Reparatie Pioneer VSX- 2014i

Pagina: 1
Acties:
  • 699 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
Ik had hier een poosje geleden een post neer gegezet over mijn Pioneer VSX-2014I
Deze was spontaan stuk gegaan, heb nu 4 weken later van Raf Amsterdam de
reparatie bon gekregen, ik moet zeggen dat ik er nogal van schrok !

Reparatie bon:

Merk: Pioneer
Type: VSX-2014I
REPARATIENR: *******

Geachte mevrouw/heer,

Hierbij delen wij u mee dat de reparatiekosten van bovenstaand apparaat begroot worden op € 345,00 incl.BTW ± 10%. De volgende werkzaamheden moeten worden verricht :

Maincontrolprint en flex naar front vervangen. Doorsolderen en controleren.

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 09-08-2007 22:47 ]

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heb je deze receiver nieuw gekocht of tweedehands? Als je het zelf nieuw gekocht hebt, heb je nog recht op garantie van de winkel waar het apparaat vandaan komt. Hierdoor hoef je maar een deel van de reparatie te betalen. Hoe groot dit deel is hangt af van de leeftijd en de economische levensduur de receiver.

Als je geen recht op garantie hebt kan je wel Pioneer nog even opbellen om te vragen of de kosten voor deze reparatie redelijk zijn. ;)

• Albert020
evEndzhar schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:18:
Heb je deze receiver nieuw gekocht of tweedehands? Als je het zelf nieuw gekocht hebt, heb je nog recht op garantie van de winkel waar het apparaat vandaan komt. Hierdoor hoef je maar een deel van de reparatie te betalen. Hoe groot dit deel is hangt af van de leeftijd en de economische levensduur de receiver.

Als je geen recht op garantie hebt kan je wel Pioneer nog even opbellen om te vragen of de kosten voor deze reparatie redelijk zijn. ;)
Ik heb deze Pioneer Receiver nieuw gekocht
En de Garantie was net 2 maanden over tijd, heb hem 2 jaar en 2 maanden, had dus 2 jaar garantie
Ik had Pioneer nog gebeld en gevraagt ov die 2 maanden nou zo probleem waren op 2 jaar, het
was voor Pioneer een probleem, daarom moet ik dus alles betallen... :(
Maar goed, ik laat hem wel maken, want voor 345 Euro koop ik nergens zo'n goede
Receiver weer terug, en ga niet aan zo'n huis tuin en keuken Receiver beginnen >:)

Maar hoe dit nou heeft kunnen gebeuren is mij een raadsel..... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 09-08-2007 23:25 ]

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Albert020 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:21:
[...]

Nou de Garantie was net 2 maanden over tijd, heb hem 2 jaar en 2 maanden, had dus 2 jaar garantie
Ik had Pioneer nog gebeld en gevraagt ov die 2 maanden nou zo probleem waren op 2 jaar, het
was voor Pioneer een probleem, daarom moet ik dus alles betallen... :(
Maar goed, ik laat hem wel maken, want voor 345 Euro koop ik nergens zo'n goede
Receiver weer terug, en ga niet aan zo'n huis tuin en keuken Receiver beginnen >:)
Daar zou ik dan toch even werk van maken, je hebt namelijk gewoon recht op een flinke korting. Je kan het trouwens ook nog steeds om garantie vragen bij de winkel waar je de receiver gekocht hebt ipv Pioneer zelf, die moeten die garantie net zo goed leveren.

Verwijderd

evEndzhar schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:18:

Gaat Pioneer niet doen anders strijken ze hun eigen resellers in de haren ;) Print vervangen is niet goedkoop en daarbij komt het uurloon er bovenop en ide is in Nederland niet goedkoop, zeker niet bij RAF.

Als je een beetje technisch onderlegd bent kun je misschien wel proberen zelf de printplaat te bestellen bij Pioneer en dan deze zelf vervangen, zo moeilijk is het niet, als je maar met beleid te werk gaat :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als de garantie ook maar met één dag verstreken is, heb je geen poot om op te staan. Technisch gezien staan ze in hun gelijk. Zuur, maar het is wellicht een mierenneukkarwei om het app. te herstellen. Wat was de nieuwprijs?

• Albert020
Exorcist schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:33:
Als de garantie ook maar met één dag verstreken is, heb je geen poot om op te staan. Technisch gezien staan ze in hun gelijk. Zuur, maar het is wellicht een mierenneukkarwei om het app. te herstellen. Wat was de nieuwprijs?
Nieuwprijs was 729 euro

Ben hier vlink ziek van, denk dat ik gewoon een heel ander Receiver ga kopen
een Denon-1907 of zo iets...., ben een beetje afgeknapt op dat Pioneer gebeuren :(

[ Voor 18% gewijzigd door Albert020 op 10-08-2007 09:40 ]

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Exorcist schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:33:
Als de garantie ook maar met één dag verstreken is, heb je geen poot om op te staan. Technisch gezien staan ze in hun gelijk.
Nee, dat is niet waar. Na de garantie periode kan je niet meer verwachten dat het kostenloos gerepareerd wordt, maar wel met een korting t.o.v. de volledige reparatieprijs. De korting is afhankelijk van het moment van het defect, de economische levensduur en redelijkerwijs te verwachten tijd dat het apparaat probleemloos technisch mee zal gaan.

Een winkel zal de consument zelden of nooit op dit wettelijke recht wijzen (gedoe en kost ze geld), maar je hebt dit recht wel degelijk. De winkel kan overigens weer een gedeelte van zijn kosten voor zo'n korting claimen bij zijn leverancier.

Als je je recht claimt maak je je niet populairder bij je winkel natuurlijk, maar als je echt wil dan krijg je er een significant bedrag af, zeker als de garantie net verlopen is.

Ik heb een familielid die een spijkerharde in een winkel is, en die heeft al enige keren zo forse kortingen op reparaties behaald; bijvoorbeeld 50% is dan heel normaal. Je moet wel zeer stevig in je schoenen staan, zonodig met de artikelen en juridische uitspraken over dit soort zaken in je hand...

Dit hele gebeuren is gebaseerd op de redenatie dat als een consument een duurzaam artikel koopt dat hij/zij mag verwachten dat die bij normaal gebruik veel langer zonder defecten zal functioneren dan precies t/m de garantieperiode. Zoek bij de consumentenbond en dat soort clubs naar de details als je geinteresseerd bent.

• Albert020
Heb gewoon een andere genomen en naar dat ik Pioneer gesproken heb
en deze evaring heb met Pioneer voor mij nooit geen Pioneer meer !

Heb voor de DENON 1907 gekozen + 5 Jaar Garantie !

Denon-1907

Afbeeldingslocatie: http://blog.digitalhomemag.com/resources/digitalhome/Denon%20-%20AVR2307.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Albert020 op 10-08-2007 20:39 ]

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Belachelijk dat ze niet ff van te voren opbellen als het bedrag bv boven de 150 euro uitkomt. Zo'n reparatie bedrag is toch niet normaal meer.

• Albert020
Raven- schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:27:
Belachelijk dat ze niet ff van te voren opbellen als het bedrag bv boven de 150 euro uitkomt. Zo'n reparatie bedrag is toch niet normaal meer.
Ik heb ze uiteraard gebeld maar krijg gewoon 0 op me rekest !
Maar ben zeer blij met deze Denon die ik vanmorgen voor € 100 meer heb gekocht
Hier komt echt een veel beter geluid uit dan die hele Pioneer, maar goed dat
ik deze heb genomen met 5 jaar garantie in plaats van die Pioneer te laten repareren
voor een bedrag waar ik niks meer aan kon doen, ben nu weer tevreden :*)
Pagina: 1