Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

focus-rechthoek om image in rich-text editor weghalen

Pagina: 1
Acties:

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik ben bezig zelf een rich-text editor aan het maken (mbv contenteditable / designmode) en loop nu tegen het volgende probleem aan:
Als ik een image toevoeg dan kan ik deze resizen. Als ik er met m'n muis op klik dan komt er een rechthoek met blokjes omheen en daarmee kan ik 'm uitrekken (zal iedereen wel bekend zijn). Ik heb echter nog wat speciale functies ingebouwd waarmee de image ook bewerkt kan worden. Het vervelende is alleen dat die rechthoek dan blijft staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.excudo.net/got/focus-rectangle-probleem.png

Ik heb al met allerlei trucen geprobeerd die rechthoek weg te krijgen (blur(), de focus op een ander element zetten, de focus op editor zetten, etc.), maar het wil niet lukken; die rechthoek blijft er staan totdat ik echt met de muis ergens binnen de editor klik.
Ik vermoed/hoop dat er ergens een soort repaint functie is die de rechthoek opnieuw kan tekenen of een functie die de rechthoek doet verdwijnen, maar ondanks dat ik al veel gezocht heb met google en hier op got, kan ik niets vinden. Heb dmv wat javascript ook gekeken naar de properties van de body van de editor en van de image of ik daar misschien iets tegenkwam wat een oplossing kon bieden, maar helaas.

Kent iemand dit probleem? En belangrijker : weet iemand de oplossing :)

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad, heb het opgelost door bij een klik op een image simpelweg designMode uit te schakelen. Zodra er geklikt wordt buiten een image, wordt designMode weer ingeschakeld.

Je moet er trouwens ook rekening mee houden, dat in IE de focus ook op de image kan komen te staan door middel van de TAB toets.