[Win2k3] AMD naar Intel systeem na crach

Pagina: 1
Acties:

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem en zou graag willen weten of hier een (simpele) oplossing voor is.

Het probleem is als volgt, van de week is het moederbord van mijn server kapot gegaan (AMD systeem) nu heb ik de hardeschijven overgezet in een ander syteem (Intel), maar helaas krijg ik windows 2003 niet geboot.

Dit komt uiteraard doordat windows voor een AMD systeem geinstalleerd staat en niet voor een Intel systeem. Echter zou ik toch heel graag het windows systeem weer aan de praat krijgen zonder een herinstallatie te doen, aangezien ik de huidige Active directory graag zou willen behouden.

Iemand een oplossing?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:33

Crusader

Arc Nature

Je vertelt er niet bij waar het bootproces ophoudt, maar mocht safe-mode nog werken, dan zou je daarin wellicht kunnen proberen de drivers te updaten (chipset/storage drivers).

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Haan

dotnetter

Lijkt me erg lastig, meestal gaat het gewoon niet werken als de verschillen in hardware te groot zijn (en dat is bij jou wel het geval). Geen mogelijkheid om een nieuw moederbord te regelen voor je AMD processor?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
Crusader schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:07:
Je vertelt er niet bij waar het bootproces ophoudt, maar mocht safe-mode nog werken, dan zou je daarin wellicht kunnen proberen de drivers te updaten (chipset/storage drivers).
Nee helaas, helemaal geen enkele optie lijkt te werken.
Haan schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:09:
[...]

Lijkt me erg lastig, meestal gaat het gewoon niet werken als de verschillen in hardware te groot zijn (en dat is bij jou wel het geval). Geen mogelijkheid om een nieuw moederbord te regelen voor je AMD processor?
Misschien is dit wel te regelen, echter zou ik het graag snel oplossen, omdat de server dus al iets langer stuk is dan ik dacht. Al 4 weken om precies te zijn, ik ga ook een keer op vakantie :'(

anders wordt het toch maar een herinstallatie van windows vrees ik.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wipe & reload en dan met je SystemState backup je Active Directory info restoren :)
Je hebt toch backups? Toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
alt-92 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:25:
Wipe & reload en dan met je SystemState backup je Active Directory info restoren :)
Je hebt toch backups? Toch? :)
Het is/was een thuis servertje dusse...... nee ;(

Kan ik wel eens een keer een goede refresh doen, hier en daar zaten toch inmiddels wat rare dingetjes in de Active Directory.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Robinski schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:25:
[...]
Het is/was een thuis servertje dusse...... nee ;(
Één keer per maand is dan genoeg ;)
Daarmee onderhoudt je je AD ook een beetje (tombstones) :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1