[XP] Sysprep installatie werkt niet goed*

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:23
Het volgende is er aan de hand.

Na het installeren van windows krijg ik de volgende foutmelding

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
FATAL ERROR
An error has been encountered that prevents Setup from continuing

Windows is unable to start because the registry could not be updated. 
To address this problem, please contact your computer manufacturer. 
Windows must now Shut Down.

Press OK to view the setup log file.

Nadeel is dat het toetsen bord en muis niet werken dus kan log ook niet openen Booten in SafeMode werkt ook niet.
De image is zelf gemaakt en wordt soms wel goed geinstalleerd en soms niet.
Met sysprep is de image gemaakt.

Laptop is een HP Compaq 6910p
Mini setup draaid. Muis en toetsenbord werken niet.
Minisetup gaat drivers installeren en scherm gaat op zwart. Hier komt de machine niet uit.
Reboot de machine door deze hard uit te zetten en machine geeft de bovenstaande foutmelding.

Nu indien ik Windows handmatig installeer dmv Windows XP SP2 gaat de installatie zonder problemen. ook Linux installeren geeft geen problemen we kunnen de -nosidgen switch niet gebruiken dit omdat de image ruim 400 laptops moeten worden geinstalleerd daar willen we niet allemaal de zelfde SID op hebben.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb er een titelfix tegenaan gegooid, omdat ie niet strookt met de info uit je TS.

Tenzij je de helft vergeten bent te zeggen natuurlijk wat er zo specifiek is aan deze image dat -ie niet wil werken...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• To_Tall
alt-92 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:50:
Ik heb er een titelfix tegenaan gegooid, omdat ie niet strookt met de info uit je TS.

Tenzij je de helft vergeten bent te zeggen natuurlijk wat er zo specifiek is aan deze image dat -ie niet wil werken...
Tijdens het schrijven was naar voren gekomen dat SafeBoot niet probleem was :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat ik bedoel te zeggen is:
Ik kan er nog steeds geen touw aan vastknopen wat encryptie te maken heeft met de info die in je startpost staat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• To_Tall
We dachten in eerste instantie dat SafeBoot iets met het MBR deed waardoor het niet mogelijk meer was om een image op de ,machine te zetten. Coruptie van MBR voor een nieuwe installatie.

Echter dat heb ik weten te achterhalen door aantal keer windows kaal te installeren en vervolgens de sysprep image terug te zetten. ook dan ging het fout. Dus probleem door safeboot lijkt mij hier door uitgesloten.

Trouwens.. De sysprep image word door Partimage op de machine gezet en we hebben ook met Ghost geprobeerd. bijde geven hetzelfde probleem

[ Voor 14% gewijzigd door To_Tall op 09-08-2007 17:20 ]

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:51

rimpeldinky

nani?

-probeer eens andere divers in je i386 map te gooien voor tijdens de minisetup, hij lijkt me te hikken op een IDE controller driver ofzo:
-wat gebeurt er als je de minisetup weglaat en gewoon een answerfile gebruikt?
-probeer eventueel eens /nosidgen als switch van sysprep op de bak zelf dan zou hij alleen productcode en useraccount eruit moeten slopen

[ Voor 1% gewijzigd door rimpeldinky op 09-08-2007 17:42 . Reden: even overzichtelijker neergezet ]

*burp*

• To_Tall
Het lijkt idd een HardDisk Probleem'.

De laptop staat standaard in SATA Native Mode. Echter als ik deze disable heb ik geen problemen meer met het imagen. Vreemde is ik heb ook een Image gemaakt van het orginele HP installatie die kan ik wel terugzetten zonder problemen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
To_Tall schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:36:
Het lijkt idd een HardDisk Probleem'.

De laptop staat standaard in SATA Native Mode. Echter als ik deze disable heb ik geen problemen meer met het imagen. Vreemde is ik heb ook een Image gemaakt van het orginele HP installatie die kan ik wel terugzetten zonder problemen.
Zijn alle laptops hetzelfde ? Wat is dan het commando van je sysprep wat je uitvoert ?

Als de laptops identiek zijn zou ik er voor kiezen om de hardware check uberhaubt niet eens uit te voeren, dus die optie dat ie de PnP hardware moet gaan detecteren weg laten.

De sysprep commandline die wij gebruiken voor installatie van zo'n 20 laptops per dag is:

sysprep.exe -reseal -mini -quiet

en dat werkt vrijwel altijd zonder problemen.

https://discord.com/invite/tweakers

• To_Tall
de sysprep is voor de laptops en desktops. vandaar dat de PnP een probleem geef.

• To_Tall
Schopje :+

Heb op de MS Forum vraag gesteld.
Daarnaast document van HO gekregen waarin staat aangegeven om als men gebruikt maakt van RIS, SYSPREP, UNATTENDED en WinPE gebruik te maken van SATA Disabaled.

Vervolgens na de installatie de benodigde drivers te installeren en dan SATA enablen.
Ik vind dit een vreemde procedure.

Kan dit zijn doordat dit een nieuw AHCI controller in zit die nog niet is mee genomen in de default Windows XP SP2 cd? Maar hoe komt het dan dat het soms wel goed gaat???

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
To_Tall schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:28:
Schopje :+

Heb op de MS Forum vraag gesteld.
Daarnaast document van HO gekregen waarin staat aangegeven om als men gebruikt maakt van RIS, SYSPREP, UNATTENDED en WinPE gebruik te maken van SATA Disabaled.

Vervolgens na de installatie de benodigde drivers te installeren en dan SATA enablen.
Ik vind dit een vreemde procedure.

Kan dit zijn doordat dit een nieuw AHCI controller in zit die nog niet is mee genomen in de default Windows XP SP2 cd? Maar hoe komt het dan dat het soms wel goed gaat???
In de "default" Windows XP SP2 CD zitten sowieso NOOIT nieuwe drivers voor Mass Storage producten die na de release ervan gemaakt zijn. Beetje raar ook natuurlijk magoed.

Is het misschien niet mogelijk om 2 images te gaan hanteren? Een voor desktops en een voor laptops?

Overigens, onze (nieuwe) laptops (Dell D620 en D630) hebben ook allemaal een SATA harddisk welke zonder problemen gewoon geinstalleerd kunnen worden dmv de Ghost image er terug op te gooien. Wellicht heeft het iets van doen met de manier waarop je het image maakt? Commandline opties oid.

[ Voor 13% gewijzigd door redfoxert op 17-08-2007 02:30 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1