Format c: XP zegt nee

Pagina: 1
Acties:

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-02 16:15
Ik heb hier een oude Paradigit pc met een Maxtor 40 gb NTFS.
Nu wil ik de schijf formateren met behulp van de XP recovery cd's.Helaas krijg ik nu de foutmelding Error Pc system not supported!
Wat doe ik verkeerd,heb ik soms een echte XP cd nodig?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Iets meer info zou wel mogen.
Lukt het je wel om de XP setup te starten? Zoja, kan je daar dan de partities weghalen en die opnieuw aanmaken, en krijg je het probleem dan nog steeds? En waar krijg je die error precies?

• Lantash
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-02 14:28
Als het goed is hoef je in XP de partitie ook niet meer te formatteren. Bij de setup van xp kan je aangeven dat je een patitie wil verwijderen en opnieuw opzetten ja, maar dat is wat inders dan formatteren imho.

Geven die recovery cd's niet zelf aan wat er moet gebeuren dan?

Verwijderd

Lantash schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:55:
Als het goed is hoef je in XP de partitie ook niet meer te formatteren. Bij de setup van xp kan je aangeven dat je een patitie wil verwijderen en opnieuw opzetten ja, maar dat is wat inders dan formatteren imho.

Geven die recovery cd's niet zelf aan wat er moet gebeuren dan?
Volgens mij zijn cd's juist het probleem...
Nu wil ik de schijf formateren met behulp van de XP recovery cd's.Helaas krijg ik nu de foutmelding Error Pc system not supported!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 21:57 ]

• Mistral
Vanaf de boot(met recovery cd) krijg ik de bovengenoemde error.Ik kom dus niet in de XP setup.

[ Voor 9% gewijzigd door Mistral op 09-08-2007 22:26 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Is er qua hardware nog iets veranderd aan die PC? Blijkbaar klopt de OEM-code van de computer niet meer met de toegestane PC's voor die installatie-CD.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

volgens mij heb je per ongeluk oem cd's die bij een andere pc (moederbord) horen ;)

Iperf

• Mistral
Heb net nog even nagevraagd bij vorige eigenaar.Hij heeft vier jaar geleden na blikseminslag een nieuw moederbord gekregen van Paradigit.
Ik denk dat jullie gelijk hebben met die OEM-cd's.Dus zou het probleem opgelost zijn met een echte XP cd?
Bedankt voor jullie reacties.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Mistral schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 22:59:
Heb net nog even nagevraagd bij vorige eigenaar.Hij heeft vier jaar geleden na blikseminslag een nieuw moederbord gekregen van Paradigit.
Ik denk dat jullie gelijk hebben met die OEM-cd's.Dus zou het probleem opgelost zijn met een echte XP cd?
JA

• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:42
anders moet je ff googlen naar een windows 98 opstartdiskette.. dan daarop laten crashen, en dan via de bios DOS natuurlijk format c doen

[ Voor 8% gewijzigd door siem123 op 10-08-2007 20:24 . Reden: |:( ]

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Mistral schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 22:59:
Als hier bij een niet orgineel moederbord in is gegaan, of je fabrikant code niet juist in het moederbord gezet weigert hij. Wat je zou kunnen proberen is een bios update (Als nog het orginele type SBO) erin zit. Mogelijk zet deze de manufacturer code goed, gebeurd ook bij IBM Desktop.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

siem123 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:02:
anders moet je ff googlen naar een windows 98 opstartdiskette.. dan daarop laten crashen, en dan via de bios format c doen
Lees nu zelf eens wat je getikt hebt. Ik kan er geen hout van maken in iedergeval en het lijkt mij dat een ander het ook niet lukt. :+)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:42
_Dune_ schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:19:
[...]

Lees nu zelf eens wat je getikt hebt. Ik kan er geen hout van maken in iedergeval en het lijkt mij dat een ander het ook niet lukt. :+)
Dat had natuurlijk "via DOS" moeten zijn |:( |:( |:( thnx

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:22
Hmm... ik heb het ook wel eens gehad met OEM pc's... Meestal als je de disk in een ander systeem hangt en dan fdisk /mbr uitvoert is dit weer okee en kun je gewoon Windows installeren...
Pagina: 1