2 Geluidskaarten, conflict? + simpel setje

Pagina: 1
Acties:

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Beste allemaal,

Ik heb in mijn kamer een pc met een Audigy 4 met daarop een Teufel 5.1 setje.
Verder heb ik ook een TFT scherm bij mjin bed hangen die verbonden is met een lange VGa kabel.
Dat scherm hangt er voor films e.d, maar het geluid komt nu vanuit een heel andere hoek.
Ik kan mijn paint skilz er wel op loslaten maar het komt er gewoon op neer dat het geluid niet aankomt bij mijn bed, zit een half wandje tussen, oftewel je meot hem heel hard zetten, en dan hoor je niet eens uit welke richting het geluid komt.

Daar heb ik dus geen zin in!
Wat wil ik? :?

Ik wil een simpel, zo vaak kijk ik nou ook weer niet films enzo op bed, geluids setje aansluiten, verlengen en bij mn film TFT neerzetten. Hiervoor wil ik neit elke keer de kabels moeten omwisselen achter in mijn geluidskaart... dus zou een tweede geluidskaart een oplossing zijn, ik open mijn films met VLC, dan stel ik in VLC player in dat het geluid bv niet door mijn creative audigy moet, maar door mjin andere el-cheapo 2e geluidskaartje.
Is dit dus mogelijk? 2 kaarten erin en instellen dat vlc dan de goede kaart pak?( ja dat kan :+ )
Of is een 2e geluidskaart niet handig, en is het slimmer om onboard te pakken, en daar tussen te wisselen?
OF is het toch beter om kabels te wisselen, opzich niet zon ramp maar toch, als het anders kan :)

Om het centraal te houden,
ik kijk niet heel veel films op bed, dus zon superhypersysteem hoeft het niet te zijn, voor mijn teufel was ik 200 euro kwijt, en super tevreden mee. ik hoef die kwaliteit dus ECHT NIET ook bij mn bed, ik zat zelf te denken aan iets onder de 50 euro. Iets in de geest van de Logitec X-230?
klein subwoofertje, 2 boxjes die ik ophang in mn hoeken ( zit er een bedlengte vandaan)

Of is er iets beters voor <50euro?

Hoop vragen, veel gelul. Hopelijk beetje duidelijk! :D :)

edit: zelf nagedacht, slim om splitter te kopen? de X-230 heeft maar 1 groene audio kabel, maar geeft die sub dan goed geluid als ik hem met een splitter op mijn groene uitgang zet? en heeft mijn teufel daar dan ook last van?

[ Voor 5% gewijzigd door Tomino op 09-08-2007 15:55 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Zitten er geen speakers in het TFT scherm?

• Tomino
  • Nu online
ThinkPadd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:55:
Zitten er geen speakers in het TFT scherm?
Nee helaas, anders was het heel simpel geweest :)
en tft speakers waren nét iets te brak geweest..

Film/bed scherm = samsung 913N

[ Voor 9% gewijzigd door Tomino op 09-08-2007 15:57 ]

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Ik zou voor een splitter gaan, heb ik ook een tijdje gebruikt. Merkte iig geen kwaliteitsverlies, maar die splitter moet wel passen op je geluidskaart + overige audiokabels (sommige splitters zijn nogal dik, maar ook daar zijn creative oplossingen voor ;) ).

Met een splitter ben je gewoon klaar en die doet het ook altijd meteen, je hoeft alleen maar je setje aan te zetten en overige geluiden blijf je ook horen.

[ Voor 23% gewijzigd door Chubbchubb op 09-08-2007 16:05 ]

Powered by: blond bier

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Gewoon een splitter gebruiken. Je teufel zal daar geen last van hebben! Overigens zal de versterker in je creative setje het geluid filteren voor de speakers, de subwoofer word dan dus ook goed aangestuurd.

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-02 20:45
Chubbchubb schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:03:
Ik zou voor een splitter gaan, heb ik ook een tijdje gebruikt. Merkte iig geen kwaliteitsverlies, maar die splitter moet wel passen op je geluidskaart + overige audiokabels (sommige splitters zijn nogal dik, maar ook daar zijn creative oplossingen voor ;) ).

Met een splitter ben je gewoon klaar en die doet het ook altijd meteen, je hoeft alleen maar je setje aan te zetten en overige geluiden blijf je ook horen.
Toen ik dat ooit eens deed werkte het totaal niet lekker.

Geluid werd extreem zacht. 1 stekker uit de splitter, en het was weer perfect.
Splitter werkte dus schijnbaar wel zoals het hoorde, alleen was het niet helemaal mijn bedoeling om het zó te laten werken..

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Twee geluidskaarten naast elkaar gebruiken zoals je van plan was kan in elk geval prima. Gewoon zorgen dat de boel goed ingesteld staat. Dus de audigy als primair audio apparaat in windows en dan in VLC inderdaad de andere kaart selecteren. Of die tweede geluidskaart dan onboard zit maakt niet uit. Dat kan ook, als je dat toch al hebt, zou ik niet meteen een nieuwe kaart kopen.

Een extra setje speakers moet je toch al kopen, dus dat zou ik gewoon doen en dan eens die onboard proberen. Andere geluidskaart, of met splitter gaan werken kan je altijd nog proberen als het met de onboard niet naar tevredenheid werkt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Tomino
  • Nu online
Chubbchubb schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:03:
Owja, tuurlijk 8)7 Gewoon uitzetten, heb je er ook geen last van :)
Hmm ok, splitter is dan het beste, dingen kosten ook niks dus is goedkoper als een extra geluidskaartje.

So far heel erg bedankt allemaal,
iemand nog iets te zeggen over de boxen?

Btw, moet dan wel een verlengkabel kopen van 10 meter met male-female.. maar dat moet geen punt zijn met een audio kabel :)
http://www.allekabels.nl/...ele-Jack-Verlengkabe.html
Deze past, zeker op de X-230 want die heeft maar 1 groene! ;)

@ orion, klopt. Splitter is zoiezo altijd handig en als onboard niet lukt, stop ik hem in de splitter!

Splitter/geluikdskaartverhaal ben ik uit, nu de boxjes nog!

[ Voor 9% gewijzigd door Tomino op 09-08-2007 16:22 ]

• Tomino
  • Nu online
Ik ben eruit!

Heb 2x 5 meter jack 3,5 besteld. Was goedkoper dan 1x 10. Ik denk dat ik 5 meter ook red, en anders is die kabel van de X-230 ook lang genoeg!

kortom, boxjes en kabeltje besteld, thnx voor de hulp guys! ik doe wel fotootje posten als klaar is :P

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Tomino schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:58:
Ik ben eruit!

Heb 2x 5 meter jack 3,5 besteld. Was goedkoper dan 1x 10. Ik denk dat ik 5 meter ook red, en anders is die kabel van de X-230 ook lang genoeg!

kortom, boxjes en kabeltje besteld, thnx voor de hulp guys! ik doe wel fotootje posten als klaar is :P
Als je beide 5m kabels nodig hebt heb je wel weer een extra koppeling, wat meestal de kwaliteit niet echt ten goed komt. Een lange kabel is beter dan twee kabels die halverwege aan elkaar gekoppeld zijn. Maargoed, waarschijnlijk zal het prima werken zo :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Tomino
  • Nu online
Orion84 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:09:
[...]

Als je beide 5m kabels nodig hebt heb je wel weer een extra koppeling, wat meestal de kwaliteit niet echt ten goed komt. Een lange kabel is beter dan twee kabels die halverwege aan elkaar gekoppeld zijn. Maargoed, waarschijnlijk zal het prima werken zo :)
Ja, op een X-230 zal ik daar niet veel van merken B)
Ach, dan verlang ik des te harder naar mn teufel ;)
Pagina: 1