceerd is wil nog niets zeggen. Je hebt de MB in Mei gekocht, maar aldus Apple is er in Maart een reparatie aan gedaan. Dat houdt dus in dat er -theoretisch gezien- in GSX een reparatiedatum moet zijn, vóór de verkoopdatum, of er moet een eerdere verkoopdatum zijn. In beide gevallen is het zaakje erg vreemd.

Ik denk dat elke ASP wel bereid is om even het serienummer op GSX in te kloppen (duurt ongeveer 10sec), om te kijken hoe het zit.

• whitehouse
Het GSX Formulier zegt het volgende:

repair-date: 08-06-07
housing, top case with keyboard, Dutch
GSX Created Case

repair date: 16-04-07
housing, top case with keyboard, Dutch
GSX Created Case

Heb de MB in mei gekocht..

maar nogmaals.. Apple zegt dat de 1e repair dus per ongeluk op mijn MB is geboekt.
(en dus verwerkt in GSX)

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 17:48
edit:
Hier stond iets stom :d sry

Nergens een verkoopsdatum gevonden?

[ Voor 135% gewijzigd door memento__mori op 16-08-2007 21:11 ]

• whitehouse
Niet in GSX want die registreert dat niet (althans, niet op het printje wat ik heb ontvangen).
Op 9 mei heb ik de mac gekocht.

Verwijderd

wat op papier staat is rechtsgeldig. of apple een fout maakt staat los van dat alles, dus als je naar een rechtbank zou stappen gaat de rechter altijd voor de twijfel in het voordeel van de consument.

ik zou zeggen ga op je strepen staan en laat apple maar eens een poepie ruiken, want dat mag ook wel eens gebeuren..

zorg dus ook dat je een uitdraai maakt van dat gsx verhaal ondertekent door de shop medewerker(mocht dit straks ineens plotseling verdwenen zijn! en heb je er niks meer aan)

dit is toch belachelijk dat dit uberhaubt KAN gebeuren...

verkoopdatum staat op de bon samen met serienummer. dus je hebt eigenlijk alle gegevens die je nodig hebt, ik zou zeggen ga je gelijk halen in de winkel waar andere potentiele klanten bij zijn...

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:43
Maar dat serienummer, zit daar een barcode bij? Neem toch aan dat een beetje slim bedrijf gewoon scanners daar voor gebruikt ipv het inkloppen met de hand?

Verwijderd

ook barcodes kunnen verkeerd worden gelezen (wel minder snel dan met de hand, maar het komt wel eens voor)
Pagina: 1