2 WRT54G routers wireless met elkaar verbinden

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 12:49
Na een ochtendje proberen kom ik er niet meer uit.
de situatie is als volgt:

Bij de benedenverdieping komt mijn internet aansluiting binnen. Het modem heb ik aan de eerste linksys router gekoppeld, wireless ingesteld, en dit werkt naar tevredenheid.

Omdat ik geen zin had in kabels trekken naar de bovenverdieping, en daar de meeste computers staan wilde ik een 2de WRT54G wireless bridgen. Maar ik kom er niet uit.
Heb de halve linksys site uitgeplozen naar een oplossing voor dit type router, maar kan helemaal niets vinden daarover.

De vraag die dan ook in mij opkomt: is dit uberhaupt mogelijk met 2 linksys WRT54G Routers?
Of had ik voor de router die nu boven staat een ander apparaat moeten kopen? :?

Haal NOOIT een spookrijder in !

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nee een WRT54G kan je inderdaad niet bridgen. Je kunt op een recente WRT54G ook geen andere firmware draaien die dat wel kan, daarvoor heb je een WRT54GL nodig (hier kan dd-wrt o.i.d. op dat deze mogelijkheid wel heeft).

Conclusie: Je hebt het verkeerde apparaat gekozen, je had als tweede appartaat een wireless bridge nodig (zoals de WET54G en de meeste accepoints kun je ook wel bridgen) en daarachter dan nog een accespoint (voor draadloos) of switch (voor bedraad) om meerdere apparaten aan te sluiten. Als je slechts een apparaat bedraad aan wilt sluiten heb je alleen een bridge nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door ik222 op 09-08-2007 11:16 ]

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 12:49
Ah, was ik al bang voor :+
Dan gaat ie weer terug.
Mag ik u hartelijk danken voor 't snelle antwoord?

spoiler: zo
bij deze dan ;)

Haal NOOIT een spookrijder in !

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ZtaaB schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:20:
Mag ik u hartelijk danken voor 't snelle antwoord?
tuurlijk :+

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Hebben jullie deze link al bekeken dan?
http://thisisfanzoo.com/blog/archive/2005/02/12/488.aspx

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Of zie: http://forums.anandtech.c...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

Je meldt helaas niet welke hardware revisie je hebt, daar een custom firmware nodig schijnt te zijn. Omruilen naar een Wireless Extender is echter wel makkelijker ;)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Pagina: 1