Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[flash] flashmovie; links

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een flashmovie maken waarin een filmpje met drie wisselende afbeeldingen.
Die afbeeldingen zijn links, en bij elke afbeelding hoort een andere pagina waar naar doorgelinkt moet worden.

Hoe kan ik dat het beste doen? Actionscript kan ik nu nog niet..

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Dan wordt het toch tijd dat je Actionscripting gaat leren.
Je moet de GetURL functionaliteit gebruiken en dat is Actionscript.

Zoek via google naar wat flashtutorials, dan kan je dit redelijk snel in elkaar zetten.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[google=hyperlink flash movie]

Heb je zelf wel iets geprobeerd? Het is namelijk in Flash niet zo moeilijk om het zelf uit te vogelen. Er zijn genoeg tutorials (op internet maar ook in Flash zelf!) en met wat Google en de search op GoT kom je er echt zo wel uit.

Kortweg kan je een button maken (staat ook in de lessons uitgelegd) en er bij actions de GetURL invullen. Beetje Actionscript, maar als je echt Flash wil leren moet je ook aan Actionscript ;)

Verwijderd

Of je kan gebruik maken van de functie "go to frame" zodat je alles in één flash bestand hebt staan!
Deze functie kan je ook alleen gebruik van maken d.m.v. actionscript.

Verwijderd

Topicstarter
ik al ben bezig actionscript te leren, maar voor ik het echt goed onder de knie heb, ben ik wel even verder..

Ik heb nu de flashmovie gemaakt met drie buttons die om de beurt verschijnen.
Deze drie buttons heb ik de volgende code gegeven:

on (release) {
fscommand('link1', "");
}

In de bovenste layer zit een onzichtbare knop die de volgende code heeft:

on (release) {
getURL(clickTag, "_blank");
}

Als ik dit publish krijg ik een .swf een .html en een .js bestand.
Wat me niet duidelijk is, is waar nu precies het doel van de link wordt aangeven, waar typ ik het pad waar het uiteindelijk heenmoet?

tutorial heb ik hiervandaan:
http://www.ilsemedia.nl/e...-flash_meerdere_links.php