Toon posts:

Probleem router Sitecom DC202-v4 + @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb hier een sitecom DC202 v.4.0 liggen, soms haal ik juiste snelheden met mijn @home verbinding en soms niet.

Alle kabels zijn inmiddels vervangen en maar ook als ik in de sitecom in wil loggen gaat dit traag.

Verder haal ik snelheden met +/- 100 kbps op speedtest en alken.nl maar niet de snelheden voor de intensief 8000 abbo.

Kan ik er van uit gaan dat de router gewoon kapot is ??

Alvast bedankt.

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03 21:00
Stop je utp kabel rechtstreeks in je modem en doe de test dan nog maar een keer, je kan dan heel snel zien of de juiste snelheid wel word gehaald.

Verwijderd

Topicstarter
fredgroes schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:07:
Stop je utp kabel rechtstreeks in je modem en doe de test dan nog maar een keer, je kan dan heel snel zien of de juiste snelheid wel word gehaald.
Ja zonder de router is er geen probleem, echter we hebben hier meerdere pc's en die moeten allemaal worden voorzien van internet.

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03 21:00
dan lijkt het er inderdaad op dat de router aan het overlijden is

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:46:
[...]

Ja zonder de router is er geen probleem, echter we hebben hier meerdere pc's en die moeten allemaal worden voorzien van internet.
Het kan ook zijn dat 1 van de pc's die aan de router hangt geinfecteerd is met spyware of gehacked waardoor je bandbreedte verliest, of je router is gehacked. Heb je wel eens gekeken voor een firmware update voor je router voor een nieuwere versie ? Ook het veranderen van je router login gegevens wil wel eens helpen, aangezien veel mensen te gemakkelijke en korte login/passwords gebruikt waardoor ze makkelijk te omzeilen zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:50:
[...]

Het kan ook zijn dat 1 van de pc's die aan de router hangt geinfecteerd is met spyware of gehacked waardoor je bandbreedte verliest, of je router is gehacked. Heb je wel eens gekeken voor een firmware update voor je router voor een nieuwere versie ? Ook het veranderen van je router login gegevens wil wel eens helpen, aangezien veel mensen te gemakkelijke en korte login/passwords gebruikt waardoor ze makkelijk te omzeilen zijn :)
De laatste firmware voor deze router is van 2004 :O

Het wachtwoord is ook al aangepast en de computers beschikken over een nieuwe installatie van windows xp pro + sp2.

Soms haal ik de snelheid wel en soms niet, kabels etc zijn al vervangen en router heeft ook al een hard reset gehad.

Het lijkt op dat de router te warm wordt en hoppa weg verbinding.

EDIT

Zojuist een Linksys befsr41 variant opgehaald bij de Media Markt Groningen, verbinding blijft stabiel, alleen bij torrents geeft die nog wel eens een time out. ( de x aantal connecties kan die niet aan denk ik, heb een oude variant hiervan gehad en had hier ook last van )

Verder geeft die soms een melding dat 1 van de netwerk kabels niet zijn aangesloten, vreemd.. zal eens kijken of andere pc's die melding ook geven anders ook een nieuwe netwerkkaart erin denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 14:35 ]

Pagina: 1