XFX 8800GTS 640MB vs 320MB (prijskwestie)

Pagina: 1
Acties:

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-07 10:47

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Heren,

Even een snel vraagje, mijn nieuwe pc heeft een probleem:

Mijn bestelde kaart XFX 8800GTS 320 MB heeft een vertraging opgelopen van 2 weken.

Nu is mij een voorstel voor het volgende:

- EVGA 8800GTS 320 MB en dan is hij morgen binnen!

of

- XFX 8800GTS 640 MB voor een extra van 85 euro.

Zou het aantrekkelijk zijn om toch voor de 640MB te gaan of is de prijs/kwaliteit verhouding verkeerd? Is die 320 MB extra wel 85 euro waard?

PS. Ik zit nu precies op budget maar twijfel nog steeds en PC is puur voor gaming.

Cheers

• _Apache_
  • Laatst online: 22:16
Op wat voor resolutie speel je?

Vooral op ( hele ) hoge resoluties en spellen met veel textures loopt de 640 wat uit..

Maar zoek eens op dit forum, zijn genoeg topics voorbij gekomen met deze kwestie.

Edit 1:

IK weet niet waar je besteld, maar er is nogal een run op de 8800GTS 640 en bij veel winkels loopt de levertijd al gauw op.. Hou je hier ook rekening mee?

[ Voor 29% gewijzigd door _Apache_ op 09-08-2007 10:36 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Als je een hoge resolutie of meerdere schermen hebt zou ik voor de 640mb gaan :)

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Okay... duidelijk.

Ik speel nml. op 1280-1024 (19") ...

Maar ben van plan om in dec/jan '08 een nieuw scherm te kopen...

Note: heb maar 1 scherm, meer dan zat voor deze jongen :+

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Wat voor besturingssysteem draai je? In Vista schijn je veel problemen te hebben met de 320mb versie! Het geheugen loopt snel vol, waardoor je enorme framedrops krijgt.

Tomorrow is not today!

• _Apache_
  • Laatst online: 22:16
Spacey23 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:42:
Wat voor besturingssysteem draai je? In Vista schijn je veel problemen te hebben met de 320mb versie! Het geheugen loopt snel vol, waardoor je enorme framedrops krijgt.
Dit lijkt me zo te oplossen met nieuwe drivers, wellicht zijn ze er al of komen ze nog.. Lijkt me niet echt een reden om deze kaart uit te sluiten.

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 16:40
Spacey23 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:42:
ik heb er hier geen last van prima kaartje met de nieuwste spellen, ik heb 2 monitors en game op een resolutie van 1600 bij 1200 pixels.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Ik heb inderdaad Vista erbij... maar laat het nog even bezinken...bedankt voor de reacties ..

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
_Apache_ schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:46:
[...]

Dit lijkt me zo te oplossen met nieuwe drivers, wellicht zijn ze er al of komen ze nog.. Lijkt me niet echt een reden om deze kaart uit te sluiten.
Volgens mij komen die drivers er snel aan, dat meen ik ergens gelezen te hebben. Een groot probleem is het zeker niet en ook niet iedereen blijkt er last van te hebben.

Tomorrow is not today!

Verwijderd

kortom die drivers zijn er al de nieuwe forceware drivers162.22 WHQL,als het goed is teminste bij mij draaien deze drivers goed zonder framdrops,een hele verbetering met veel spellen zoals colin dirt enz

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-07 15:02

Haan

dotnetter

Met het oog op de toekomst (zwaardere spellen en/of nieuwe, grotere monitor) zou ik wel voor de 640 MB versie gaan. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoelang je met deze videokaart wilt gaan doen, maar je kan wel verwachten dat nieuwe games echt baat kunnen gaan hebben bij meer geheugen. Ook bijvoorbeeld Oblivion kan je met zware texture-packs pas draaien op een kaart met minimaal 512 MB ram.
Verder is mijn eigen ervaring dat ik bijvoorbeeld een half jaar na aankoop weleens spijt heb dat ik niet een wat duurdere [insert onderdeel] heb gekocht, maar dan is het al te laat ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Good point :o

Momenteel speel ik BF2142

Maar ja... Crysis komt er aan en de game der games... WARHAMMER _/-\o_

Update:
Verder is mijn eigen ervaring dat ik bijvoorbeeld een half jaar na aankoop weleens spijt heb dat ik niet een wat duurdere [insert onderdeel] heb gekocht, maar dan is het al te laat ;)
Heb ik meegemaakt en na wat onderhandelen toch voor de 640MB gegaan :+

Topic can be closed, thanks all!

[ Voor 58% gewijzigd door Maduth op 09-08-2007 13:39 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

tja... maar als je het zo bekijkt kun je blijven wachten. Tegen de tijd dat de 8xxx versie videokaart goed werkt, is de 9xxx al op de markt. Dat gaat dus eigenlijk niet zo heel erg opschieten aangezien je óf veel geld moet investeren om bij te blijven, óf gewoon een half jaartje op de performance achter moet lopen om het nog betaalbaar te houden.

en zo is het overal in elke sectie van de computerhardwarewereld.

-_-

Pagina: 1