AMD gaat geld lenen? Nee kapitaal vergroten

Pagina: 1
Acties:

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
nieuws: AMD wil nog eens 1,5 miljard dollar gaan lenen

AMD gaat obligaties uitgeven. Dat is niet hetzelfde als geld lenen. Een betere titel zou zijn: "AMD wil kapitaal vergroten met 1,5 miljard dollar".

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nou, volgens mij komt een obligatie goed overeen met een lening
Een obligatie is een schuldbewijs voor een lening die door een overheidsinstelling, een onderneming of een instelling is is aangegaan. Als een bedrijf geld nodig heeft kan het door het uitgeven van een obligatielening aan de nodige financiering komen. De koper van de obligatie ontvangt van de uitgever rentevergoeding.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• b19a
  • Niet online
Ik had wat beter op moeten op school :P http://nl.wikipedia.org/wiki/Obligatie

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Men spreekt niet voor niets van obligatieleningen - obligaties leveren vreemd vermogen, dat tzt gewoon terugbetaald moet worden. :) Door uitgifte van obligaties nemen de activa weliswaar toe met 1,5 miljard, maar bij de passiva wordt diezelfde 1,5 miljard bij de verplichtingen geboekt.

Als ze nou aandelen zouden uitgeven, waarbij de waardepapieren met het bedrijfseigendom gedekt worden en terugbetaling niet gegarandeerd is, zou je een punt hebben.

/laat :(

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• b19a
  • Niet online
Rataplan schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 13:51:
Als ze nou aandelen zouden uitgeven, waarbij de waardepapieren met het bedrijfseigendom gedekt worden en terugbetaling niet gegarandeerd is, zou je een punt hebben.
Daar ging ik (onterecht) eerst ook van uit.
Toch bedankt voor je interessante les :).