Toon posts:

[scripting] Bestand met laatste datum oppikken*

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik maak gebruik van MS Backup voor het maken van backups op m'n server.
Nu maakt MS Backup na iedere backup een log-file aan in de vorm van een tekstbestand.

Wat ik nu wil doen is een script schrijven wat mij het log-betandje van de laatste back-up automatisch toemailt.

Hoe ik dat bestand via de commandline kan mailen heb ik al uitgevogeld via SMTPSEND.EXE, maar hoe krijg ik dat laatste bestandje te pakken?
Ik moet dus een constructie zien te maken die van alle log-bestanden het bestand met de jongste datum eruit haalt.

Wie kan mij helpen? Het zou mooi zijn als het is batch kon, maar WSH-script is ook goed

Voor diegene die een oplossing weet: _/-\o_ :*)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

XCOPY c:\bron\*.* c:\doel\bestand.txt /D

Alles kan stuk.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat [google=batch mail logfile] niks oplevert.

Ook http://www.microsoft.com/technet/scriptcenter/default.mspx al bekeken?
VBscripting geeft je in ieder geval al de mogelijkheid om op basis van de FileCreate datum de bestanden te laten verzenden (en dan nog zonder extra smtpsend executables ook).
remco_k schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:45:
Lees de vraag nog eens goed? :)

[ Voor 21% gewijzigd door alt-92 op 09-08-2007 16:46 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• remco_k

remco_k

Oke... zal ik doen, doe jij dat ook effe dan? :+
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:38:
...
Ik maak gebruik van MS Backup voor het maken van backups op m'n server.
Nu maakt MS Backup na iedere backup een log-file aan in de vorm van een tekstbestand.

Wat ik nu wil doen is een script schrijven wat mij het log-betandje van de laatste back-up automatisch toemailt.

Hoe ik dat bestand via de commandline kan mailen heb ik al uitgevogeld via SMTPSEND.EXE, maar hoe krijg ik dat laatste bestandje te pakken?
Ik moet dus een constructie zien te maken die van alle log-bestanden het bestand met de jongste datum eruit haalt.

Wie kan mij helpen? Het zou mooi zijn als het is batch kon, maar WSH-script is ook goed

Voor diegene die een oplossing weet: _/-\o_ :*)
(waar c:\bron de map is waar de log bestanden staan)
Kopieerd alleen bestanden die nieuwer zijn dan c:\doel\bestand.txt uit c:\bron naar c:\doel\bestand.txt, vanwege de /D optie.
c:\doel\bestand.txt bevat na dit commando dus altijd de nieuwste logfile.

Uit de help van XCOPY:
code:
1
2
3
/D:d-m-j     Kopieert bestanden die op of na de opgegeven datum zijn
             gewijzigd. Als u geen datum opgeeft, worden alleen bestanden
             gekopieerd waarvan de brontijd nieuwer is dan de doeltijd.

Nu hoeft de TS alleen nog maar bestand.txt te mailen, maar hij wist al hoe dat moest...

Zo nu nog even wachten op de _/-\o_

Edit:
Er moet nog een /Y achter voor de automatische bevestiging...

[ Voor 13% gewijzigd door remco_k op 09-08-2007 16:59 ]

Alles kan stuk.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

remco_k schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:51:
Oke... zal ik doen, doe jij dat ook effe dan? :+
Ah, ok :)
Ik was al bezig om zonder kopiëer slag te mailen namelijk vanuit de backup jobfile zelf met VB :)
Maar dat werkt inderdaad prima, je hebt gelijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
Hier nog een suggestie, hoewel misschien een beetje omslachtig :
code:
1
FOR /F %%A IN ('DIR /B /X *.LOG') DO SET LastLog=%%A

LastLog wordt door de for loop gelijk gemaakt aan alle logbestanden, en omdat deze gesorteerd worden op datum zal de laaste het meest recente bestand zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Nielson het werkt.....bijna :) Ik heb bij de parameters van het DIR-commando nog even /od toegevoegd zodat ie sorteert op datum (oudste eerste).
Voor Nielson dus _/-\o_ en voor alle andere: Bedankt! ;)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:41:
Bedankt Nielson het werkt.....bijna :) Ik heb bij de parameters van het DIR-commando nog even /od toegevoegd zodat ie sorteert op datum (oudste eerste).
Voor Nielson dus _/-\o_ en voor alle andere: Bedankt! ;)
Ha ja, da's dom van mij. Die had ik er in mijn test batchje ook wel in staan, was juist de hele insteek van het verhaal, he he :) Maar ja, mooi dat 't werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Even nog een vervolgvraag op mijn post: Het was mijn bedoeling een scriptje te schrijven wat het back-up log van MS Backup in W2K3 SBS met de jongste datum per mail kan versturen van de command-prompt.
Welnu, het scriptje werkt, mede dankzij Nielson. Maar wat schetst mijn verbazing: Waar slaat MS back-up van SBS 2003 zijn log-files op? Als je ze opent vanuit "Reports" in MS Back-up zelf, dan veschijnen ze als tekstbestandjes op het scherm en ze dragen de naam "backupxx.log", maar ze zijn nergens op de harde schijf te bekennen.

Wie weet hier een oplossing voor?

• remco_k

remco_k

Volgens mij had je die vraag makkelijk zelf kunnen beantwoorden:
C:\Documents and Settings\SBS Backup User\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows NT\NTBackup\data\backupXX.log

Alles kan stuk.

Pagina: 1