Toon posts:

Laptop zit geen internetsnelheid in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik heb vanmiddag een nieuwe Acer laptop binnengekregen maar het internet werkt niet of echt heel erg traag.

Mijn normale pc staat boven en de modem in de meterkast, nu heb ik nog geen router dus ik heb even de kabel van van de modem gepakt. Ik krijg wel een verbinding met internet maar hij kan geen websites openen (balkje linksonder wordt groen tot 1/5 en doet daarna niks meer) en het opvragen van mail gaat ook heel traag. De laptop is dus helemaal nieuw en er zit windows Vista op.

De andere pc waar ik nu op zit doet internet het gewoon goed.

help me ;(

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Als je geen router hebt, heb je waarschijnlijk ook slechts een 'bridge'-modem. Een dergelijk modem verstopt de computer achter het modem niet. Nu loop je daarmee tegen een probleem aan. De meeste ISP's delen ip-adressen uit via DHCP. Maar slechts 1 tegelijkertijd, het vrijgeven van deze adressen gebeurt niet meteen automatisch, maar duurt enige tijd. Van een half uur tot enkele uren. Zolang het vorige adres niet vrijgegeven is krijgt de andere PC vaak geen ip-adres en dus geen verbinding.

Kortom, of een router tussen plaatsen. Of handmatig het ip-adres vrijgeven voordat je van PC wisselt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
@ Psygon

Je moet niet teveel informatie geven!
Als je zoveel informatie geeft (adsl of kabel verbinding, merk en type modem, provider en zo)
kan mijn kristallen bol geen goed beeld geven. :z

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Powercycle het modem wanneer je een andere computer of netwerkkaart aansluit.

Ohja, en ooit, toen hij nog origineel was, was de kristallen bol opmerking grappig...

[ Voor 36% gewijzigd door cryforhelp op 10-08-2007 01:31 ]

Verwijderd

de kristallen bol is not amused :/

Verwijderd

Topicstarter
hm ok bedankt kalizec, ik ga een router halen en nog eens proberen.

• kalizec
  • Laatst online: 00:18
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:13:
hm ok bedankt kalizec, ik ga een router halen en nog eens proberen.
Let wel dat je met een router nog wel eenmalig een tijdje moet wachten voordat het adres van de PC vrijgegeven is zodat de router het kan krijgen (en houden).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Voordat je een router haalt denk ik dat ik al weet wat het probleem is. Laten mij raden? Jij hebt chello als Internet Provider?

Chello heeft namelijk het zo ingesteld dat als jou laptop/pc niet is aangemeld bij hun dat je dan standaard een 20 KB/sec krijgt ipv je echte verbinding.

Ga naar chello.upc.nl en vul je SID in en je wachtwoord. (staan op je contract)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• dion_b
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Falcon schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:40:
Voordat je een router haalt denk ik dat ik al weet wat het probleem is. Laten mij raden? Jij hebt chello als Internet Provider?

Chello heeft namelijk het zo ingesteld dat als jou laptop/pc niet is aangemeld bij hun dat je dan standaard een 20 KB/sec krijgt ipv je echte verbinding.

Ga naar chello.upc.nl en vul je SID in en je wachtwoord. (staan op je contract)
Chello is geen provider :z

Dat terzijde, het is al sinds begin dit jaar niet meer zo dat iedere PC apart aangemeld moet worden bij UPC. Je *modem* moet wel aangemeld zijn, anders gaat het idd traag, maar zolang je geen andere modem in gebruik genomen hebt hoef je niets opnieuw aan te melden.

Oslik blyat! Oslik!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 12:50

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Ik heb internet zonder kristallen bol!

You are NIJL-ed!

Pagina: 1