Ik zit met het volgende probleem. ik heb een TL-creatie gemaakt van wat losse onderdelen, en ik had een 16w tl aan een 15w tl gemaakt
zo dus:

Ja ik weet dat dit zo niet hoort en dat het er niet voor gemaakt is maar, dit werkte allemaal perfect, de TL buizen gingen netjes aan en lichtte goed op. Totdat ik de 15w TL door een 18w vervangde. Toen lichte de uiteindes lichtjes op en 3 seconden later: Flits Knal Stink. Snel de stekker eruit tl-behuizing open gemaakt (was van een 8w tl, de evsa ook
) Het kapotte onderdeel eruit gesoldeerd:

er staat op: 4 400v 470j
Nu is mijn vraag: wat is dit onderdeel en door wat kan ik het eventueel vervangen?
Gewoon doorverbinden gaat niet neem ik aan?
de printplaat:

(de onderkant is nog goed
)
en het 8watt tl-buisje van er eerst aan vast zat:

ik heb nog een soort van ccfl inverter:

zou ik hier misschien een vervangend onderdeel uit kunnen halen?
zo dus:

Ja ik weet dat dit zo niet hoort en dat het er niet voor gemaakt is maar, dit werkte allemaal perfect, de TL buizen gingen netjes aan en lichtte goed op. Totdat ik de 15w TL door een 18w vervangde. Toen lichte de uiteindes lichtjes op en 3 seconden later: Flits Knal Stink. Snel de stekker eruit tl-behuizing open gemaakt (was van een 8w tl, de evsa ook

er staat op: 4 400v 470j
Nu is mijn vraag: wat is dit onderdeel en door wat kan ik het eventueel vervangen?
Gewoon doorverbinden gaat niet neem ik aan?
de printplaat:

(de onderkant is nog goed
en het 8watt tl-buisje van er eerst aan vast zat:

ik heb nog een soort van ccfl inverter:

zou ik hier misschien een vervangend onderdeel uit kunnen halen?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 19:20 ]