[WIN2003 Terminal Server] print spooler problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 468 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 14:32
Wij hebben hier een TS server op basis van Win2003 draaien.
Ik kom de laatste tijd nogal veel print problemen tegen, de meest voorkomende en vreemde is dat als ik de lokale printers van de client map naar de server de hele print spooler van slag lijkt te zijn.
Als ik dan naar printer 2 een print opdracht stuur kan het zijn dat deze op printer 1 uitgeprint wordt.

De gebruikte terminal server client is de meest recente die voor Windows XP beschikbaar is in de Windows Update.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 13:58
Heb je dit ook met de "oude" versie van de TS client? En wat geven je logs weer?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:00

Qwerty-273

Meukposter

Oude cq exotische printer drivers?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke printers en driverversies gebruik je precies? Wat vind je in de eventlogs bijvoorbeeld? Meer info is gewenst

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Client Printer mapping is leuk, maar je server meot dan wel alle correcte drivers hebben voor al die verschillende printers. Is er een driver stuk, of gewoon brak op Windows 2003, dan kan je dit soort dingen verwachten.

Tenzij de gebruikers echt willen printen op de printer thuis, zou ik Client Printer Mapping uitzetten. Dan maar printen op een printer in het bedrijf.

Hoe dan ook, ik mis nogal wat informatie, zoals printers, drivers versies etc. Al met al is dit dus geen Professional Networking & Servers topic.

Ik raad je aan om wat meer informatie op te spitten ;)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Equator schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:59:
Client Printer mapping is leuk, maar je server meot dan wel alle correcte drivers hebben voor al die verschillende printers. Is er een driver stuk, of gewoon brak op Windows 2003, dan kan je dit soort dingen verwachten.

Tenzij de gebruikers echt willen printen op de printer thuis, zou ik Client Printer Mapping uitzetten. Dan maar printen op een printer in het bedrijf.

Hoe dan ook, ik mis nogal wat informatie, zoals printers, drivers versies etc. Al met al is dit dus geen Professional Networking & Servers topic.

Ik raad je aan om wat meer informatie op te spitten ;)
Hij gebruikt geen citrix.

@Golfdiesel: Kan aan veel dingen liggen maar een paar punten waar je naar moet kijken kan ik je wel geven.

1. Als users inloggen en een printer aan hun werkstation hebben waarvan de drivers niet op de TS staan, worden deze dirvers dan automatisch geinstalleerd? UIT zetten ;)
2. Gebruik je PCL6 drivers? Verlagen naar PCL5e.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dus, hij gebruikt geen Citrix.. Nou En: Zonder Citrix kan ik ook Client Printer Mapping doen hoor 8)7

In overleg: >> WSS

TopicStarter: Geef wel even wat meer Info..

• Tylen

Tylen

Equator schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:52:
Dus, hij gebruikt geen Citrix.. Nou En: Zonder Citrix kan ik ook Client Printer Mapping doen hoor 8)7

In overleg: >> WSS

TopicStarter: Geef wel even wat meer Info..
Jij begon over Citrix. Ik zie dat je je post al ge-edit hebt en mijn qoute van jou post ook..... ZUCHT :N :N

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tylen schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:15:
[...]

Jij begon over Citrix. Ik zie dat je je post al ge-edit hebt en mijn qoute van jou post ook..... ZUCHT.,,
Er zijn helemaal geen posts geedit in dit topic. En een moderator zou nooit zomaar jouw post aanpassen. Even vriendelijk blijven, en goed lezen voordat je post. De enige die over Citrix begon was jij.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Tylen

Tylen

O god, nou komt er nog zo'n autoritair figuur.... Laten we maar ontopic blijven want ik lees hier in de faq dat jullie dat graag willen.
Modbreak:Zeg, reageer dan niet. Equator is prima via de mail, dm of ander medium te bereiken om hier verder over door te gaan. This is not the place

[ Voor 37% gewijzigd door sanfranjake op 10-08-2007 14:27 ]

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 14:32
het probleem is opgelost.
Ten eerste geven de gebruikers niet alle info altijd even correct door. Er wordt voornamelijk met één applicatie gewerkt, Archie XRM. Als je in Word bezig was dan was het probleem niet aanwezig.

Het probleem werd veroorzaakt door het volgende.

Als de gebruiker inlogt op de TS dan worden de lokaal geinstalleerde printers gemapped alleen dit duurt even, afhankelijk van de verbinding en de hoeveelheid printers kan het ongeveer een minuut duren voordat alles gemapped is.
Als je nu binnen deze minuut Archie XRM opstart dan kan je in de (standaard windows) printerdialoog wel alle printers selecteren alleen hij print alleen naar de printers die tijdens het starten van de applicatie beschikbaar waren. Je lokale printer kon je dus wel selecteren, maar hij was bij het starten van de applicatie nog niet gemapped dus print hij naar de eerste beschikbare printer.

Het is dus een applicatie probleem...

Het probleem is opgelost dus dit topic mag gesloten worden

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Pagina: 1