Veel random passwords managen

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
We willen binnenkort de password security van alle niet-user accounts van alle systemen (niet alleen Windows systemen, maar goed, ben zelf wel een Windows gebruiker dus ik zet hem toch in WSS) dusdanig opkrikken dat ieder password uniek is, twaalf tekens lang en compleet willekeurig.

Erg secure misschien, maar hier onthoud je er geen 100 van. Nu heb ik wel eens gezien dat er een simpel tekstbestandje werd gebruikt om dit in op te slaan, die ergens encrypted op het netwerk stond waar alleen systeembeheerders bij konden komen. Dit lijkt mij op het eerste gezicht de enige echt werkbare oplossing, buiten simpelere en minder passwords of alles opschrijven.

Welke software kun je daar voor gebruiken? Zijn er misschien nog andere, betere opties?

iOS developer

Verwijderd

wij gebruiken Password Manager XP Professional
Werkt op zich goed. Database op een netwerkschijf en adhv AD account rechten uitdelen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 16:55 ]

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

Ik gebruik KeePass. Dat is een windows tool die een handige GUI heeft om al je wachtwoorden gecatagoriseerd te kunnen bij houden. En de database file wordt met AES gecrypt, dus als je daar een niet te kort wachtwoord kiest, dan zit je wel goed.

Op mijn linux machines loopt ik te rommelen met openssl commando's om mijn text file te decrypten.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

VisionMaster schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:59:
Ik gebruik KeePass. Dat is een windows tool die een handige GUI heeft om al je wachtwoorden gecatagoriseerd te kunnen bij houden. En de database file wordt met AES gecrypt, dus als je daar een niet te kort wachtwoord kiest, dan zit je wel goed.

Op mijn linux machines loopt ik te rommelen met openssl commando's om mijn text file te decrypten.
Idem hier met KeePass. Je weet trouwens dat er ook een Linux versie is? (http://keepassx.sourceforge.net/)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:18

BCC

BikkelZ schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:35:
Erg secure misschien, maar hier onthoud je er geen 100 van.
Daarom is het secure :) Kun je niet beter alle passwords vervangen door keys oid?

[ Voor 11% gewijzigd door BCC op 09-08-2007 17:51 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

Nvidiot schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:02:
[...]

Idem hier met KeePass. Je weet trouwens dat er ook een Linux versie is? (http://keepassx.sourceforge.net/)
Ja, maar ik gebruik het vanaf de console en mijn Windhoos laptop doet niet zo prettig X11 als onze pinguin dozen. ;)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Thnx KeePass is precies wat ik zocht. Random password generator d'r bij, helemaal klaar meteen :)

iOS developer

Pagina: 1