AMD XP-m compatible met Socket939?

Pagina: 1
Acties:

• Gijssie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 11:24
Mijn laptop geeft sinds gisteren geen enkel teken van leven meer. Daarom wil ik gaan testen of de CPU het nog doet. Het is een AMD Athlon mobile 2500+. Ik heb alleen niet de beschikking over een socket A moederbord. Wel heb ik in mijn PC een Socket 939 Asus A8N-E moederbord zitten. Is dit moederbord toevallig downwards compatible met mijn Athlon 2500+ zodat ik de cpu daarop kan testen?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nee.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Een Athlon 2500 zou ten eerste al Socket A zijn, dus niet passen op een Socket 939.. Daarbij is de pin lay-out van een mobile processor meestal ook nog eens anders, dus gaat het alsnog niet passen.

Ten derde gaat een CPU praktisch nooit kapot, dus die zal het naar alle waarschijnlijkheid nog wel doen, ik zou het probleem ergens anders zoeken (moederbord, voeding e.d.)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Wellicht had je zelf even kunnen zoeken....

Balusc

Kort door de bocht: Nee, absoluut niet. Socket A en Socket 939 zijn incompatibel.

[ Voor 3% gewijzigd door kalizec op 09-08-2007 12:13 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Gijssie
Ok ik vreesde het al. Had al even op Asus.com en AMD.com gekeken maar vond het zo gauw niet.

Het gekke met de laptop is nl. dat hij eergisteren een uurtje heeft aangestaan, toen is hij uitgevallen en nu doet hij niks meer. Wanneer ik hem inschakel dan begint de ventilator te blazen maar verder geen enkel teken van leven, na een seconde of twintig schakelt de laptop zichzelf dan weer uit.
Het betreft hier een Alpha (Jewel) 2780 notebook.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Lijkt me erg stug dat het aan de cpu ligt, vermoedelijk is het moederbord niet meer lekker. Spijtig is alleen dat Alpha/Jewel Notebooks failliet is gegaan..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Gijssie
ik probeer zo goed en zo kwaad als het kan alle componenten te testen. Helaas is een moederbord van een laptop niet echt lekker makkelijk te checken.
Zal maar eens naar Computerland gaan, dat ding is net een paar maanden uit de garantie.
Eerder is al eens het scherm vervangen vanwege kapotte scharnieren en aansluiting van de LCD.
Het advies om nooit meer Alpha/Jewel te kopen is idd een beetje nutteloos geworden sinds ze failliet zijn gegaan.
Pagina: 1