[Excel 2003] Rij invoegen, spontane cel-wijzigingen

Pagina: 1
Acties:

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Heel vreemd probleem.

In een grote sheet, die vol staat met pull-downmenu's en formules gebeurt het volgende:

Als ik een rij invoeg, op een willekeurige plaats, tussen de data in, of ergens (ver) buiten de range waarin zich data bevindt, verandert Excel volslagen willekeurig in enkele cellen waarden.

In een bepaalde kolom staan de waarden 1 t/m 9, deze kolom (cellen) zijn gekoppeld aan een pulldown menu met 9 opties. De 1e optie is : "nog niet ingeleverd", en de 9e optie is "volledig afgehandeld".

Aan het begin van een periode staat de gehele kolom op waarde 1, want nog niemand heeft zijn spullen aangeleverd. Na het invoegen van een nieuwe klant, dus na een rij ingevoegd te hebben, staan nog steeds alle pulldowns netjes op "nog niet ingeleverd". De waarden in de kolom erachter zou dus nog steeds braaf op 1 moeten staan, echter volslagen willekeurig staan er nu dus 9's tussen.

:?:?:?:?:?:?:?:? dus....

Ik heb er al aan zitten denken om via een eenvouding macrootje de boel weer terug te draaien, maar stel nu dat je midden in de maand, als alles al op verschillende waarden staat, een rij invoegt, waardoor er volslagen willekeurig weer 9's te voorschijn komen, dan is je hele sheet inconsistent geworden... Dus dat gaat (denk ik) ook niet werken.

Heeft er iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt wordt en/of hoe ik dit kan oplossen of ondervangen ? Ik heb _alle_ formules zitten checken en nergens staan vreemde verwijzingen noch veranderen die formules als ik een rij invoeg. Ook de pulldown menu's staan correct gekoppeld aan de betreffende cellen. De 9's worden echt geheel willekeurig neergezet.

(voor iedere maand wordt de gehele sheet gekopieerd, deze krijgt dan een nieuwe naam (naam vd maand). De sheet staat geheel op zichzelf, dus zonder verwijzingen naar andere worksheets of bestanden.)

Alvast bedankt voor de hulp!

iets met foto's...