[Excel] Gemiddeldelijn toevoegen aan histogram

Pagina: 1
Acties:
  • 738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 22:12
Ik heb een histogram gemaakt vanuit een excel tabel. Nu zou ik aan dat histogram graag een aantal horizontale lijnen aan de achtergrond toevoegen die gemiddeldes/trendlijnen voorstellen. Ik kan deze optie echter niet vinden in excel. Bestaat die optie uberhaubt of zijn er andere methodes om dat te doen?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05-2025

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

Door met de rechtermuisknop op je balken in het histogram te clicken kun je kiezen voor add trendline

[ Voor 10% gewijzigd door HappyGilmore op 10-08-2007 10:55 ]

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 22:12
HappyGilmore schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:52:
Door met de rechtermuisknop op je balken in het histogram te clicken kun je kiezen voor add trendline
Na gekeken te hebben ben ik niet echt op zoek naar een trendlijn. Sorry voor het misverstand. Ik wil een horizontale lijn toevoegen die een andere waarde voorstelt dan de aswaarden. Net zoals je bijvoorbeeld de maximum temperatuur van alle dagen van een maand als balken kunt weergeven en dan daarachter een langjarig maandgemiddelde kunt afbeelden. Op de Y-as staan dan uitgezet de temperatuur in hele graden, maar dan wil ik er een extra horizontale lijn bij die 21,3 voorstelt (terwijl de aslijnen 20, 21, 22, 23 enz. zijn.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Met de search vind ik toch wel enkele suggesties. Bekijk die eerst eens :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland