Toon posts:

Maximale Upload 1 GBIT Intern netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier een server staan met de volgende specs

Intel 5000vsasa
Xeon cpu
2 intel gbit
Raid 10 4 x 500 GB Data
Raid 1 2 x 80 GB OS

Situatie:

Server > 1 Gbit > 1 Gbit Switch > 4x 100 Mbit laptops tegelijkertijd image met acronis true image v10.0

Image groote is 11GB

Bij 1 laptop haalt de server een upload van 6á7 MB/s
Bij 4 laptops haalt de server maar een upload van 17 MB/s

Als ik met HDtach een test doe komen de hd's van raid 10 op 312 MB/s

Hoe kan dat het langzamer gaat?
Komt dat echt omdat er xp pro op staat?
Wat is jullie advies?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 17:43 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

als je dan iig nog duidelijk vragen erbij stelt, en advies #1: NetCPS en kom dan terug.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 19:32

SpamLame

niks

En je vraag is?
Of is dit een mededeling

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

andere soort netwerkkaart ? ik bedoel.. ander merk/chipset -> kan een groot verschil maken !

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Flink apparaat, en dan XP erop draaien? Vanwaar deze keuze?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:42
Um, wel een Xeon server, maar geen geld meer over voor een Windows Server?? Ter verduidelijking, had hier een P3/1 Ghz met gigabit die max 18Mb/sec deed onder XP, na upgrade naar Windows Server SBS (het deed wel even zeer in de portemonnee) stamp ik er 25 Mb/sec door. Dit met 1 client :D

@Gunner, tik is wat langzamer

[ Voor 5% gewijzigd door Miglow op 09-08-2007 15:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Miglow schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:41:
Um, wel een Xeon server, maar geen geld meer over voor een Windows Server?? Ter verduidelijking, had hier een P3/1 Ghz met gigabit die max 18Mb/sec deed onder XP, na upgrade naar Windows Server SBS (het deed wel even zeer in de portemonnee) stamp ik er 25 Mb/sec door. Dit met 1 client :D

@Gunner, tik is wat langzamer
Als Server SBS echt een stuk sneller is dat wil ik dat altijd wel proberen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:04:
Als Server SBS echt een stuk sneller is dat wil ik dat altijd wel proberen.
XP is geen server OS. Dat zou toch al voldoende moeten zeggen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:05

BHQ

tokesnugerd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:37:
andere soort netwerkkaart ? ik bedoel.. ander merk/chipset -> kan een groot verschil maken !
:D Intel netwerkkaartjes zijn nou niet echt beroerd te noemen. Zeg maar gerust dat ze een der betere zijn.
en voor een vraagteken of uitroepteken hoeft geen spatie

TS -> Draai eens TCP Optimizer eens op alle machines (google), schuifje helemaal naar rechts en optimal settings kiezen. Probeer idd. ook eens NetCPS en als dat redelijke snelheden (denk aan 50+MB/sec) haalt kan je evt. kijken of de traagheid er ook is met bijv. FTP'en.

XP Pro is je oorzaaak waarschijnlijk niet. Wat voor netwerkkaarten er in je notebooks hangen is wellicht ook handig om te weten (Als het 8139'jes zijn bijvoorbeeld...)

[ Voor 13% gewijzigd door BHQ op 09-08-2007 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
GIsteren geprobeerd:

Windows SBS insall, gaat niet sneller?
De image die wij op de flaptops zetten 4 kopieen van gemaakt en dan 4 laptops elke 1 image.
Lijkt in begin sneller daarna zakt alles in.

Yasper, wat jj zegt kan ik nog wel even proberen

Verwijderd

Topicstarter
TS -> Draai eens TCP Optimizer eens op alle machines (google), schuifje helemaal naar rechts en optimal settings kiezen. Probeer idd. ook eens NetCPS en als dat redelijke snelheden (denk aan 50+MB/sec) haalt kan je evt. kijken of de traagheid er ook is met bijv. FTP'en

TCP Optimizer wordt de verbinding niet sneller van. We halen nu met 4 laptops nog maar 13 MB/s
Zou anders linux beter kunnen werken?

Alleen welke linux, net lees ik wat over ubuntu server iemand hier goede ervaringen mee?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 10:19 ]

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:52

rimpeldinky

nani?

als je probleem OS onafhankelijk lijkt te zijn dan zal het op linux echt niet sneller zijn,
-probeer eens een andere driver voor je server
-probeer eens een groot bestand over te zetten (een dvd9 ofzo) zodat je kan meten over langere tijd en of het niet aan het softwarepakket ligt (zal niet ik gebruik het hier ook :))
-probeer eens of je wellicht andere bekabeling nodig hebt? (hang een laptop eens direct aan de server met een cat6 kabel bijvoorbeeld als test)

-probeer dingen uit te sluiten als oorzaak en los dan het probleem op, willekeurig van OS wisselen gaat niets helpen

[ Voor 8% gewijzigd door rimpeldinky op 10-08-2007 11:46 ]

*burp*

• BHQ

BHQ

Probeer nou ook eens de andere dingen die aangedragen worden :X een alternatief OS zoeken schiet niet op want je kan er donder op zeggen dat WinXP niet zomaar je transfers limiteert.

Voor hetzelfde geld ligt het gewoon aan je clients.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat voor switch is het?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Eh, naar een laptop is 17MB/sec al redelijk ok hoor. Als je throughput van je server wil testen moet je natuurlijk niet naar een laptopschijf downloaden maar naar een ramdisk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben nu 2 servers 1 bestand van 11 GB naar elkaar verzonden over 1 Gbit met een snelheid van 32 MB/s. (dit zou sneller moeten kunnen)??

Via 100 Mbit halen we maximaal 7 MB/s
Ook een cat 6 kabel helpt niks.

Verwijderd

Topicstarter
Netgear 8 poorts 1 GBIT we hebben ook met 3 com getest en met een linksys zonder enig verschil

Verwijderd

Topicstarter
rimpeldinky schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:45:
als je probleem OS onafhankelijk lijkt te zijn dan zal het op linux echt niet sneller zijn,
-probeer eens een andere driver voor je server
-probeer eens een groot bestand over te zetten (een dvd9 ofzo) zodat je kan meten over langere tijd en of het niet aan het softwarepakket ligt (zal niet ik gebruik het hier ook :))
-probeer eens of je wellicht andere bekabeling nodig hebt? (hang een laptop eens direct aan de server met een cat6 kabel bijvoorbeeld als test)

-probeer dingen uit te sluiten als oorzaak en los dan het probleem op, willekeurig van OS wisselen gaat niets helpen
Zijn er ook andere softwate pakketen niet exact het zelfde doen?

• BHQ

BHQ

Nogmaals, probeer het eens van en naar een gedefragmenteerde schijf via FTP. Nogmaals, kijk of je met NetCPS of soortgelijk programma hoger komt.

Verwijderd

Topicstarter
Net cps deden wij verkeerd, we zijn het nu aan het instellen D

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met netcps over 1gbit halen we gemiddeld 25 MB/s

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-03 22:35
Dat is echt slecht... zoals al aangegeven, gebruik je een recente driver? Mijn ervaring is dat dit VEEL uit kan maken.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Beste basvanhethul,

Zoals je merkt, staat ment te springen om informatie.
Verder valt het mij op dat je posts niet lekker lopen; het lijkt wel alsof je in telegramstijl post - alsof je per verstuurde letter meer moet betalen ;)

Ga er eens rustig voor zitten en probeer duidelijk uit te leggen wat je problemen zijn, wat er misgaat en wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt.

Het moge duidelijk zijn dat Windows XP niet het onderste uit de kan zal kunnen halen uit zo'n zware machine.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
7 mb/sec is normaal op 100 mbit lijntje.
Over dat 2 twee servers over 1 gbit, probeer eens zonder switch en met netcps.

• BHQ

BHQ

Soldaatje schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:04:
7 mb/sec is normaal op 100 mbit lijntje.
7mbit per seconde over een 100mbit lijntje is niet echt geweldig, want dat haal je zelfs over een 10mbit lijntje.

Waarschijnlijk bedoel je 7MB/sec en de max is ongeveer 11,5MB/sec, quite a difference..

Verwijderd

Topicstarter
Wat wij op dit moment gedaan hebben:

-Nieuwste intel v2 nic driver geinstalleerd op allebei de servers
-Cross cable geplaatst tussen beiden servers
-Netcps ermee getest maximale snelheid die wij daarmee haalden was 38 Mb/s over 1 Gbit
-Met nic intel 100pro in een laptop haalde we stabiel 10 mb/s met netcps

Door de nieuwste drivers van de nic's te hebben geinstalleerd hebben we een kleide vooruit gang van 3á5 MB/s

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem, is gevonden. Het lag vreemd genoeg aan een verborgen patitie van de laptops waar de image op werd gezet.

Nu hebben we het perfect draaiend.

Nog wel een andere vraag. Omdat wij graag alle windows update automatisch binnen willen krijgen.

Zodat wij elke pc of laptop kunnen laten updaten via internet.
Zonder veel poes pas en snelheid.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
kort: wsus draaien ....

lang: zorgen dat je een Windows Software Update Service/Server hebt draaien,
dan kan je alle updates lokaal binnenhalen, ev. testen op een test-systeempje en dan puchen naar alle clients.

Maar dit heb je niet in windows XP zelve, een windows 2003 kan zo als sus/wsus dienen voor xp.

howto's vindbaar via google/microsofts-kb/...

mmm, effe herlezen, goed dat het in orde is,

maar waar zit de vraag verborgen in je laatse zinnen ?
(want ik heb een vermoeden dat mijn antwoord niet passend is)

[ Voor 110% gewijzigd door soulrider op 17-08-2007 16:10 ]

Verwijderd

Mooi dat je probleem nu is opgelost, maar ik snap echt niet dat je windows xp als server wil gebruiken, je zit nl. met een maximum van het aantal inbound connecties (10 stuks).

Nu zul je met weinig clients niet snel tegen problemen aanlopen, maar ik weet niet precies hoeveel clients je hebt.

Kortom: neem een server os.

Lees onderstaande link maar eens door:

Inbound connections limit in Windows XP

Verwijderd

Topicstarter
Wij imagen maximaal 8á9 laptops of pc's tegelijkertijd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:18:
Wij imagen maximaal 8á9 laptops of pc's tegelijkertijd.
Zo'n zware machine voor alleen het imagen van laptops???

Niet verkeerd opvatten hoor, misschien heb je er best wel een reden voor ofzo, maar Ik ben dan wel erg benieuwd naar die reden.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben nu al 100 GB aan opgeslagen images. Ook backuppen we veel voor klanten waardoor we veel opslag ruimte nodig hebben.

De snelheid is alleen een stukje voorbereiding voor de toekomst. Uitbreiding etc etc
Pagina: 1