asus silent square op oude moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:24
Het betreft de Gigabyte 8IG1000MK, de processorkoeler die er bij zat (stock) maakt veel te veel lawaai.
Nu dacht ik aan de asus silent square koeler. Redelijk stil op halve snelheid, alleen maak ik me zorgen over de afmetingen. Dit is de betreffende bordje: http://www.gigabyte.eu/Pr...55&ModelName=GA-8IG1000MK

zoals je ziet is de socket dichtbij geplaatst bij de voeding. Heeft er hier iemand de asus silent square en kan mij meer vertellen over de grootte? Ik weet dat de silent square 140x115x140 als afmeting heeft weet ik niet zeker of dit wel gaat passen.

Asus en gigabyte zijn niet snel met reageren, is al paar dagen geleden dat ik mailtje heb gestuurd. hopelijk bieden jullie de antwoorden op mijn vragen.

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Eerlijk gezegd; ik heb geen idee en denk ook niet dat Asus en Gigabyte het zomaar kunnen beantwoorden. Het is namelijk afhankelijk van de kast en welk merk en uitvoering voeding je gebruikt.

Ik gok eigenlijk dat de koeler niet past, je hebt te maken met de 115mm factor omdat hij met die hoek naar je voeding toestaat. Als je dan het midden pakt zit je op 57,5mm ... dan hangt hij dik 2cm over je bord heen (afstand van midden van de processor socket tot de rand); denk dat weinig cases dat met de voeding redden tbh.

De meeste mensen deugen!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:24
Zoiets vermoedde ik al, maar wou graag bevestiging hebben. Nu weet ik het zeker. thx!

slotje erop graag

[ Voor 10% gewijzigd door Mouki_9 op 15-08-2007 13:18 ]

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7