[Vista] Wsock32.dll probleem bij Outlook en mstsc

Pagina: 1
Acties:

• Willem Piloot
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-12-2021
Allen,

Mijn vader had een goedwerkende Acer laptop met XP erop. Daarop draaide o.a. MS Office 2003. Alle Office applicaties en mstsc werkten gewoon goed.

We hebben zijn laptop geupgrade naar Vista Home Premium. Alles werkt naar behoren, alleen Outlook en MSTSC geven een raar probleem:

Bij het doen van een Verzenden en ontvangen van berichten stopt Outlook 2003 ermee met de melding "Microsoft Office Outlook werkt niet meer".

In de eventviewer kom ik het volgende tegen: "Toepassing met fout OUTLOOK.EXE, versie 11.0.6565.0, tijdstempel 0x42cacc7d, module met fout WSOCK32.dll, versie 6.0.6000.16386, tijdstempel 0x4549be32, uitzonderingscode 0xc0000005, foutmarge 0x00001147, proces-id 0x490, starttijd van toepassing 0x01c7d9dccf5320aa."

Nu heb ik op het winsock gebeuren gegoogled, maar kwam geen duidelijke oplossing tegen.

Bij het opstarten van mstsc kwam een vergelijkbare entry in de eventviewer: "Toepassing met fout mstsc.exe, versie 6.0.6000.16386, tijdstempel 0x4549b425, module met fout WSOCK32.dll, versie 6.0.6000.16386, tijdstempel 0x4549be32, uitzonderingscode 0xc0000005, foutmarge 0x00001147, proces-id 0xf18, starttijd van toepassing 0x01c7d9e1267959ea."

Wat heb ik al gedaan om dit probleem op te lossen?
1. Bitdefender uitgschakeld -> geen oplossing
2. Invoegtoepassingen binnen Outlook uitgeschakeld -> geen oplossing
3. Via Microsoft Updates de laatste Office updates opgehaald. Er staat nu Office 2003 met SP2 op het systeem -> geen oplossing

Ik weet het nu even niet meer? Wie helpt me / ons uit de brand?

Met vriendelijke groeten,
Willem

• Willem Piloot
Bumperdebump...
Iemand een idee?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De file al gerepareerd of vervangen ?

Verwijderd

de 2 bestanden zijn vast wel ergens op het internet te downloaden, ff op die bestanden googlen en in de goeie mappen plakken (zorg wel dat je ff de bestandjes die je nu hebt ff naar je desktop kopieert) mocht je systeem in de war raken kun je die trug zetten.

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-03 07:23

nhanssen

QVL is non-tweakers

Sluit outlook eens af en hernoem het betreffende bestandje eens en start na het hernoemen outlook nog eens op.
Als het goed is triggert dat de repair functie dan. Zoniet dan doe je hem terugnoemen naar het origineel en doe je handmatig een repair uitvoeren.

Spec's PC

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je Office meegenomen in de upgrade, of na de upgrade al eens opnieuw geinstalleerd?
En zoek eens op je harde schijf, er zullen na deze upgrade misschien meerdere versies geinstalleerd zijn. Anders is misschien terugzetten uit de Install.wim een optie.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-03 07:23

nhanssen

QVL is non-tweakers

Bumperdebump...

Ooit nog een terugkoppeling terug?

Spec's PC

• Willem Piloot
Het is -- opgelost --

Outlook maakt gebruik van Winsock, net zoals bijvoorbeeld mstsc. Hierbij had ik dezelfde problemen.

Het vervangen van de winsock-dll loste het probleem niet op.

Maar ik heb een andere oplossing.
Ik merkte dat ik bij het opstarten in Safe mode met netwerkondersteuning deze meldingen bij MSTSC en Outlook niet meer kreeg. Vervolgens in de normale opstartmode met msconfig de Bitdefender-onderdelen uit gezet (services en opstarten (register en groep)). Ze worden dus niet meer opgestart en dat loste het probleem dus op.

Graag wil ik iedereen bedanken voor hun reaktie!
Pagina: 1