Ik heb een script dat de data van gebruikers die uit dienst zijn verplaatst naar een backup share. Dit script werkt overal behalve bij de dir waar de roaming profiles van de fat client users staan.
De map waar de roaming profiles in worden weggeschreven werden automatisch aangemaakt op het moment dat iemand voor de eerste keer van zijn fat client uitlogt. Dan worden er ook automatisch rechten op gezet. Ik kan deze echter niet bekijken (ook al ben ik lid van Domain Admin) .Ik kan de eigenschappen van de map openen maar de tab beveiliging is leeg.
Om de rechten goed te zetten gebruik ik xcacls van MS. Dit werkt als een zonnetje zolang er al rechten op de map staan. Omdat op een aantal mappen de rechten dus niet goed staan krijg is onderstaand resultaat: (met dank aan cscript)
xcacls \\Fileserver\Roamshare\Testuser /O "Domainname\Domain Admins"
ServerOS: Win 2003 Server
Fat clients: XP Pro
Voor het kopiëren van de data gebruik ik Robocopy:
Robocopy \\Fileserver\Roamshare\Testuser \\Backupserver\share\Testuser\XPProf /E /S
/R:1 /W:1 /MOVE
Wat ik zelf al heb ondernomen:
Ik ben al druk aan het zoeken geweest op internet (zowel hier als google) op xcacls foutmeldingen en alles wat ik erbij kon verzinnen, maar ik ben er nog niet uitgekomen.
Heb de documentatie van xCacls uitgeprint naast mij liggen (en doorgenomen!). Collega's lastig gevallen.
De map waar de roaming profiles in worden weggeschreven werden automatisch aangemaakt op het moment dat iemand voor de eerste keer van zijn fat client uitlogt. Dan worden er ook automatisch rechten op gezet. Ik kan deze echter niet bekijken (ook al ben ik lid van Domain Admin) .Ik kan de eigenschappen van de map openen maar de tab beveiliging is leeg.
Om de rechten goed te zetten gebruik ik xcacls van MS. Dit werkt als een zonnetje zolang er al rechten op de map staan. Omdat op een aantal mappen de rechten dus niet goed staan krijg is onderstaand resultaat: (met dank aan cscript)
xcacls \\Fileserver\Roamshare\Testuser /O "Domainname\Domain Admins"
M:\Mijn documenten\script\DL's\XCacls>xcacls \\Fileserver\Roamshare\Testuser /O "Domainname\Domain Admins" Microsoft (R) Windows Script Host versie 5.6 Copyright (C) Microsoft Corporation 1996-2001. Alle rechten voorbehouden. Starting XCACLS.VBS (Version: 5.2) Script at 9-8-2007 14:18:07 Startup directory: "M:\Mijn documenten\script\DL's\XCacls" Arguments Used: Filename = "\\Fileserver\Roamshare\Testuser " /O (Change Ownership) Domainname\Domain Admins ************************************************************************** Directory: \\Fileserver\Roamshare\Testuser Error -2147217406: occurred setting Win32_LogicalFileSecuritySetting object. (M sg#501) Error description: Niet gevonden ************************************************************************** Operation Complete Elapsed Time: 1,6875 seconds. Ending Script at 9-8-2007 14:18:08 |
ServerOS: Win 2003 Server
Fat clients: XP Pro
Voor het kopiëren van de data gebruik ik Robocopy:
Robocopy \\Fileserver\Roamshare\Testuser \\Backupserver\share\Testuser\XPProf /E /S
/R:1 /W:1 /MOVE
Wat ik zelf al heb ondernomen:
Ik ben al druk aan het zoeken geweest op internet (zowel hier als google) op xcacls foutmeldingen en alles wat ik erbij kon verzinnen, maar ik ben er nog niet uitgekomen.
Heb de documentatie van xCacls uitgeprint naast mij liggen (en doorgenomen!). Collega's lastig gevallen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 15:30 ]