Waar vind ik een 42cm MP3 speler ?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.081 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27517

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een (42 cm brede) harddisk MP3-speler voor in mijn HIFI set. Ik heb dit topic al een jaar geledeen een keer geplaatst, maar daar kwam niet veel uit (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1158100/ ). Alleen de Hifidelio leek me wel wat maar die is me veel te duur.

En wat zoek ik dan:

- Een 42 cm brede MP3 speler met HD van 100-200 GB
- USB 2.0 aansluiting zodat je bijvoorbeeld makkelijk je externe HD op de HD van de mp3-speler kan dumpen (of eventueel via WIFI)
- Liefst een groot display op de speler zodat je makkelijk de juiste mp3 kan selecteren
- Als het er is, een afstandsbediening bij de speler met een groot display zodat je vanaf je luie stoel makkelijk de juiste mp3 kan selecteren (bij de Hifidelio kan je er een Nokia 770 bij kopen of een andere PDA met WIFI).

Is er nu al wat meer op de markt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De fabrikanten noemen het "muziekserver" dus daar moet je op zoeken. Je hebt wel leuke producten tegenwoorden (niet allemaal 42 cm breed, maar duidelijk wel bedoeld voor in de huiskamer:

http://www.hifidelio.nl/
http://www.cambridgeaudio...hp?PID=39&Title=Azur+640H
http://www.sonos.com/products/?tref=ghome
http://www.consumer.phili...Id=WACS700_22_NL_CONSUMER

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marzman schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:23:
De fabrikanten noemen het "muziekserver" dus daar moet je op zoeken. Je hebt wel leuke producten tegenwoorden (niet allemaal 42 cm breed, maar duidelijk wel bedoeld voor in de huiskamer:

http://www.hifidelio.nl/
http://www.cambridgeaudio...hp?PID=39&Title=Azur+640H
http://www.sonos.com/products/?tref=ghome
http://www.consumer.phili...Id=WACS700_22_NL_CONSUMER
Tsja, deze kende ik een jaar geleden ook al. Afgaande op de snelle ontwikkelingen in de digitale wereld had ik toch wel verwacht dat er wat anders op de markt zou komen. Ik zal toch niet de enige zijn die iets eenvoudigs en goedkoops wil ? Dus zoiets als een Hifidelio 160GB met een mooie afstandsbediening erbij........voor een priis onder de 500 euro...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 27517 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:04:
[...]
Tsja, deze kende ik een jaar geleden ook al. Afgaande op de snelle ontwikkelingen in de digitale wereld had ik toch wel verwacht dat er wat anders op de markt zou komen. Ik zal toch niet de enige zijn die iets eenvoudigs en goedkoops wil ? Dus zoiets als een Hifidelio 160GB met een mooie afstandsbediening erbij........voor een priis onder de 500 euro...........
Misschien dat je zelf wat kan maken? Of je stopt een XBOX in een mooiere case, dan ben je voor veel minder geld klaar.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marzman schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:29:
[...]

Misschien dat je zelf wat kan maken? Of je stopt een XBOX in een mooiere case, dan ben je voor veel minder geld klaar.
Zelf wat maken....tsja....wat heb ik nu aan dit soort antwoorden ?

Iemand anders tips wat er op de markt is ?

Kan je dit soort crap antwoorden op mensen die je helpen achterwege laten? Tnx

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 13-08-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:06

Lulukai

God's gift to women

Anoniem: 27517 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:09:
[...]

Zelf wat maken....tsja....wat heb ik nu aan dit soort antwoorden ?

Iemand anders tips wat er op de markt is ?
Aangezien je op het forum Gathering of Tweakers zit, zou het natuurlijk té logisch zijn om zelf iets te maken (lees: tweaken).

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 13:49

lacobo

Tyros2 fan

Anoniem: 27517 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:07:

- USB 2.0 aansluiting zodat je bijvoorbeeld makkelijk je externe HD op de HD van de mp3-speler kan dumpen (of eventueel via WIFI)
- Liefst een groot display op de speler zodat je makkelijk de juiste mp3 kan selecteren
- Als het er is, een afstandsbediening bij de speler met een groot display zodat je vanaf je luie stoel makkelijk de juiste mp3 kan selecteren (bij de Hifidelio kan je er een Nokia 770 bij kopen of een andere PDA met WIFI).

De Sony NAC-HD1 komt griezelig dicht in de buurt: NAC-HD1: Sony's audio-server

43 CM, 250 GB harddisk, USB 2.0 aansluiting voor de MP3 speler, Groot display. Afstandbediening weet ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door lacobo op 12-08-2007 17:07 ]

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 23:47
een hifidelio heeft mijn bovenbuurman, maar ik vind dat ding zo moeilijk werken :O eerste apparaat waar ik echt de gebruiksaanwijzing voor nodig had :(

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 18:15
Is misschien een Numark D2 Director intressant: http://www.numark.com/d2director

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

lacobo schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:03:
[...]

Afstandbediening weet ik niet.
Die is er tegenwoordig altijd bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

Speeddragon schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:43:
een hifidelio heeft mijn bovenbuurman, maar ik vind dat ding zo moeilijk werken :O eerste apparaat waar ik echt de gebruiksaanwijzing voor nodig had :(
Opgelet: Hermstedt (de fabrikant v/d Hifidelio) blijkt inmiddels overkop te zijn gegaan.
Meer hierover ondermeer op www.hifidelio-forum.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 13:49

lacobo

Tyros2 fan

Anoniem: 143259 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:11:
[...]

Die is er tegenwoordig altijd bij.
Tuurlijk, maar heeft dat ding een fantastisch groot display, zoals de topicstarter vroeg?
(Net de handleiding online gevonden (nee, geen (groot) display op de remote).

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 23:47
op dat forum iemand die er een dure powercable aan wil maken 8)7 achter in de muur gaat het toch weer als normaal dun installatie kabel verder O-)

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:55
En toch is het best handig als dat laatste metertje
goed afgeschermd is, zodat ie niet het signaal van
je interlinks etc. gaat pesten. ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zag net in het BCC krantje een "Philips Jukebox" voor 1500 cd's. Lijkt op een 42 cm brede uitvoering maar helaas staat het type-nummer er niet bij. Is ook draadloos aan te sluiten op pc.

Prijs is nu 179 euro (ipv 499 euro). Iemand een idee welk typenummer het is zodat ik de spec's kan nakijken op een (Philips)-site ? ZIet er wel een beetje brak uit op de foto in het krantje, maar misschien valt het allemaal wel mee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:17

Harrie

NederVlaming

Anoniem: 27517 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:57:
Ik zag net in het BCC krantje een "Philips Jukebox" voor 1500 cd's. Lijkt op een 42 cm brede uitvoering maar helaas staat het type-nummer er niet bij. Is ook draadloos aan te sluiten op pc.

Prijs is nu 179 euro (ipv 499 euro). Iemand een idee welk typenummer het is zodat ik de spec's kan nakijken op een (Philips)-site ? ZIet er wel een beetje brak uit op de foto in het krantje, maar misschien valt het allemaal wel mee......
Ik denk dat je een streamium bedoelt:
http://www.consumer.phili...onsumer/microone/microone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nope, dat is um niet.....had ik ook al gekeken.

Het ziet er uit als een normale cd-speler met een frontlader en aan de bovenzijde een schuin oplopend gedeelte met een display (met 6 regels waaronder playlist, artist, track, genre en all tracks) en rechts een soort jogdial knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Anoniem: 27517 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:04:
[...]

Nope, dat is um niet.....had ik ook al gekeken.

Het ziet er uit als een normale cd-speler met een frontlader en aan de bovenzijde een schuin oplopend gedeelte met een display (met 6 regels waaronder playlist, artist, track, genre en all tracks) en rechts een soort jogdial knop.
Deze?
Philips Streamium WACS700
Afbeeldingslocatie: http://www.infosyncworld.net/2005/01/06/gfx/philips_streamium_wacs700_01.jpg

of deze?
Afbeeldingslocatie: http://www.home-cinema-news.de/bilder/news/d_000195_01_de.jpg
Philips Streamium Wireless Music Center WACS5

maar zoiets zou meer bij een 42cm set passen wellicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.nethirlap.hu/kepek/200504/039.jpg
Philips Streamium SL400i

[ Voor 18% gewijzigd door Harrie op 13-08-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Harrie schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:07:
[...]

Deze?
Philips Streamium WACS700
[afbeelding]

of deze?
[afbeelding]
Philips Streamium Wireless Music Center WACS5

maar zoiets zou meer bij een 42cm set passen wellicht:
[afbeelding]
Philips Streamium SL400i
Dat is um, de WACS5 !

Thanx....ik ga kijken wat ie kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Waarschijnlijk is het de WAC5, WACS5 is de combinatie van een center (WAC5) en een station (WAS5), maar volgens mij heb jij alleen een center nodig als je het op de rest van je set aan wilt sluiten. Tenzij je natuurlijk ook draadloos muziek naar andere kamers wilt streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb even gekeken bij de BCC, maar wat is dat ding oerlelijk zeg......
Het enige mooie is de afstandsbediening (met het menu wat op de speler zelf staat er op).

Vreemd dat er bij andere systemen zoals Sonos zo'n dure afstandsbediening moet met display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:30

Gotez

42

Zijn er al nieuwe ontwikkelingen op dit gebied? Ik kan nog steeds geen goede oplossing vinden.

Wat is zoek: 42 cm, mooie, FLAC speler met een goed leesbaar scherm en ingebouwde disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171949

Ook ik ben al een tijdje voor bij mijn stereoinstallatie op zoek naar een kwalitatief goede mp3-spelercomponent met grote hdd (bijv. 250GB) en vooral ook een afstandsbediening met een flink display. Het is toch te gek dat daar niets voor bestaat. Ik wil geen TV nodig hebben voor de bediening, en ook geen pc of netwerkdrive. Internetradio is ook (nog) niet nodig, gewoon lokaal mijn eigen muziek. Het apparaat zou wel een usb-aansluiting o.i.d. moeten hebben voor het laden van MP3-tjes uit een laptop. Een wifi-connectie zou daarvoor ook wel handig zijn maar niet echt nodig.

De Logitech Duet komt in de buurt, maar deze vereist een netwerkdrive en de functionaliteit lijkt me erg gericht op internetradio.

Als iemand iets weet houd ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Misschien niet helemaal wat je zoekt maar het kan een leuke oplossing zijn;

Een 2e hands Apple Mac Mini in combinatie met een iPod touch? De iPod kan als afstandsbediening fungeren (via Wifi!) zoals je dat van een iPod gewend bent en de pc gebruik je als mediaserver die je zo luxe kan maken als je zelf wilt. Zo kun je een goede geluidskaart gebruiken of de digitale uitgang naar een DAC sturen.

Muziek toevoegen kan dan simpelweg door een CDtje in je computertje te stoppen en door iTunes te laten opslaan op je harde schijf (een zo stil mogeliijke, solid state wellicht) Dat zijn de enige keren dat je je tv zou moeten gebruiken voor de besturing van deze conversie en het toevoegen aan je iTunes bibliotheek.

Wat kost dat dan;
200 euro voor een Mac Mini
http://link.marktplaats.nl/294989167
180 euro voor een nieuwe iPod touch
http://store.apple.com/nl
50 euro voor een leuke USB geluidskaart

Voordeel;
Eenvoudige manier om je muziek op te slaan (intern en op te schalen)
iTunes kan met 0% kennis nog gevuld worden met muziek
Ingebouwde conversie van CD naar Lossless audio
Fancy afstandsbediening die goed werkt!
iPod om dezelfde muziek die je op je pc hebt staan mee te nemen voor onderweg (in de auto)

Nadeel;
Voor maximaal geluidskwaliteit losse componenten gebruiken (usb geluidskaart of externe DAC/Airport express)
Iets langere opstarttijd dan een gemiddelde mediaspeler
Niet zichtbaar als mooie 43cm component in je HiFi systeem
Bij gebruik van oude hardeschijven wellicht meer lawaai in vergelijking met nieuwe oplossingen

Andere optie die je in eerste instantie niet wilde, maar wellicht toch handig/mooi kan zijn.

Sonos bundel van een fancy afstandsbediening en zoneplayer90. Vervolgens hang je aan je router (indien mogelijk) een 250g hardeschijfje die je daarmee deelt over je netwerk.

Voordeel;
Stiller omdat de harde schijf ergens anders zit te ratelen/draaien
Ook te combineren met een iPod touch waardoor de 350 euro kostende afstandsbediening vervangen kan worden door een exemplaar van 180. (iPod touch dus)
Goede geluidskwaliteit
Later uit te bereiden met andere stations (op bijvoorbeeld de slaapkamer of in de keuken/buiten)

Nadeel;
Wat duurder dan de eerder genoemde oplossing
Via een andere pc muziek toevoegen aan de muziekcollectie die aan je router hangt
Nog steeds geen 43cm oplossing
Netwerkverbinding nodig die naar je ZP90 loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer een popcornhour eens, die dingen spelen alles en zijn standaard in 42 cm :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 10:41

Shuriken

Life is all about priorities

Anoniem: 185410 schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:09:
Misschien niet helemaal wat je zoekt maar het kan een leuke oplossing zijn;

Een 2e hands Apple Mac Mini in combinatie met een iPod touch? [..]
Dan voldoe je niet aan de eis van 42 cm. Als je die eis laat vallen zijn er veel meer apparaten die in aanmerking komen.

Ik zie trouwens nog niet genoemd hier de Logitech Transporter.

[ Voor 7% gewijzigd door Shuriken op 09-11-2009 11:18 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-05 22:41
Valt mij ook op dat het aanbod hierin erg schaars is, ben nl. ook op zoek naar iets dergelijks dat een beetje betaalbaar is en Flac af kan spelen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Waarom hebben we het hier over 42cm? Alle apparatuur die ik m'n hele leven al ken is 43.5cm :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor alle suggesties, maar ik zie er eerlijk gezegd nog geen bruikbare bij. Of er is een netwerkdrive nodig, of de pc moet aanstaan, of er ontbreekt een afstandsbediening met eigen display. Misschien is het (in de stijl van de suggestie van 'Super' maar dan niet met Mac en Ipod want daar ben ik niet vertrouwd mee) een oplossing om een eenvoudige netbook of notebook (eventueel met USB-geluidskaart voor betere kwaliteit) vast op te nemen in de stereoinstallatie en deze op de een of andere manier via wifi te besturen met mijn draadloze pda (vraag me niet hoe..).
Overigens ben ik niet de oorspronkelijke vraagsteller en maakt mij persoonlijk die 42 cm (of whatever breedte) niet uit. Die verticale mediadrives die je in soorten en maten in de winkels ziet zijn zouden wat mij betreft ook goed zijn, ware het niet dat je daar altijd een TV bij nodig hebt om te kunnen zien wat je doet (dat is: vanuit je luisterstoel - niet naast de stereo - kunnen bladeren door je muziekverzameling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ik heb er ook geen moeite mee om naar mijn speler te lopen, maar een goed lcd schermpje is wel een must.

Is met een oude behuizing van een versterker een losse hdd en een flac/mp3 speler zoiets niet te knutselen?

Ik ben totaal niet handig maar als er intresse voor is, kunnen we misschien een "inbouw" setje uitdenken?

:9~

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even een berichtje van de topic-starter, grappig dat na een hele tijd rust het topic weer nieuw leven krijgt ingeblazen. Er is dus nog steeds weinig op de markt dus.

Zelf heb ik een jaar geleden een NAC-HD1 voor een leuk prijsje op de kop weten te tikken, zie ook dit topic.

Er is geen afstandsbediening bij met display, maar het display op het apparaat zelf is vrij groot en duidelijk afleesbaar. De NAC is altijd moeilijk verkrijgbaar geweest en naar mijn weten niet meer in de markt nu. Maar misschien staat er nog wel ergens eentje in een magazijn te verstoffen......

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 27517 op 09-11-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Ik heb inmiddels een Archos 5 gekocht met dvr dock. Dit voldoet aan bijna alle eisen. Groot scherm, 60 gig aan flacjes en middels het dock heeft deze ook een S/PDIF uit. Hij kan zelfs mijn muziek van de pc afspelen. Ik kan gewoon in de verkenner een map delen en deze met de archos opzoeken. Ik denk dat dit de meest ideale oplossing is. Het enige is dat ik al mijn cdtjes heb moeten rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 27517 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:07:
Ik ben dus op zoek naar een (42 cm brede) harddisk MP3-speler voor in mijn HIFI set. Ik heb dit topic al een jaar geledeen een keer geplaatst, maar daar kwam niet veel uit (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1158100/ ). Alleen de Hifidelio leek me wel wat maar die is me veel te duur.

En wat zoek ik dan:

Als je MPD gebruikt kun je elke MID/PDA/Smartphone/Iphone gebruiken als afstandbediening zolang deze wifi heeft. Ik heb het zelf op mijn popcornhour staan (die is geen 42 cm denk ik) maar MPD is open source en op veel apparaten te installeren.

[edit]Ik zie nu dat het een topic uit 2007 is :(

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-04 16:47

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Als ik dit zo allemaal lees, vraag ik me af of het misschien niet rendabel is om een Mini ITX/Nettop systeempje in een mooi htpc kastje te bouwen.
Eventueel met een SSD zodat hij 100% stil is en lekker snel werkt.

En dan vervolgens Windows 7 Netbook edition erop, ding in sleepstand wanneer je hem niet gebruikt (zodat hij lekker snel op start).

Vervolgens werkt het apparaat met je media speler naar keuze (aangezien het windows platform is) en afhankelijk van de HTPC behuizing zal er wel of geen afstands bediening bij zitten.
(Zo niet, zijn ook daar nog alternatieven voor: Voorbeeld 1 Voorbeeld 2 )

Het enige wat ik me dan nog kan indenken is dat je in die HTPC behuizing misschien ook nog een goeie externe audio interface wil inbouwen (voor de audiofiel onder ons).
Voorbeeld: Klik of Klik

In mijn ogen is deze oplossing vele malen beter dan al die beperkende units die misschien alleen audio of een bepaald media formaat kunnen afspelen etc. (En je zit nog steeds op een of andere FW te werken ipv een besturingssysteem dat je goed kent).
Dit word in ieder geval een oplossing welke ik ga gebruiken zodra ik een eigen woning heb en mijn home theatre gebeuren ga inrichten. (Alleen gebruik ik meteen een iets krachtigere HTPC zodat HD content streamen etc. etc. ook meteen kan).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Da_maniaC schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:10:
Als ik dit zo allemaal lees, vraag ik me af of het misschien niet rendabel is om een Mini ITX/Nettop systeempje in een mooi htpc kastje te bouwen.
Eventueel met een SSD zodat hij 100% stil is en lekker snel werkt.

En dan vervolgens Windows 7 Netbook edition erop, ding in sleepstand wanneer je hem niet gebruikt (zodat hij lekker snel op start).

Vervolgens werkt het apparaat met je media speler naar keuze (aangezien het windows platform is) en afhankelijk van de HTPC behuizing zal er wel of geen afstands bediening bij zitten.
(Zo niet, zijn ook daar nog alternatieven voor: Voorbeeld 1 Voorbeeld 2 )

Het enige wat ik me dan nog kan indenken is dat je in die HTPC behuizing misschien ook nog een goeie externe audio interface wil inbouwen (voor de audiofiel onder ons).
Voorbeeld: Klik of Klik

In mijn ogen is deze oplossing vele malen beter dan al die beperkende units die misschien alleen audio of een bepaald media formaat kunnen afspelen etc. (En je zit nog steeds op een of andere FW te werken ipv een besturingssysteem dat je goed kent).
Dit word in ieder geval een oplossing welke ik ga gebruiken zodra ik een eigen woning heb en mijn home theatre gebeuren ga inrichten. (Alleen gebruik ik meteen een iets krachtigere HTPC zodat HD content streamen etc. etc. ook meteen kan).
Ik wilde het net zeggen, maak hem dan zo dat hij ook met video overweg kon, maar zo sloot je ook af :)

Ik denk dat ik na mijn Popcornhour ook die kant op ga. Toen was het prijsverschil nog heel groot en het gebruiksgemak ook, maar nu zijn er zo veel energiezuinige goedkope oplossingen gekomen (de desktopvarianten van de netbooks eigenlijk) dat dit inderdaad een betere keuze kan zijn. MPD wat ik noemde kan je er dan ook gewoon op installeren zodat je met een mobiele client met scherm je muziek kan selecteren.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn hier eerder beschreven doel bereikt om mijn grote collectie mp3's af te kunnen spelen via de stereoinstallatie, met bediening vanuit de luie stoel en dan NIET via de TV. En wel op een vrij bijzondere manier, die misschien ook voor anderen hier interessant is.
Laatst was er bij de Duitse Aldi (Aldi-Nord) een 'Wireless Remote USB Hub' te koop, de Medion MD86097. Het apparaatje lijkt op een gewoon wifi accesspoint, maar dan eentje met vier USB-ingangen. Maak je contact met dit accesspoint dan kun je deze USB-poorten op afstand gebruiken. Leuk om op afstand te printen, of een grote harde schijf te delen bijvoorbeeld. De wifi-verbinding kan op alle moderne manieren ge-encrypt worden.
Maar dit apparaatje kan meer. Er zit namelijk ook een audiouitgang op (3.5 mm), waarover je het geluid van de met deze draadloze hub verbonden computer kunt laten weergeven.
Wat ik gedaan heb is het volgende. Ik heb de Medion bij de stereo opgesteld en hem daar op aangesloten (audio dus). Verder heb ik een adapterloze kleine grote harde schijf op een van zijn vier USB-poorten aangesloten. Zodra mijn stereo aangezet wordt komt het accesspoint in de lucht. Bij mijn luie stoel heb ik mijn netbook en die maakt automatisch contact met de draadloze hub, waarbij zodra er verbinding is het audio automatisch wordt doorgesluisd naar de stereo. En dan start ik gewoon Winamp (bijvoorbeeld) die tracks haalt vanaf eerdergenoemde harde schijf. Dus in feite gaat de muziek eerst vanaf de harde schijf via de Medion naar mijn netbook en vervolgens weer terug via dezelfde Medion naar de stereo.
Het klinkt misschien wat omslachtig maar ik vind het wel een originele methode en het werkt prima. En dat voor 50 euro, want zoveel kostte hij. De beschrijving geeft geen getallen, maar zo op het gehoor is de geluidskwaliteit wat mij betreft uitstekend.
Dit apparaatje komt vast ook wel in de Nederlandse Aldi's dus houd het maar in de gaten als het je wat lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ik ben wel benieuwd naar je "kleine grote harde schijf " .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:30
Volgens mij had je met een Apple AirPort Express hetzelfde bereikt, dan had je hem zelfs nog kunnen bedienen via een iPod touch of iPhone.

@Cobb: zou het niet een kleine omvang, maar veel schijfruimte betekenen?

[ Voor 21% gewijzigd door Japsuh op 15-06-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

als je al een ipod / mp3 speler had was een docking station met remote ook een simpele oplossing geweest. Ik heb zelf een poosje zo'n philips gehad voor een euro of 40,- Je kan dan gewoon bladeren in je ipod en afspelen. Ik heb nu gewoon een atom based server staan speciaal voor muziek die ik bedien met een ipod touch. Ok dan ben je wel meer geld kwijt dan 50 euro maar je hebt wel een volwaardige oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad een kleine grote harde schijf is klein maar toch groot, voor de goede verstaander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:10
Fysiek klein en schijfruimte groot bedoel je dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Het blijft raar dat er geen mooie betaalbare oplossingen hiervoor zijn, en dat mensen zich in allerlei technische bochten moeten wringen om een betaalbaar alternatief te hebben. Zo moeilijk kan het toch niet zijn.

Ik hoop dat er snel een leuke oplossing voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk dat je nu wel zelf wel betaalbaar een leuke jukebox kan maken met een Atom bordje en een ingebouwde touchscreen. MPD er op en elke smartphone veranderd in een mooie grafische afstandsbediening :) Eventueel kun je er wat meer geld aan besteden zodat het meteen een complete mediacenterpc wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 18-06-2010 09:01 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Gotez schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:48:
Het blijft raar dat er geen mooie betaalbare oplossingen hiervoor zijn, en dat mensen zich in allerlei technische bochten moeten wringen om een betaalbaar alternatief te hebben. Zo moeilijk kan het toch niet zijn.

Ik hoop dat er snel een leuke oplossing voor komt.
Die zijn er ondertussen toch wel? Er zijn al een tijdje betaalbare keukenradio's die internetstreams en MP3's via wifi kunnen afspelen, vanaf een mediacenter of netwerkshare. Ik heb laatst ook betaalbare 42cm modellen gezien met deze functionaliteit, alleen heb ik de link naar de website thuis gebookmarked staan.
Of er op deze units ook een harddisk aangesloten kan worden weet ik zo niet, ik zal vanavond eens kijken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Marzman schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:00:
Ik denk dat je nu wel zelf wel betaalbaar een leuke jukebox kan maken met een Atom bordje en een ingebouwde touchscreen. MPD er op en elke smartphone veranderd in een mooie grafische afstandsbediening :) Eventueel kun je er wat meer geld aan besteden zodat het meteen een complete mediacenterpc wordt.
Ja, maar waarom is dit er niet in een kant en klaar formaat? Als ik zo andere audio fora doorlees is er een grote vraag naar een mooie betaalbare 42 cm flac spelert met een goede dac en een simpel ' ipod' achtige interface. Bv de hifidelio of de olive.

Maar misschien wil ik te veel voor te weinig geld.
MadMarky schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:10:
[...]

Die zijn er ondertussen toch wel? Er zijn al een tijdje betaalbare keukenradio's die internetstreams en MP3's via wifi kunnen afspelen, vanaf een mediacenter of netwerkshare. Ik heb laatst ook betaalbare 42cm modellen gezien met deze functionaliteit, alleen heb ik de link naar de website thuis gebookmarked staan.
Of er op deze units ook een harddisk aangesloten kan worden weet ik zo niet, ik zal vanavond eens kijken.
Ik zie graag de link tegemoed, maar ben niet op zoek naar een keukenradio. Ik zoek een apparaat wat in mijn ' hifi' meespelen. Maar ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
Popcorn hour is niet erg geschikt voor mp3's afspelen, zelfs met custom firmware/jukebox, zelfs de nieuwere versies werken niet ideaal.

[ Voor 3% gewijzigd door W.Zijlstra. op 18-06-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Gotez schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:52:

[...]

Ik zie graag de link tegemoed, maar ben niet op zoek naar een keukenradio. Ik zoek een apparaat wat in mijn ' hifi' meespelen. Maar ik ben benieuwd.
dnt IPdio Tune Titan
Afbeeldingslocatie: http://www.dnt.de/bilder/preview/360x360/20316.jpg
Features:
- 802.11g wifi en 100mbit ethernet
- FM radio, internet radio, afspelen vanaf windows shares of audio streamen over netwerk
- SD/MMC kaartlezer
- USB Host functionaliteit
- uitgangen: SPDIF, cinch of digitale coax

En dat voor slechts €149,95

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wat moet je met usb-host als er geen harddisk in zit? (sorry, maar die viel me op ;) )
W.Zijlstra. schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:30:
Popcorn hour is niet erg geschikt voor mp3's afspelen, zelfs met custom firmware/jukebox, zelfs de nieuwere versies werken niet ideaal.
Met MPD werkt het best goed en dat is niet eens een custom firmware maar een soort app die je kan installeren met de CSI (door Syabass ontworpen manier van software installeren). Nou ja half want de ontwikkelaar van MPD lag dwars over een driver ;) In ieder geval is het te instaleren.

[ Voor 98% gewijzigd door Marzman op 18-06-2010 23:36 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een externe schijf of USB stick eraan hangen.
...of de behuizing openschroeven en zelf ergens een 2,5" huisje erin plakken, je bent tweaker of je bent het niet...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MadMarky schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 23:36:
Een externe schijf of USB stick eraan hangen.
...of de behuizing openschroeven en zelf ergens een 2,5" huisje erin plakken, je bent tweaker of je bent het niet...
Daar heb je toch usb-slave voor nodig? En als je het met een pc wilt benaderen dan doe je dat toch via netwerk of hang je hem aan de pc?

Het klinkt gewoon niet logisch dat iemand een 42" MP3 speler aan zijn pc gaat hangen via USB om een USB schijf die aan die speler hangt te benaderen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 18-06-2010 23:40 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

*zucht*

Tuurlijk is dat niet logisch, maar wat wil je nu? Je verzint dat hier terplekke. Op de site staat letterlijk dat je er een USB stick of harddisk op kunt aansluiten.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Audio-Formate unterstützt: AAC, AIFF, AU, M4A, MP3, OGG, Real Audio, WAV und WMA.
Geen flac...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:44

Cheezus

Luiaard

Marzman schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 23:38:

Daar heb je toch usb-slave voor nodig? En als je het met een pc wilt benaderen dan doe je dat toch via netwerk of hang je hem aan de pc?
Een usb stick/schijf/muis is juist een slave device. Om die te gebruiken heb je dus een apparaat nodig die host kan spelen, er is dus niks vreemd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

leuk ding, ik ga er zeker goed naar kijken, maar alsie geen flac af kan spelen heeft het weinig zin! Ik heb ongeveer 80 gig aan flacjes en die zou ik graag af willen spelen.

Er staan weinig leesbare (geen duitse) reviews op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terugkomend op de Medion MD86097 wireless USB hub met audio uitgang, ik heb eens even gekeken wat er voor audiochip in zit. Dat is de Realtek ALC5621. Deze heeft volgens de fabrikant een DAC met de volgende specs: SNR 92 dB en -85 dB THD+N. Echte audiofielen lachen mij er misschien vierkant om uit, maar mij hoor je niet klagen want ik vind de audiokwaliteit zoals eerder gemeld uitstekend. E.e.a. ter aanvullende informatie voor wie geïnteresseerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Toch onbegrijpelijk dat er weer een hardeschijf mist in die IPdio, dan was het een perfect apparaat geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

TF

bla bla

Squeezebox Transporter

Afbeeldingslocatie: http://www.wirerightht.com/images/Transporter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Die is zo belachelijk geprijsd, dat gaat helemaal nergens meer over. 3000 Euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Cobb schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:12:
Die is zo belachelijk geprijsd, dat gaat helemaal nergens meer over. 3000 Euro...
hij kost slechts rond de €1800,-- hoor. Valt voor de mogelijkheden nog best wel mee. Echter heb je wel een nas of pc met squeezeserver nodig voor je data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

kun je beter een Hifidelio kopen

http://www.hifidelio.nl/product.php?xProd=9&xSec=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Zo'n ding moet toch wel voor 300 Euro op de markt te brengen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:33
Cobb schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:02:
Zo'n ding moet toch wel voor 300 Euro op de markt te brengen zijn?
Volgens mij zijn die er, kijk naar een popcorn hour. Voornamelijk gemaakt voor films, qua muziek speelt hij ook alle relevante formaten. Moet je alleen elders je muziek rippen.

[ Voor 6% gewijzigd door PHiXioN op 27-07-2010 23:27 ]

Pagina: 1