Toon posts:

modem reset zich tijdens data-overdracht

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem:

Wanneer ik met mijn PB laptop (draadloos) over het netwerk mijn foto’s naar mijn Apple of PC wil transporteren (NEF bestanden) dan lijkt het of de laptop een soort “kill command” naar mijn modem/router geeft. Ik zie de routers lampjes allemaal uitgaan, waarna deze weer opstart en begint met de powerlamp. De laptop geeft een melding dat hij geen netwerk meer kan vinden en op hetzelfde moment geven zowel de Apple als PC dezelfde melding. (wat logisch is omdat de modem zichzelf ge-reset heeft.

De setup:

Zowel de Apple als de laptop zijn via bekabeling aangesloten op een Zyxel 2602hw-61c modem/router. Deze is voorzien van firmware nummer 3.40(MS.7)b4
Het vreemde is dat ik zonder problemen grote bestanden Dvd-images en of zip bestanden van een paar gig over en weer kan slepen. Maar bij het verplaatsen van de foto’s reset de modem zich spontaan.

Gegevens zoals de modem ze weergeeft:

System Name: adsl-modem ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b4 | 7/07/2006
DSL FW Version:TI AR7 06.00.04.00
Standard:ADSL2+ Mode
Netwerkkaart in mijn laptop is van het type:
Ralink RT2500 en voorzien van Driver Versie: 3.2.0.0 (voor zover ik op de hoogte ben ook de laatste versie)

Windows XP is de OS of choice.

Alvast bedankt voor de moeite.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 16:49
Het is wel een beetje een onsamenhangend verhaal.

Even samenvattend heb je dus 3 pc's (Een desktop Apple, een Apple Powerbook en een onbekende "Windows" pc)? De windows machine en de desktop apple hangen dan via een draad aan de wireless modem/router en de Powerbook is draadloos verbonden met dezelfde modem/router?

Het probleem treed dat nu alleen op als je via je draadloze verbinding iets stuurt naar een pc die via draad verbonden is of bedoelde je met dat verhaal dat dvd-images wel goed gaan dat je die dvd-images ook van/naar de powerbook kopieerde?

Overgens draai je een beta firmware volgens mij? (b+nummer geeft een beta aan bij Zyxel) Waar heb je die vandaan getoverd?
edit:

aha, dat is dus die Tiscali versie van deze modem/router. En volgens de Tiscali site is dat idd de laatste versie.

[ Voor 9% gewijzigd door Vorlon op 10-08-2007 13:43 ]

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• khamikaze99
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-01 08:13
Vorlon schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:32:
Het is wel een beetje een onsamenhangend verhaal.

Even samenvattend heb je dus 3 pc's (Een desktop Apple, een Apple Powerbook en een onbekende "Windows" pc)? De windows machine en de desktop apple hangen dan via een draad aan de wireless modem/router en de Powerbook is draadloos verbonden met dezelfde modem/router?

Het probleem treed dat nu alleen op als je via je draadloze verbinding iets stuurt naar een pc die via draad verbonden is of bedoelde je met dat verhaal dat dvd-images wel goed gaan dat je die dvd-images ook van/naar de powerbook kopieerde?

Overgens draai je een beta firmware volgens mij? (b+nummer geeft een beta aan bij Zyxel) Waar heb je die vandaan getoverd?
edit:

aha, dat is dus die Tiscali versie van deze modem/router. En volgens de Tiscali site is dat idd de laatste versie.
excuus voor de onduidelijkheid. Ik zal proberen duidelijker te zijn:
Ik heb
1 Packard Bell laptop draadloos met Ralink gebasseerde draadloze kaart
1 apple desktop met draad aan de Zyxel (inderdaad van Tiscali)
1 zelfbouw pc met draad aan Zyxel

Ik kan grote bestanden zonder problemen over en weer slepen van Apple naar Laptop of van laptop naar PC, variërend van 1 tot 6 gig. (groter heb ik niet geprobeerd) echter wanneer ik kleinere bestanden verplaats, in dit geval foto's van ca 6mb per stuk dan "reset" de router zichzelf.

Dit alles is gekoppeld aan 1 Modem/ router Zyxel prestige 2000 series: Prestige 2602HW-61C om precies te zijn. Deze is voor zover ik weet voorzien van de laatste driver volgens tiscali, ik heb de driver overigens bij Zyxel zelf vandaan.

Ook voor mijn draadloos netwerkkaartje heb ik de laatste drivers gehaald. Waar ik dus mee zit is hoe komt het dat de modem/router zomaar reset:s

I might not be perfect, but some parts of me are excellent!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alvast bedankt voor de moeite.
Begin zelf eens wat meer moeite te doen - bijvoorbeeld door op GoT op zoek te gaan naar eerdere topics over dit of vergelijkbare onderwerpen. Dan zul je ontdekken dat we zowaar een hoofdgroep Netwerken hebben. Het wordt niet gewaardeerd dat je Overige Hardware als dumpbak gebruikt.

Verder is het niet toegestaan op GoT meerdere accounts te hebben, maar dat wordt elders opgepakt :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.