Toon posts:

KT7A + SCSI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn adaptec2940u/uw insteek
start mijn systeem niet meer op ,er zit een SB1024live in, een netwerkkaart voor chello
en een matroxG400DH
wie weet een oplossing :?

Verwijderd

probeer eens om alle kaarten eruit te slopen en alleen je SCSI kaart erin te prikken. Probeer ook eens of hij het in een andere pci slot het wel doet. Lukt dit allemaal niet, dan denk ik dat je een redelijke kans hebt dat ie naar de klote is of dat je nog het een en het ander in je bios verkeerd hebt staan, maar dat lijkt me sterk.

Verwijderd

Dat zal wel aan de plaatsing van de kaarten liggen. Aangenomen dat je geen RAID bord hebt, steek de SCSI in het laatste PCI slot, of de één na laatste (5 dus) en de SBlive in het 4e PCI slot.
Laat het 1e PCI slot naast de AGP Video kaar leeg. Kan je eigenlijk alleen een PCI Video kaart insteken als geen AGP hebt, of een VooDoo2.

Succes ;)

Verwijderd

(Als je wel een RAID hebt, gebruik dan PCI slot 5 niet..)
8-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles geprobeerd, apart doet iedere kaart het, met 2 kaarten werkt alles ook nog maar wanneer ik de derde kaart er bij steek gaat het fout.
het gekke is dat hij het de een keer wel doet en een andere keer weer niet :? :?

Verwijderd

In welke sloten steek je ze dan ??

Verwijderd

Topicstarter
Op dit ogenblik zit in slot 6 de scsi
in slot 5 de netwerkkaart voor chello en in slot 3 de SBlive en op het ogenblik werkt alles wel. *D
Alleen ben ik bang dat als ik hem uit zet hij het weer niet doet
( ik heb in het bios wel manueel de ir's veranderd)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Gooi gewoon een seriele of parallele poort eruit, heb je weer een irq vrij B-)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Het enige, dat je nu nog hoeft te doen, is de SBlive in PCI slot 4 stoppen.
:)
Pagina: 1