[Showcase]La Barrage de la Gileppe in België.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een serie van het stuwmeer La Barrage de la Gileppe in België.
Heb bewust gekozen voor een iets andere bewerking dan gebruikelijk is. Te weten geschoten in RAW, hier 3 verschillende exposures van gemaakt en over elkaar heen gelegt, normaal, -2 en+2.
Ik vindt het wel passen bij deze serie.
De hele serie vindt je hier:
www.dicasa.nl/Gileppe

http://www.dicasa.nl/HD20.jpg

http://www.dicasa.nl/HDR21.jpg

http://www.dicasa.nl/HDR22.jpg

http://www.dicasa.nl/HDR23.jpg

http://www.dicasa.nl/HDR24.jpg

http://www.dicasa.nl/HDR25.jpg

http://www.dicasa.nl/HDR26.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 13-08-2007 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:37

ThunderNet

Flits!

Wat je gedaan hebt, heet ook wel tonemapping. Ik persoonlijk vind het wat minder passen in deze serie. Het voelt allemaal wat contrastloos aan.
Ze worden ook lelijk geresized. Misschien even aanpassen? (je witte border kun je gewoon weghalen, kom je er bijna) :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Je consistente nabewerking maakt het een serie die lekker weg kijkt. Je lichte hdr is niet altijd even op zijn plaats though, vind ik.
Foto 5 en 6 vind ik showcase materiaal, de rest eigenlijk niet, ondanks de border en zorgvuldige bewerking. Je composities zijn niet spannend genoeg en je groen is chemisch geworden.
Vind wel trouwens dat je laat zien dat je beter bent geworden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 09-08-2007 23:27 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik zie de Baron, Handige Harry en B100 nog weggespoeld worden door het wassende water :+

OT: ik vind de toning ook niet echt een succes. Hoe zien ze eruit zonder de toning?

[ Voor 33% gewijzigd door sopsop op 10-08-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 22:22
ff wat commentaar over #2.
Als je zo'n hekje ofzo met perspectief wil fotograferen, zorg dan dat het eind naar iets interessants loopt.
Nu loop je het pad af en strand je op zo'n huisje. Leuk.... maar niet voor ons. Laat je publiek iets zien wat de moeite waard is.

Ook het feit dat je het onderwerp echt pressies in de midden hebt gezet draagt niet bij om de foto interessant te maken.

#4 is trouwens wel de beste uit de serie.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MenN schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:18:
ff wat commentaar over #2.
Als je zo'n hekje ofzo met perspectief wil fotograferen, zorg dan dat het eind naar iets interessants loopt.
Nu loop je het pad af en strand je op zo'n huisje. Leuk.... maar niet voor ons. Laat je publiek iets zien wat de moeite waard is.

Ook het feit dat je het onderwerp echt pressies in de midden hebt gezet draagt niet bij om de foto interessant te maken.
Deze reactie snap ik ff niet zo goed.
Ik heb geprobeerd iets symetrisch hier neer te zetten, logisch dat ik dan het hoofdonderwerp in het midden zet en alle andere lijnen zo recht mogelijk wil laten lopen. En iets spannenders dan dit huisje ga je hier echt niet vinden hoor;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:45:
[...]

Deze reactie snap ik ff niet zo goed.
Ik heb geprobeerd iets symetrisch hier neer te zetten, logisch dat ik dan het hoofdonderwerp in het midden zet en alle andere lijnen zo recht mogelijk wil laten lopen. En iets spannenders dan dit huisje ga je hier echt niet vinden hoor;)
Gelijk heb je ;) maar ik had misschien dat voorste hekje weggelaten, want nu wil je je publiek figuurlijk met de ogen meetrekken naar het achterste huisje. Zeer leuk en mooi ook wel, maar ik geraak er niet door dat voorste hekje O-) Je begrijpt wat ik bedoel

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sopsop schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:03:

OT: ik vind de toning ook niet echt een succes.
Totdat je de originelen ziet, het was er saai, regenachtig en kil weer. De luchten zaten helemaal dicht, geen enkel contrast in terug te zien. De originele foto's zijn saai en grauw.
Met deze bewerking zijn de foto's "tot leven gekomen". Ik persoonlijk vindt de bewerking bij deze serie goed passen, het geeft de sfeer van die dag weer. Kil, nat en grauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:25:
[...]

Totdat je de originelen ziet, het was er saai, regenachtig en kil weer. De luchten zaten helemaal dicht, geen enkel contrast in terug te zien. De originele foto's zijn saai en grauw.
Met deze bewerking zijn de foto's "tot leven gekomen". Ik persoonlijk vindt de bewerking bij deze serie goed passen, het geeft de sfeer van die dag weer. Kil, nat en grauw.
Dat is toch geen excuus?? Het gaat erom wat je nu aan ons laat zien. Jij vind dat deze foto's goed genoeg zijn om de mensen hier op dit forum erna te laten kijken. En dan geven ze commentaar en kom jij met

"maar ze waren nog slechter"

Daar gaat het toch niet om. Jij vind ze zeer goed (staat showcase dussss) maar wanneer iemand commentaar erop heeft dan schiet je in de verdediging.

Wat er werkelijk aan de hand is. Is dat je nabewerking gewoon niet zo perfect is als je dacht.
Ik probeerde je tips te geven om #2 te verbeteren in de toekomst. Maar had je ook alleen maar kunnen afbranden. Want ik vind #2 echt saai gewoon. En dan vind ik je reactie daarop gewoon bizar

"En iets spannenders dan dit huisje ga je hier echt niet vinden hoor;)"

Laat het dan gewoon niet zien??

Het feit is JIJ post hier een "showcase" maar dan schiet je in de verdediging als iemand het niet geslaagd vind. Bij een testcase kan het nog wel een beetje omdat je misschien experimenteerde met een nieuwe techniek. Maar showcase is toch echt een hoger niveau, die foto's moet gewoon goed zijn. En dan zullen de mensen hier ook er anders tegenaan kijken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou nee, ik schiet niet in de verdediging hoor. Ik geef mijn mening. Iedereen heeft een andere mening over deze serie en de jouwe is niet per definitie de enige, smaken verschillen. Op DPZ heeft 50% de mening dat het niks is, de andere 50% vondt het juist wel mooi. Net als op het Belgium Digital Forum en het forum van de Nikon club. In die fora respecteert men elkaars mening. Ik respecteer jouw mening ook maar jij wil jouw mening aan mij opdringen, zo werkt het dus niet.

En in een showcase kunnen best wat mindere foto's zitten, niks mis mee. Niet iedereen vindt alles mooi en prachtig. Dat geldt ook voor de bewerking van foto's. De één vindt het bagger, de ander vindt het prachtig.
Zo ook foto 2, ik vindt hem bij deze serie passen. Tis een detail opname van één van de watertorens. De serie zou saai zijn met alleen foto's op afstand van deze torens. En nogmaals, je bent daar beperkt in je doen en laten, je kunt niet zomaar ff overal bij komen. Dit is een overzicht van wat daar te zien is, meer kan ik er niet van maken. Ik kon er ook voor kiezen geen enkele foto te schieten.
Als men denkt als jij dan kom je hier geen enkele showcase tegen. Maar da's mijn mening :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:03
Het is verschrikkelijk lastig om met grauw weer foto's te maken die niet helemaal zijn dichtgelopen, dus wat dat betreft is je tonemapping hier wel op z'n plaats. Desondanks zijn de foto's toch wat contrastloos. De tonemapping vind ik ook niet overal even geslaagd en ik zal een paar voorbeelden proberen te geven.

Je hebt erg last van halo's. Blijkbaar heb je de bomen geprobeerd op te halen, maar er is consequent een halo zichtbaar naast de bomen (#5: brug, #6, lucht en toren en #7, damwand).

Foto #5 vind ik je mooiste foto uit de serie, maar de bomen rechts zijn ineens heel erg opgehaald, maar de bovenste boom bijvoorbeeld niet. Ook bij foto #6 is dit fenomeen zichtbaar.

Was je ter plekke al van plan om tonemapping te gaan doen of is dit een idee geweest achteraf? Verder vind -2 en +2 exposures nogal extreem. Ik ben benieuwd hoe het met je ruisniveau zit in de lichtere partijen (als je ze wat groter zou willen afdrukken).

Je geeft in je commentaar aan dat je pech dat het weer tegenviel en dat je niet overal bij kunt. Dat is geen reden om mindere foto's tot showcase te bombarderen. Een showcase moet gewoon top zijn. Natuurlijk is er een kwestie van smaak, maar halo's kunnen gewoon hier niet. Al met al vind ik dit dan ook niet meer dan een testcase. Je hebt een nieuwe techniek geprobeerd (tonemapping) en daar valt nog flink wat aan te verbeteren. Qua compositie vind ik met name #5 en #6 erg geslaagd.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:25:
Nou nee, ik schiet niet in de verdediging hoor. Ik geef mijn mening. Iedereen heeft een andere mening over deze serie en de jouwe is niet per definitie de enige, smaken verschillen. Op DPZ heeft 50% de mening dat het niks is, de andere 50% vondt het juist wel mooi. Net als op het Belgium Digital Forum en het forum van de Nikon club. In die fora respecteert men elkaars mening. Ik respecteer jouw mening ook maar jij wil jouw mening aan mij opdringen, zo werkt het dus niet.
Ik zeg toch ook niet dat ik je mening niet respecteer 8)7 . Natuurlijk heeft iedereen een andere mening over je foto's. En dat is maar goed ook!

Pagina: 1