Prijsstijging/daling?

Pagina: 1
Acties:

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Hej,

Ik heb na een tijdje zoeken een PC weten samen te stellen (vrij gelijk aan di evan de BB-guide eig. :p)
Maar nu zou ik wachten met deze te kopen (het is nl. mijn kot-PC dus er zit geen haast achter...) tot
eind augustus/begin september. Nu vroeg ik me echter af of er prijsstijgingen/dalingen komen in de nabije toekomst, waar ik volgens jullie rekening mee moet houden en dus de datum wat vroeger of
later plaatsen?

De meeste onderdelen van mijn PC zijn gelijk aan die van de BB-guide, op de graka,
CPU, processorkoeler en behuizing na. Het scherm heb ik al (prachtig scherm btw :D)

Alvast bedankt!
Sparda

Edit: Denken jullie trouwens dat er ingrijpende veranderingen zullen plaatsvinden in de volgende BB-guide op de CPU na?

[ Voor 9% gewijzigd door sparda op 09-08-2007 20:49 ]

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:47
Ten eerste is het hier volgens mij niet de bedoeling zulke topics te openen.

Ten tweede geef je geen exacte specificaties van je samengestelde systeem waardoor we er redelijk weinig over kunnen zeggen.

Ten derde:
op de graka, CPU, processorkoeler en behuizing na
Zijn toch een aantal van de belangrijkste zaken omtrent het aanschaffen van een pc, dus wat is er dan wel anders? En wat wil je precies met het systeem? In de Best-Buy-Guide staan diverse catagorien systemen, dus met welke vergelijk je dit?

Ten vierde met het aankopen van electronica kan je over het algemeen stellen dat je of niet moet wachten of altijd kan blijven wachten. Stel je wacht een aantal maanden, dan heb je voor hetzelfde geld als waar je je huidige systeem op heb afgesteld al een veel beter systeem. Dus waarom die dan niet kopen.

Ik zou zeggen, kijk wat je budget is op het moment dat je gaat kopen, misschien een week of misschien een week of 2 daarvoor en koop dan gewoon dat systeem. Anders blijf je wachten en zit je over 10 jaar nog met hetzelfde systeem.

[ Voor 6% gewijzigd door Shinji op 10-08-2007 02:27 ]

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:53

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Shinji schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 02:26:
Ten eerste is het hier volgens mij niet de bedoeling zulke topics te openen.

Ten vierde met het aankopen van electronica kan je over het algemeen stellen dat je of niet moet wachten of altijd kan blijven wachten. Stel je wacht een aantal maanden, dan heb je voor hetzelfde geld als waar je je huidige systeem op heb afgesteld al een veel beter systeem. Dus waarom die dan niet kopen.

Ik zou zeggen, kijk wat je budget is op het moment dat je gaat kopen, misschien een week of misschien een week of 2 daarvoor en koop dan gewoon dat systeem. Anders blijf je wachten en zit je over 10 jaar nog met hetzelfde systeem.
dit zijn de punten waar de TS moet op letten mbt zijn vragen! En zoek bv op t.net naar prijsdaling berichten.
sparda schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:47:
Edit: Denken jullie trouwens dat er ingrijpende veranderingen zullen plaatsvinden in de volgende BB-guide op de CPU na?
Dan moet je wachten op de volgende bbg ;), die is volgens mij begin september...

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

XTREEMRaGE schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:34:
[...]

Dan moet je wachten op de volgende bbg ;), die is volgens mij begin september...
Inderdaad, om de 2 maanden, elk begin van de maand.

Wat ik vermoed is dat er weinig spectaculair gepland staat voor de komende maand, waar je misschien beter naar kunt kijken is de onderdelen bij verschillende winkels gaat bestellen..

Heeft mij - in combinatie met geheugen en cpu prijsverlagingen - op een 1700 euro pc een kleine 200 gescheeld, dus met zoeken in de pricewatch en wat combinaties puzzelen kom je er wel :)..

[ Voor 42% gewijzigd door _Apache_ op 10-08-2007 09:38 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De BBG is afgestemd op dit moment. Dus als jij 2 maand gaat wachten zal die alweer aangepast zijn. Zo kun je idd. steeds blijven wachten. Je kan het beste kijken naar de prijs/prestatie verhouding. Die verandert over het algemeen weinig behalve als er revolutionaire producten uitkomen. Gewoon nu kopen dus :)

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Ok, hartelijk bedankt voor jullie advies :)
Pagina: 1