[SBS Server/Exchange 2003] Vaker synchroniseren dan elke 15m

Pagina: 1
Acties:

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Hoi allen,

ik zit nu al drie dagen te stoeien met onze kantoor servert en Outlook / Exchange.

Wij hebben hier een Small Business Server 2003 staan met Exchange 2003. Exchange synchroniseert de POP en SMTP mail iedere 15 min. Dit _moet_ vaker kunnen toch ?
(de versie van Outlook betreft Pro NL 2003)

Ik heb al in de KB van Microsoft gezocht en geGoogled/-GoT maar er is zo'n ongelovelijke berg topics te vinden over Outlook en Exchange in het algemeen, maar over die bezorgtijd kan ik dus echt helemaal niets vinden. Zal wel weer met mijn neus gezocht hebben, maar hoop dat iemand mij hier kan helpen.

In Outlook op de clients draait alles naar behoren, iedere minuut wordt er gesyncht, waardoor agenda-items en notities tussen mij en mijn enige collega wel continue up-to-date zijn.
Maar als we iemand aan de telefoon hebben, zo van "o, dat mailen we effe" dan duurt het dus soms 15 minuten voordat het daadwerkelijk binnen is aan de andere kant, of onze kant... :/

mij en mijn enige collega : we zijn dus een heel klein kantoor en hebben daarom alles in eigen beheer, server is zelf gebouwd, draait als een tierelier alleen Exchange zit dus dwars.

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen, t moet toch niet zo moeilijk zijn :?

iets met foto's...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hier op GoT is die vraag toch al erg vaak gesteld, en ik weet zeker dat ik 'm zelf qwel eens heb beantwoord. Je moet even een registry key toevoegen. Weet uit m'n hoofd even niet welke.
edit:
tja uitgerekend dan vind je 'm terug in je bookmarks :+
sanfranjake schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:18:
Pop3connector kan dit prima, om de 15 minuten is maximaal in de gui.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\SmallBusinessServer\Network\POP3
Connector
Maak hier een nieuwe dword met naam ScheduleAccelerator en als waarde:
2 - Wanneer in de gui 15 minuten wordt gehanteert, verdubbelt dit de snelheid, dus om de 7,5 minuten.
3 - 5 minuten

[ Voor 58% gewijzigd door sanfranjake op 09-08-2007 10:59 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Te laat

[ Voor 92% gewijzigd door ik222 op 09-08-2007 10:59 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Waarom gebruik je zowel pop als smtp? Sowieso moet uitgaande mail per direct verzonden worden. Dat kan je testen met een webmail account bij een of andere provider.

Inkomende mail kan je beter direct af laten leveren bij de exchange server door de juiste DNS entries te maken in de DNS records van je internet domeinnaam.

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Zoals ik al zei, heb zeker met mijn neus gezocht... Of er domweg overheengekeken.

In ieder geval heel erg bedankt, het is nu gelukt !!!

iets met foto's...